FZ recenserar Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Ajdå, bör nog uppgradera mitt 1080 snarast då jag spelar i 1440p. Nej juste, det finns inga kort i lager...

Sitter i samma situation med ett 1080. Hade tänkt att ha ett 3080 till detta spel. Sitter med 3440x1440, antar att jag får köra med lägre upplösning och låta skärmen skala upp. Trots att det inte kommer se perfekt ut då...

Permalänk
Medlem

Jag har sett fram mot detta länge, och har legat på som en tok för att uppgradera datorn till releasen, ser att det inte var fel att göra det. 3080 inhandlades minuten det säpptes, och 10850k blev det på black week. Kör 5K 1440P UltraWide, så finns flera options om det inte flyter på med hela skärmytan. Tror det skall gå att hitta en upplösning och inställningar som blir bra. Nu är jag taggad iallafall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

ni som tror att DRM påverkar prestanda mycket i det här spelet hoppas nog på för lite mycket inte direkt 50% prestandaboost vi kommer att få se.

Neh, absolut inte. Men drivrutiner och framtida patchar kommer förmodligen öka prestandan hyfsat snabbt även om det aldrig kommer bli Doom flyt på spelet.

stavning
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Neh, absolut inte. Men drivrutiner och framtida patchar kommer förmodligen öka prestandan hyfast snabbt även om det aldrig kommer bli Doom flyt på spelet.

Det hoppas jag också! 😁 nvidia drivers + patchar så kanske dröjjer nån månad innan det är ”optimalt” optimerat.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hjälpsam

Jag valde att avbryta min preorder.
Väntar in bättre stöd för AMD om det kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tur i oturen för egen del att min, av Inet monterade, dator troligen inte levereras förrän i början på Januari. Förhoppningsvis har CDPR släppt ett par Day X patchar innan dess som fixar de mest uppenbara buggarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

648 SEK på Steam... aja, bara bita ihop om man vill ha sitt bibliotek på ett ställe.

Hade gamebreaking bugs i Witcher 3 som gjorde att jag slet håret av mig ett par gånger, save-filen efter att main storyn var färdig var i princip ospelbar, mobs som spawnade inne i städer och dödade unkillable NPC:er osv.

Som en del redan har påpekat får man nog den bästa uppelvesen om man väntar några månader. Saknar också en VR-version, hoppas någon moddare sätter igång direkt, detta är ju som gjort för VR.

Men precis som Witcher 3 är hypen så stor att man vill vara med på release, sällan man är så pepp för spel nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

GOG alla dar, Steam får nästan inget av mig längre. Dels för att det gjort Valve giriga och lata, dels för att de har snudd på monopol ställning men framförallt för att det till syvende och sist är ett problem att OM nu Valve någonsin skulle gå under (eller om de tycker att jag som kund kan fara och brinna genom att banna mig) så försvinner ens access till spelen för alltid då det är DRM skyddade. GOG slipper vi allt det där vilket lätt är värt några hundringar mer per spel i min värld.

Bra skrivet. Då blir det GOG som får mina stålar till slut!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

FZ ger jag inget för, besöker inte ens sidan längre!

Men är spelet likt Witcher så har de mycket att jobba med!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Folk på Inets hemsida ger spelet 5 stjärnor innan de ens ha testat spelet...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat i förebyggande syfte*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zargoz:

Folk på Inets hemsida ger spelet 5 stjärnor innan de ens ha testat spelet...

Det är hajps, inte recensioner.
Just nu har den 2 stycken 2/5 recensioner

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Niice Jag blir inte hypad längre efter att ha blivit bränd ett par gånger. Men att recensioner kommer innan spelet släpps är ju fint! Buggarna är jag inte orolig för så länge det är en färdig produkt, vilket det verkar vara utifrån rescensionen. CD Project Red kommer patcha buggarna!

Jag ser fram emot att köpa det :).

Haha, lustigt nu när jag är 30 timmar in i spelet, så visar det ju sig att det inte är en färdig produkt Utan mer något som liknar Mass Effect Andromeda eller kanske Metal Gear Solid V.

Tänka sig att recensenten på Gamespot som verkade fett blasé hade hyffsat rätt i många aspekter :). Spelet är en 6-7/10. Bra i vissa aspekter, sämre i andra!

Nu märker man ju dock att många Youtubers som Skillup, Yongyea & andra är inget annat än shills och bondfångare. FZ också antar jag. Jag blir ju som sagt inte hypad längre, men jag har dock blivit lurad av recensenterna och youtubersen måste jag säga eftersom jag köpte det först efter att jag läste dem.

Aja, varken bränd eller besviken och ångrar inte köpet, men... recensenters ord kommer inte väga in när jag överväger köp av spel längre.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av NaaR:

Tänka sig att recensenten på Gamespot som verkade fett blasé hade hyffsat rätt i många aspekter :). Spelet är en 6-7/10. Bra i vissa aspekter, sämre i andra!

Antalet buggar är korrekt återgivet men man har fortfarande satt fel person (gillar typ pokémon-spel) på att recensera ett RPG/action adventure.
Recensionen handlar lika mycket om spelet i sig som recensentens preferenser och att det inte passar dennes åsikter.