ANSI tangentbord - Är det omöjligt att hitta?

Permalänk

ANSI tangentbord - Är det omöjligt att hitta?

Hej,

Har sökt efter ett 100% mekaniskt ANSI (Amerikansk layout) tangentbord i ett par dagar nu och tappar vettet för varje skum och opålitlig sida jag har slutat upp på (dåliga eller oroväckande reviews på trustpilot). Tänkte att det är dags att ge upp och fråga de goa folket på sweclockers.

Söker främst ett mekaniskt ANSI tangentbord (US layout) med 100% storlek, trådat, mx red eller brown kvalite på både ljudnivå och brytare. Vad gäller RGB, utseende, etc. är det inte lika viktigt som layout och känslan.

Har ni trovärdiga sidor jag kan leta på uppskattas det med!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaEsperanza:

Hej,

Har sökt efter ett 100% mekaniskt ANSI (Amerikansk layout) tangentbord i ett par dagar nu och tappar vettet för varje skum och opålitlig sida jag har slutat upp på (dåliga eller oroväckande reviews på trustpilot). Tänkte att det är dags att ge upp och fråga de goa folket på sweclockers.

Söker främst ett mekaniskt ANSI tangentbord (US layout) med 100% storlek, trådat, mx red eller brown kvalite på både ljudnivå och brytare. Vad gäller RGB, utseende, etc. är det inte lika viktigt som layout och känslan.

Har ni trovärdiga sidor jag kan leta på uppskattas det med!

Tack på förhand!

Har själv beställt några ANSI tangentbord där för några år sen. Det är alltså i USA.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjy9K2dz6PtAhWMtYsKHZZiB0sQFjAAegQIARAD&url=https%3A%2F%2Fmechanicalkeyboards.com%2F&usg=AOvVaw1lPm1rU1EsEmXyxHOzVHAL

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Tack för ditt svar!
Har du beställt från mechanicalkeyboards förr? Hur är leveransen och servicen?
Vad för extra kostnader kan jag förvänta mig om jag beställer från USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaEsperanza:

Tack för ditt svar!
Har du beställt från mechanicalkeyboards förr? Hur är leveransen och servicen?
Vad för extra kostnader kan jag förvänta mig om jag beställer från USA?

Har köpt både några tangentbord (tillåmed förbokade ett) å några keycaps sets. Har alltid fått mina grejor, detta var för några år sen. Tull å moms sen kommer jag inte ihåg om postmord skulle ha nåt osså.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaEsperanza:

Tack för ditt svar!
Har du beställt från mechanicalkeyboards förr? Hur är leveransen och servicen?
Vad för extra kostnader kan jag förvänta mig om jag beställer från USA?

Du kan även kolla på t.ex. candykeys

https://candykeys.com/product/leopold-fc750pd-blue-a-yellow

De håller till i Europa så du slipper tull- och importavgift som kommer med köp från USA.

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Du kan även kolla på t.ex. candykeys

https://candykeys.com/product/leopold-fc750pd-blue-a-yellow

De håller till i Europa så du slipper tull- och importavgift som kommer med köp från USA.

Har varit inne och letat på candykeys tidigare. Tyvärr så hade dom väldigt litet utbud av ANSI 100% tangentbord. Tack för tipset dock!

Om någon besöker detta forum och undrar vad jag bestämde mig för att göra så beställde jag från mechanicalkeyboards i USA.
Väntar just nu på min leverans av mitt 100% ducky one 2 mx brown tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaEsperanza:

Tack för ditt svar!
Har du beställt från mechanicalkeyboards förr? Hur är leveransen och servicen?
Vad för extra kostnader kan jag förvänta mig om jag beställer från USA?

Jag har beställt massor därifrån, och de kom med fedex, och jag har sluppit tullen varenda gång med de. Då har jag beställt tangentbord över 3k för varje order.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Snabb uppdatering.
Fick mitt tangentbord igår efter att ha beställt det den 30:e Nov.
Inga problem från mechanicalkeyboards sida, är väldigt nöjd med tangentbordet samt deras insats.
Dock så hade jag lite problem med UPS under leveransen men inget som mechanicalkeyboards kunde rå för. Mer specifikt så knackade UPS aldrig dörr utan uppgav att dom gjorde det och bara lämnade tangentbordet på en upphämtningsplats som kostade mig ytterligare två dagar trots att jag hade betalat för express courier. Classic UPS...
Total kostnaden blev: 129 USD (tangentbordet) + 42.75 USD (shipping) + 513 SEK (tull + moms) - 10% black friday deal = 1876.82 SEK
Sved lite i plånboken men samma tangentbord i 65% går för ca 1500 sek här i Sverige, utgår från att ca 1900 är isf en helt OK deal. Lyckas man även ducka tullen så kan du bara vinna på det.

http://prntscr.com/vys9fd

fixade bildlänken