Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

NVIDIA Geforce 460.79

Game Ready for Cyberpunk 2077

This new Game Ready Driver provides the ultimate gaming experience for Cyberpunk 2077. In addition, this driver provides optimal day-1 support for the official launch of Minecraft with RTX for Windows 10.

New Features and Other Changes - NVIDIA Control Panel

Added Background Application Max Frame Rate control (Manage 3D Settings page)
Added Color Accuracy Mode feature (Display > Adjust Desktop Color Settings page)

Fixed Issues in this Release

[Forza Motorsport 7]: The curb may display a black strip during a race on certain tracks. [2781776]
When setting the refresh rate higher than 100Hz, the color format switches from RGB to ycbcr422. [3053990]
[GeForce RTX 3090][SLI][G-SYNC]: When G-SYNC is enabled in SLI surround (3x monitors), the system locks up when launching a game. [3167493]
[GeForce RTX 3-series]: NvAPI_GPU_GetGPUInfo() returns an incorrect number of GPU Tensor Cores. [3140329]
[MPC-HC]: The video player crashes when playing 1088 pixel-width videos. [3148082]
[5k display]: When the display is set to 5k resolution, you cannot set the color settings from the NVIDIA Control Panel > Change resolution page. Either the controls are greyed out or they revert to the default after applying any change. [200630939/3182567].

Windows 10 Issues

[Steam VR game]: Stuttering and lagging occur upon launching a game. [3152190]
[G-SYNC][NVIDIA Ampere GPU architecture]: GPU power consumption may increase in idle mode on systems using certain higher refresh-rate G-SYNC monitors. [200667566]
[Freestyle][Vulkan apps]: With the freestyle filters applied, a blue-screen crash occurs when pressing [Alt+Tab] while running Vulkan applications. [200667477]

Download: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/167421/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Added Background Application Max Frame Rate control.

Vad menas med det?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Added Background Application Max Frame Rate control.

Vad menas med det?

Den sätter din max frame rate, du får inte högre fps än vad du ställer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Added Background Application Max Frame Rate control.

Vad menas med det?

Skrivet av oradd:

Den sätter din max frame rate, du får inte högre fps än vad du ställer in.

Det är så att spelet inte renderas i bakgrunden i 1000 FPS.
Du kan ställa in hur många FPS-spelet har när du inte har spelet i fokus.

Exempelvis tabbat ur eller om du leker runt på din andra skärm exempelvis.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är så att spelet inte renderas i bakgrunden i 1000 FPS.
Du kan ställa in hur många FPS-spelet har när du inte har spelet i fokus.

Exempelvis tabbat ur eller om du leker runt på din andra skärm exempelvis.

Aha.Tack för svaret.
Så om jag tabbar ur spelet och tar en kopp kaffe så kan jag sätta den på 30FPS för att spara ström om jag förstår det rätt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Aha.Tack för svaret.
Så om jag tabbar ur spelet och tar en kopp kaffe så kan jag sätta den på 30FPS för att spara ström om jag förstår det rätt.

Ja, mer eller mindre.
Det är väl mer också så att du exempelvis ska kunna tabba och glo på youtube/twitch/netflix osv utan att filmen laggar sönder om spelet tar upp 100% av gpun.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Gott att dom ägnar tiden åt att fixa MPC-HC problem Får ladda ner bara för det.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Tycker synd om alla som inte har ett RTX kort nu, DLSS är ett måste!

Försöker mixtra med grafikinställningarna nu, så länge jag inte för med RT ON så håller jag mig på ca 75 fps direkt i början. (baren). Kör med ett nyinköpt 3060 ti.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Bara en varning till folk med 3xxx kort, power mode ändras iom den här drivern, man kan nu välja normal/prefer maximum performance. Hade förut optimal, efter installation var den på custom, vilket troligen vara varför jag fick en massa stuttering igår. Har inte hunnit testa igen ännu om det hjälpte men gissar på att det var det åtminstone.. Illa att dom inte nämner det.
Finns diskussion på guru3d där det bekräftas att det ska vara så nu på nya korten.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet om spelet stöder multi GPU? Jag gissar på att det inte har stöd men det är dåligt med info.
Edit: Trodde att jag var i Cyberpunk tråden. Det är Cyberpunk jag undrar över

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon228747:

Är det någon som vet om spelet stöder multi GPU? Jag gissar på att det inte har stöd men det är dåligt med info.

SLI stödjer det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Även AMD har uppdaterat sina drivare för Cyberpunk.

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.12.1 Highlights
Support For

Radeon™ RX 6900 Series
Cyberpunk 2077™

Fixed Issues

Gaming applications can sometimes get stuck running at lower than expected graphics clocks on Radeon RX 6800 series graphics products.
The HP Reverb G2 VR headset may fail to sync or may have a black screen when run with Radeon RX 6800 series graphics products.
Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege may experience corruption in Hybrid Graphics scenarios when using the Vulkan API on an extended display.
Crossfire™ may experience issues when attempting to change the games resolution to a 16:9 ratio.
Performance Metrics Overlay and the Performance Tuning tab incorrectly report higher than expected idle clock speeds on Radeon™ RX 5700 series graphics products.

Known Issues

Brightness flickering may intermittently occur in some games when Radeon™ FreeSync is enabled, and the game is set to use borderless fullscreen.
Some displays such as the Sceptre C series or Samsung™ Odyssey G9 series may experience an intermittent black screen on Radeon RX 6000 series graphics products.
The Samsung™ Odyssey G9 C49G95T may experience display or corruption issues when set to 5120x1440@240hz.
Metro Exodus™, Shadow of the Tomb Raider™, Battlefield™ V and Call of Duty®: Modern Warfare may experience intermittent application crashes with DirectX® Raytracing enabled.
Anisotropic Filtering in Radeon™ Software graphics settings is not taking effect in DirectX®9 applications on RDNA graphics products.
Some games may experience stuttering when set to borderless fullscreen and an extended display is connected running the Netflix™ windows store application on RDNA graphics products.
Radeon™ recording and streaming features may fail to enable on AMD Radeon™ HD 7800 series graphics products.
Modifying the HDMI Scaling slider may cause FPS to become locked to 30.
Oculus Link users may experience intermittent crashes on Polaris and Vega series graphics products.
Screen flickering might be observed when using MSI Afterburner.
Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

Permalänk
Medlem

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Beror väl på önskad upplösning och grafikinställningar, men 720p på low borde du få 100+ fps lätt! 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Rekommenderat för high är ju ett 2060 så ett 1080ti borde klara det tycker man ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Jag kommer nog vänta till typ mars när de har Patchat några gånger. Ment tänkte försöka lira med mitt 970 😂. Får se om det går att få till 60fps i 1080p med rätt inställningar eller om man får nöja sig med 30fps som på konsolerna och köra med handkontroll. Hellre stabilt på 30 än det hoppar runt mellan 45-60 (om man inte har gsync skärm) Ett annat trick jag testat framgångsrikt i andra spel är att klocka ner min skärm 50hz och försöka komma upp i stabila 50fps istället för 60.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lodisen:

Ja, mer eller mindre.
Det är väl mer också så att du exempelvis ska kunna tabba och glo på youtube/twitch/netflix osv utan att filmen laggar sönder om spelet tar upp 100% av gpun.

Kan också vara för att reducera cool whine om en applikationen maxar i bakgrunden helt i onödan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Tycker synd om alla som inte har ett RTX kort nu, DLSS är ett måste!

Försöker mixtra med grafikinställningarna nu, så länge jag inte för med RT ON så håller jag mig på ca 75 fps direkt i början. (baren). Kör med ett nyinköpt 3060 ti.

Mitt 3060 Ti är på väg, kan du inte slänga ett par rader om hur du upplever ditt 3060 ti i Cyberpunk 2077?

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Kör med ett vanligt 1080. Ligger runt 70fps i 1440p och low. Ser dock fortfarande bra ut😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Aha.Tack för svaret.
Så om jag tabbar ur spelet och tar en kopp kaffe så kan jag sätta den på 30FPS för att spara ström om jag förstår det rätt.

Ja eller ännu lägre, brukar ha kring 5 fps på spel där det inte spelar roll. Typ om man bara är inne i WoW för att läsa chatten. Då kör jag spelet i 5fps när jag tabbar ut. Sparar på elräkningen och blir inte så varmt inne

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kolla just följande klipp https://youtu.be/Uix3dG-QicI tycker inte det är så dag och natt med om man har RT av eller på. Även om det är ganska statiska scener. DLSS 2.0 verkar var the bees knees dock, bra jobbat där nVidia!

Permalänk
Medlem

Trevligt, ska testas idag på mitt nya 3070, efter jag uppdaterat drivrutinerna.

Har lite bekymmer med att skärmen blinkar till svart ibland efter jag bytte grafikkort, kanske blir det bättre med uppdateringen ...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Är det ens någon idé att försöka detta med ett 1080ti?

Klart det går! Det är ju raytracing som är krävande och den avstår man givetvis från när man saknar hårdvaran för det.

Nu är ju vanlig rasterering är givetvis krävande den med misstänker jag men bara man optimerar lite bland inställningarna och beroende på vilken upplösning man tänkt lira i lär det fungera finfint.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Klart det går! Det är ju raytracing som är krävande och den avstår man givetvis från när man saknar hårdvaran för det.

Nu är ju vanlig rasterering är givetvis krävande den med misstänker jag men bara man optimerar lite bland inställningarna och beroende på vilken upplösning man tänkt lira i lär det fungera finfint.

Är det inte tekniskt sett möjligt att köra RT med Pascal? Har för mig det gick

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Tycker synd om alla som inte har ett RTX kort nu, DLSS är ett måste!

Försöker mixtra med grafikinställningarna nu, så länge jag inte för med RT ON så håller jag mig på ca 75 fps direkt i början. (baren). Kör med ett nyinköpt 3060 ti.

Klarar mig bra utan uppskalning.

Permalänk
Medlem

Jag får inte Geforce Experience att fungera ÖVERHUVUDTAGET. Appen öppnas och jag kan logga in, men klickar jag på något spel den scannat fram så säger den "unable to reach Nvidia servers" och den hittar inga drivrutiner eller något. Den har helt enkelt ingen kontakt till Nvidia och jag fattar inte vad jag ska göra.

Testat att installera om appen tre gånger nu så det hjälper iaf inte. Kan inte spela Cyberpunk med DLSS pga detta. Får ju inte heller ladda ner drivrutinerna manuellt för det bara står och tuggar på Nvidias sida (hela världen laddar väl ner skiten just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Jag får inte Geforce Experience att fungera ÖVERHUVUDTAGET. Appen öppnas och jag kan logga in, men klickar jag på något spel den scannat fram så säger den "unable to reach Nvidia servers" och den hittar inga drivrutiner eller något. Den har helt enkelt ingen kontakt till Nvidia och jag fattar inte vad jag ska göra.

Testat att installera om appen tre gånger nu så det hjälper iaf inte. Kan inte spela Cyberpunk med DLSS pga detta. Får ju inte heller ladda ner drivrutinerna manuellt för det bara står och tuggar på Nvidias sida (hela världen laddar väl ner skiten just nu).

Uppdaterade precis via GeForce Experience utan problem. Har du något konstig inställning i din router som kanske blockerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är det inte tekniskt sett möjligt att köra RT med Pascal? Har för mig det gick

Visst går det, men då det inte finns något hårdvarustöd för det så blir ju upplevelsen PowerPoint™ deluxe

Skrivet av danielwerner:

Jag får inte Geforce Experience att fungera ÖVERHUVUDTAGET. Appen öppnas och jag kan logga in, men klickar jag på något spel den scannat fram så säger den "unable to reach Nvidia servers" och den hittar inga drivrutiner eller något. Den har helt enkelt ingen kontakt till Nvidia och jag fattar inte vad jag ska göra.

Testat att installera om appen tre gånger nu så det hjälper iaf inte. Kan inte spela Cyberpunk med DLSS pga detta. Får ju inte heller ladda ner drivrutinerna manuellt för det bara står och tuggar på Nvidias sida (hela världen laddar väl ner skiten just nu).

Prova här,
https://www.guru3d.com/files-details/geforce-460-79-whql-driv...

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av addman:

Kolla just följande klipp https://youtu.be/Uix3dG-QicI tycker inte det är så dag och natt med om man har RT av eller på. Även om det är ganska statiska scener. DLSS 2.0 verkar var the bees knees dock, bra jobbat där nVidia!

Jag provade bara jättefort inatt någon timma, valde en karaktär som började inomhus i en bar med massa ljussättning överallt. Jag tyckte skillnaden med raytracing på var jättestor. Han inte spela på mer öppna ytor / utomhus. Möjligt att det inte är lika mycket där. Kollade på Linus när han mecklade inställningar nu, och han tyckte lite samma. Kolla 21 minuter in i denna.

https://www.youtube.com/watch?v=kK45BxjSLCs&t=1830s

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är det inte tekniskt sett möjligt att köra RT med Pascal? Har för mig det gick

Jo, tekniskt sett går det ju. Om man gillar bildspel dvs

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |