RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Beställde just ett asus RX 6800XT på inet. Men lär ju få vänta..

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Frågan är ska man skita helt i detta verkar ju inte få något 6800xt trots beställning 15.00.. funderar på om man ska köpa sig ett 3090 bara för det är enda kortet som går att få tag på, känns dock rätt ovärt för prestanda gentemot 6800xt och 3080

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Beställde just ett asus RX 6800XT på inet. Men lär ju få vänta..

Vilken modell köpte du? Tycker det är väldigt knepigt, alla korten har bra kylare osv.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vilken modell köpte du? Tycker det är väldigt knepigt, alla korten har bra kylare osv.

Mvh

ASUS Radeon RX 6800 XT 16GB TUF GAMING OC

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

ASUS Radeon RX 6800 XT 16GB TUF GAMING OC

Varför AMD och inte ett RTX 3080? Jag kritiserar inte utan frågar, jag har själv köpt AMD på grund av att jag har en freesync skärm

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Varför AMD och inte ett RTX 3080? Jag kritiserar inte utan frågar, jag har själv köpt AMD på grund av att jag har en freesync skärm

Mvh

För jag stödjer AMD så dom tar marknadsandelar

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Lite midnatt retning

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Beställde just ett asus RX 6800XT på inet. Men lär ju få vänta..

Skrivet av marcus84:

Frågan är ska man skita helt i detta verkar ju inte få något 6800xt trots beställning 15.00.. funderar på om man ska köpa sig ett 3090 bara för det är enda kortet som går att få tag på, känns dock rätt ovärt för prestanda gentemot 6800xt och 3080

Goda nyheter, referensdesignen ska fortsätta tillverkas "obegränsat" länge: Uttalande från AMD om referensdesign

PS. Uttalande från Scott Herkelman på Twitter

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av brightraven:

Verkar som att AMD fyllde på rejält i lagret igår för alla grafikkort (6800/XT/6900) och Ryzen-processorer. Synd att deras hemsida var så trasig och att det knappt gick att beställa för någon. Jag och en polare lyckades dock få igenom beställning på varsin 6800XT för referenspris. Fick bekräftelse inatt ("Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.") medan polaren redan fått en shipping-avisering. Nu får vi se om den kommer fram innan jul.

Hur lyckades ni med det då många andra av oss som beställde fick meddelandet att dom inte skickar till Sverige?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Hur lyckades ni med det då många andra av oss som beställde fick meddelandet att dom inte skickar till Sverige?

Undrar precis samma sak.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Webhallen

Har ROG STRIX LC RX 6800 XT som bränner i fickan just nu. Är det någon här som har en liggande order hos oss på MSI RX 6800 XT / Gigabyte RX 6800 XT (referens)
(går inte att komma i efterhand även om det var Klarna problem) som vill köpa detta kort? Endast 15:00 orders. Vet inte hur många av er som finns här eller hur stort tryck det är på den men 1st borde iaf kunna få hitta en ägare innan helgen.

Forms för intresseanmälan: Gone

https://www.webhallen.com/se/product/328761-ASUS-ROG-Strix-LC...

slut
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har ROG STRIX LC RX 6800 XT som bränner i fickan just nu. Är det någon här som har en liggande order hos oss på MSI RX 6800 XT (referens)
(går inte att komma i efterhand även om det var Klarna problem) som vill köpa detta kort? Endast 15:00 orders. Vet inte hur många av er som finns här eller hur stort tryck det är på den men 1st borde iaf kunna få hitta en ägare innan helgen.

Forms för intresseanmälan: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJYXLt9vLxsjBl75Zpc...

https://www.webhallen.com/se/product/328761-ASUS-ROG-Strix-LC...

Är inte intresserad specifikt av denna då den är närmare 50% dyrare än referenskortet jag beställde, men vad hände med liggande ordrar på Gigabyte 6800 XT referens? Räknas inte dom längre, eller varför bara MSI?

Permalänk
Medlem

Fick nyss mail från Komplett där de hävdar att XFX Radeon RX 6800 XT Speedster MERC 319 finns i lager. Men det var tydligen gammal information.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ibelox:

Är inte intresserad specifikt av denna då den är närmare 50% dyrare än referenskortet jag beställde, men vad hände med liggande ordrar på Gigabyte 6800 XT referens? Räknas inte dom längre, eller varför bara MSI?

Gaah menar Gigabyte såklart också, MSI var top of mind då den kön var längst och mitt dokument jag har utanför hemsidan är 1 kö

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Gaah menar Gigabyte såklart också, MSI var top of mind då den kön var längst och mitt dokument jag har utanför hemsidan är 1 kö

/Patrik

Tack för svar! Någon aning om ni kommer få fler referenskort? Speciellt nu när AMD förlänger produktionen. Kan ju vara så att dom gör fler men bara säljer via amd.com eller något idiotiskt...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ibelox:

Tack för svar! Någon aning om ni kommer få fler referenskort? Speciellt nu när AMD förlänger produktionen. Kan ju vara så att dom gör fler men bara säljer via amd.com eller något idiotiskt...

Såvitt jag vet och den information jag har nu.

Aldrig

Därav mailar jag ut till alla RX 6800 bokare just nu om de vill flytta sin order till Sapphire Nitro/Pulse som jag har inkommande. När jag har mer XT(trejdepartskylare) i sikt så kommer jag maila ut till XT kön mer brett.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen super! skickade precis in ett svar på länken.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

@webhallen

Anmälde precis intresse för LC. Har dock ingen förbeställning. -_-

Permalänk
Medlem

@webhallen grymt ju! Jag skrev också in mig på länken

Permalänk
Webhallen
Skrivet av marcus84:

@webhallen super! skickade precis in ett svar på länken.

Skrivet av Slibb:

@webhallen grymt ju! Jag skrev också in mig på länken

Så då har vi två lyckliga bokare och grafikkortsägare inom kort

Slut för tillfället, resten av de i kö kommer som sagt få någon form av erbjudande allt eftersom kort kommer!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Hur många sålde de den vägen? Fler än 3090 founders edition?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30935-amd-radeon-rx-6900-xt...

De skeppade ju nästintill noll iaf.

Via en länk på amd:s hemsida den 8 december så kunde åtminstone 20+ finnar beställa ett 6900xt, och runt 100+ 6800xt enligt alla som anmält på ett finskt forum, jag kan bekräfta för min egen del att länken fungerade då mitt 6800xt också redan är shipped. Vi kämpade i 1.5 timme innan någon gav den rätta länken som gick förbi hela stockningen i kassasystemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillertrillaren:

Via en länk på amd:s hemsida den 8 december så kunde åtminstone 20+ finnar beställa ett 6900xt, och runt 100+ 6800xt enligt alla som anmält på ett finskt forum, jag kan bekräfta för min egen del att länken fungerade då mitt 6800xt också redan är shipped. Vi kämpade i 1.5 timme innan någon gav den rätta länken som gick förbi hela stockningen i kassasystemet..

Hur då? Alla andra fick ju ett felmedelande att dom inte skickar till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillertrillaren:

Via en länk på amd:s hemsida den 8 december så kunde åtminstone 20+ finnar beställa ett 6900xt, och runt 100+ 6800xt enligt alla som anmält på ett finskt forum, jag kan bekräfta för min egen del att länken fungerade då mitt 6800xt också redan är shipped. Vi kämpade i 1.5 timme innan någon gav den rätta länken som gick förbi hela stockningen i kassasystemet..

Jag hann ge upp efter 1,5 timmar och åkte hem innan de la upp länken. När jag kollade igen så var det slut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Hur då? Alla andra fick ju ett felmedelande att dom inte skickar till Sverige?

Alla som inte hade rätt länk fick det felmeddelandet, oavsett land. Såg folk i USA som upplevde samma sak.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Nyss från Inet:

Återigen dags för viktig info inför dagens release, den hår gången för tredjepartsmodeller av AMD Radeon RX 6900 XT.
Tyvärr har vi inte fått ett enda kort till release och efter att ha pratat med alla våra tillverkare, distributörer och AMD själva ser det ut som att det inte kommer komma fler än några enstaka exemplar i år.
Därför vill vi vara väldigt tydliga med att väntetiden på de nya korten kommer vara lång. Hur lång vågar vi ännu inte säga, men även de som kniper de första förbokningsplatserna behöver vara inställda på att vänta en bit in på nästa år.
Av den anledningen kommer vi inte ha något särskilt upplägg på releasen, utan bara ta förbokningar av de som vill ställa sig i kö.
Vi tycker själva det här är fruktansvärt tråkigt och hoppas att de lyckas få upp produktionstakten så snart som möjligt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Ibelox:

Hur då? Alla andra fick ju ett felmedelande att dom inte skickar till Sverige?

Det stämmer, vi med, men det fick väl i princip alla ser det ut som. Men via den här (bannern?) på hemsidan så kom man till en helt annan kassa, såg inte likadan ut som den som kärvade.

Inget lagg där och köpet gick igenom på första försöket. Låter som en påhittad saga i tider som dessa, men det är helt sant! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillertrillaren:

Det stämmer, vi med, men det fick väl i princip alla ser det ut som. Men via den här (bannern?) på hemsidan så kom man till en helt annan kassa, såg inte likadan ut som den som kärvade.

Inget lagg där och köpet gick igenom på första försöket. Låter som en påhittad saga i tider som dessa, men det är helt sant! 😂

Det var som fan! Satt i 2h och svor över antingen 503 eller "fel land"...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Lite irriterad blir man...

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Jag hann ge upp efter 1,5 timmar och åkte hem innan de la upp länken. När jag kollade igen så var det slut.

Ahh, fan vad surt..lider med dig 😔

Permalänk
Webhallen

Kommer inte ha något kul att visa förutom en obokbar produkt idag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch