Mass Effect och Dragon Age visas under The Game Awards

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect och Dragon Age visas under The Game Awards

Under en kväll där årets spel hyllas visas även korta trailers för nästa del i Mass Effect- och Dragon Age-serierna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det kan ju inte bli sämre än senaste spelen...eller kan det?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Kanske dags att spela igenom Andromeda? jag ser mer fram emot Remaster versionerna av ME.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

BioWare har fallit som en brinnande turd för min del. Efter att jag slet mig igenom DA 2 och kom igenom Mass Effect 3 har jag helt tappat orken att försöka. Andromeda köpte jag - dumt nog - men bara ett par timmar blev det spelat. Dessa nyheter gör mer ont i nostalgidelen av min gamla gamersjäl än att få mig att blir eld och lågor.

Permalänk
Medlem

Har fullkomligt stormälskat alla Mass Effect och Dragon Age spel så jag blir supertaggad.

Lite intetsägande trailer på Mass Effect tho.

Gillar inte riktigt att det inte ska vara någon grand prophecy samt undrar vad de menar med "No Magic Hand"... Men så länge det blir episka underjordsscener samt en hel grupp av karaktärer är jag nöjd.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Det kan ju inte bli sämre än senaste spelen...eller kan det?

Skrivet av Oneone:

Kanske dags att spela igenom Andromeda? jag ser mer fram emot Remaster versionerna av ME.

Andromeda var faktiskt bra... Spela det nu med några mods (eller utan) och det känns som mass effect och de flesta buggar är borta.

Med det sagt, oooo ser fram emot replay av trilogin och att se vad som sker med nya. Liara som går upp på en död reaper. Canon ending verkar vara *se spoiler* ifrån ME3 enligt trailern men jag kan ha fel på det.

destruction

Dold text

Jag hoppas bara de tagit bort det där multiplayer kravet från ME3.. 50% multiplier om man inte kör multiplayer eller har en IOS device. Vafan var det för nåt?

Appen till Andromeda var iaf intressant.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Andromeda var faktiskt bra... Spela det nu med några mods (eller utan) och det känns som mass effect och de flesta buggar är borta.

Försökte faktiskt precis spela det igår, kunde verkligen inte göra det. Face animations är så otroligt dåliga att det inte går att få någon typ av immersion eller intresse. Varje cutscene ser ut som ett jävla skämt, dialogerna blir så otroligt statiska och konstiga. Kan inte heller säga att historien är lockande efter att ha kört genom prologen. KAnske blir bättre snart.

Spelar via Origin så allt är uppdaterat, dock utan mods. Går det att få till några mods som får det att se.... inte skräp ut, så hade jag gärna tagit emot tips

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Försökte faktiskt precis spela det igår, kunde verkligen inte göra det. Face animations är så otroligt dåliga att det inte går att få någon typ av immersion eller intresse. Varje cutscene ser ut som ett jävla skämt, dialogerna blir så otroligt statiska och konstiga. Kan inte heller säga att historien är lockande efter att ha kört genom prologen. KAnske blir bättre snart.

Spelar via Origin så allt är uppdaterat, dock utan mods. Går det att få till några mods som får det att se.... inte skräp ut, så hade jag gärna tagit emot tips

https://www.nexusmods.com/masseffectandromeda

Kräver att du skaffar nån mod launcher också. Körde i somras så hunnit glömma bort men allt finns att hitta där.

Det pickade upp för mig mer och mer efter ett tag, prologen var meh. Men mitt största tips av allt är väl, skit i animations och ta det som det är. Det är inget man på riktigt kan fixa även om mods hjälper lite.

Sen är det ingen som tvingar nån att gilla det. Men att ge det en ärlig chans är något jag tycker man ska.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Solas är Dread Wolf, det är liksom det som är sista avslöjandet i DA:I.

Jag misstänker att DA4 är Biowares absolut sista chans. Bioware hade ett DA4 ganska långt gånget innan EA dödade det för att det inte hade någon online-komponent. Detta ledde till att Drew Karpyshyn lämnade (för andra gången). David Gaider hade lämnat redan innan. Nu har Mark Darrah (producent för nya DA4) och Casey Hudson (producent för de gamla ME-spelen, och nu senast chef för hela Bioware) lämnat - vad det verkar inte helt frivilligt - och det skulle de väl inte göra om det gick bra med DA4.

Ett nytt Mass Effect kan göras av vem som helst. RPG-elementen är ett ganska tunt lager ovanpå en shooter, och den löpande storyn är avslutad. En ny shooter med lite RPG-element i samma värld kan mycket väl kallas för Mass Effect: Undertitel av ett EA som till slut tröttnat på Bioware. Dragon Age är en annan sak. När Bioware försökte fördumma mekaniken förra gången, i DA2, blev det närmast katastrof. Spelet behöver ha åtminstone något i nivå med DA:I, även om DA:O naturligtvis hade varit bättre. Man är också mitt i en närmast apokalyptisk story som behöver skrivas klart av någon som kan skriva en story för dataspel, och de är faktiskt inte så många. Gamla Bioware-författare lär inte vilja bli inblandade. Obsidian är uppköpta av MS. Det finns en del konsulter som är duktiga, men man behöver ett lag. Nej, skall man göra ett Dragon Age behöver man ha Bioware kvar, så dess existens hänger nog just nu på om DA4 blir något bra. Blir det inte det, lägger EA helt sonika ner den serien - det har trots allt haft ett bra och ett halvbra spel totalt, inte speciellt konsekvent - och Bioware med det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

För en gångs skull nya spel istället för femtioelfte remaken.

Tråkigt att flera av dem som utvecklat båda spelen har stuckit från företaget, fast de har väl inte lyckats göra något vettigt med spelen under senaste årtiondet ändå.

Skrivet av Mithras:

Försökte faktiskt precis spela det igår, kunde verkligen inte göra det. Face animations är så otroligt dåliga att det inte går att få någon typ av immersion eller intresse. Varje cutscene ser ut som ett jävla skämt, dialogerna blir så otroligt statiska och konstiga. Kan inte heller säga att historien är lockande efter att ha kört genom prologen. KAnske blir bättre snart.

Spelar via Origin så allt är uppdaterat, dock utan mods. Går det att få till några mods som får det att se.... inte skräp ut, så hade jag gärna tagit emot tips

Så illa är det inte, kanske 1.0 till 1.05... Men efter 1.09 så är det mesta i samma nivå som andra dagens spel, dvs mediokert.

Sen är animationer ungefär 5% av spelet, 80% är ju combat vilket är 500x bättre än stela ME1-3 cover shooter stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Har fullkomligt stormälskat alla Mass Effect och Dragon Age spel så jag blir supertaggad.

Lite intetsägande trailer på Mass Effect tho.

Gillar inte riktigt att det inte ska vara någon grand prophecy samt undrar vad de menar med "No Magic Hand"... Men så länge det blir episka underjordsscener samt en hel grupp av karaktärer är jag nöjd.

Same!
Nya mass effect är nog väldigt långt borta, detta är ju bara en cinematisk trailer (som avslöjar att vi är i vintergatan, och troligtvis baseras på "destroy" ending från 3an).

"No magic hand" syftar på dragon age inquisition när protagonisten hade sin magiska hand för att stänga rifts. Den här gången ska man vara en "vanlig" person

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Det kan ju inte bli sämre än senaste spelen...eller kan det?

Nej, det är omöjligt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Så illa är det inte, kanske 1.0 till 1.05... Men efter 1.09 så är det mesta i samma nivå som andra dagens spel, dvs mediokert.

Sen är animationer ungefär 5% av spelet, 80% är ju combat vilket är 500x bättre än stela ME1-3 cover shooter stil.

Just så illa uppfattar jag det, och jag har inte öppnat spelet förrän två dagar sedan. Har därmed ingen aning om hur olika versioner ser ut.

Nej, det är inte alls i nivå som andra dagens spel, den är långt, LÅNGT under dagens spel. Den når inte ens upp till de gamla ME-nivåerna imo.

För dig är animationer möjligen 5% av spelet, men i ett spel som är starkt story-driven som ME-spelen, där majoriteten av tiden består av att prata med folk och bygga relationer snarare än att bara run-n-gun, är det mycket mer för mig. Jag har haft svårt att överhuvudtaget ta del av storyn pga. hur otroligt dåligt det ser ut.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Andromeda var faktiskt bra... Spela det nu med några mods (eller utan) och det känns som mass effect och de flesta buggar är borta.

Brydde mig aldrig så mycket om animationer eller buggar. Spelet kändes vara tomt och meningslöst. Storyn kom i bakgrunden och att springa runt på planeter och göra olika sidouppdrag blev tråkigt efter ett antal timmar. Tycker Mass Effects styrka varit story och karaktärer samt spännande uppdrag. Andromeda tog bort allt det och ersatte det med att åka runt på olika planeter och skanna saker.

Spelade det när det var gratis på Origin, tycker ändå att det var för dyrt (slöseri med tid).

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Lyfte ett ögonbryn när jag läste om ett nytt DA, men jag har svårt att bli uppspelt efter katastrofen som var DA2. Inte ens DA:I kunde helt skölja bort den beska smak man fick i munnen av tvåan...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Brydde mig aldrig så mycket om animationer eller buggar. Spelet kändes vara tomt och meningslöst. Storyn kom i bakgrunden och att springa runt på planeter och göra olika sidouppdrag blev tråkigt efter ett antal timmar. Tycker Mass Effects styrka varit story och karaktärer samt spännande uppdrag. Andromeda tog bort allt det och ersatte det med att åka runt på olika planeter och skanna saker.

Spelade det när det var gratis på Origin, tycker ändå att det var för dyrt (slöseri med tid).

Fast skanningsdelen i ME2 var bland det j*vligaste påhitt jag kan komma på. Jag vill inte veta hur många timmar jag suttit och skannat, skickat probes, och svurit över en mekanik som var sämre än sämst, endast för att spelutvecklarna skulle försöka skapa artificiellt längre speltid.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Detta fick mig på bra humör igen i avsaknaden av beställda 3080 kortet.
Mass Effect och Dragon Age är i toppen av mina favoritspelserier. Även inklusive Andromeda.
Första titten av ME trailern (smygkollade på annan skärm när jag höll på med annat) trodde jag det va uppföljare till Andromeda och att det va Quarian arken vi såg, hade gärna sett en uppföljare där. Sen när jag kollade ordentligt såg jag Citadel osv
Men är väldigt taggad på en uppföljare i vår galax med! =D

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Då får vi se om Bioware kan ge oss något bra RPG den här gången. Cyberpunk 2077 är meh, och TES 6 kommer väl inte före 2023, och vad jag vet så är det inte många andra västerländska RPG på gång, Baldur's Gate 3 kanske?

Permalänk

Varför nämner man enbart två av spelen som visades?Fanns ju mängder av nyheter, för att inte tala om gameplay från Warhammer 40k: Darktide.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Fast skanningsdelen i ME2 var bland det j*vligaste påhitt jag kan komma på. Jag vill inte veta hur många timmar jag suttit och skannat, skickat probes, och svurit över en mekanik som var sämre än sämst, endast för att spelutvecklarna skulle försöka skapa artificiellt längre speltid.

Absolut. Men det var som tur var inte spelets höjdpunkt

Tyckte ettan var värre, eftersom att spelet inte höll reda på vilka man scannat så man fick ha block och penna bredvid sig och föra anteckningar.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot båda dessa med tillförsikt.
Även om inget av dem var favoriten i respektive franchise så gillade jag ändå både Andromeda och Inquisition (ja, jag gillade t.o.m. DA2) för vad de var.
Jag är övertygad om att det kommer att bli bra spel, men jag förväntar mig inte att de ska bli "bäst".

Permalänk

Gillar Bioware spel, men har aldrig spelat nåt av Dragon Age spelen.
Funderade på att köpa under Steam-rean, men det är liksom två dussin spel + varianter så jag började försöka nysta i var man skulle börja, och sen upptäckte jag att de krävde BÅDE ett EA Play OCH ett Origin-konto FÖRUTOM Steam, då sket jag i det. Tre inloggar för att spela ett spel, det går bort.

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tyckte ettan var värre, eftersom att spelet inte höll reda på vilka man scannat så man fick ha block och penna bredvid sig och föra anteckningar.

Båda problemen lätt lösta med moddar.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Försökte faktiskt precis spela det igår, kunde verkligen inte göra det. Face animations är så otroligt dåliga att det inte går att få någon typ av immersion eller intresse.

Hela handlingen är kass, ingenting är logiskt, ingenting spelar roll. Spelet ger sig fan på att man ska älska tråkbollen Jaal så man måste släpa med honom hela tiden annars missar man en massa quests. De enda teammates som är det minsta intressanta är Peebee, som är irriterande, och Drack, som är en exakt kopia av Wrex. Stidssystemet är uselt och lättexploaterat (man kan t.ex. nästan direkt bygga ett sniper rifle med oändlig ammunition som kan skjuta genom hinder, och eftersom fienderna aldrig kan röra sig utanför en 20x20 meter yta gör det nästan alla strider löjligt enkla.

Värre är att det inte har det minsta lilla "Mass Effect" känsla. Det är som man tagit ett helt annat spel, bytt ut lite namn och smäckat Asari och Krogan skins på några karaktärer, och döpt det till Mass Effect.

Det enda bra med spelet är art direction och grafik (utom ansikten). Planeterna är snygga och ljudet bra, det går inte att förneka.

Jag har hört många förklaringar till varför Andromeda blev en sån pölsa, men det är en pölsa. Om man inte ser det som Mass Effect utan bara som ett shoot-em-up-i-rymden, då är det ett OK spel, varken bra eller dåligt, men genom att det har "Mass Effect" i namnet så jämför man med de tre tidigare spelen, och då är Andromeda med råge sämst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Det kan ju inte bli sämre än senaste spelen...eller kan det?

Warcraft III remastered. Det kan alltid bli sämre.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Inquisition är svinbra, hoppas på bra uppföljare.

Permalänk
Medlem

Glöm Bioware, de finns inte längre. Det kommer bli två meningslösa open world games, fullproppad med fetch quests där ni får skanna/plocka x amount of horseshit med tunn handling i bästa fall.

I sämsta fall blir det multiplayer mmmpoorrsggg skit med ännufler fetchquests där ni ska betala ännu mer i onödan...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Stoooort fan av Mass effect, så galet sugen på det! Längtat ända sedan Andromeda tyvärr floppade.

Andeomeda är ett ok spel efter patcherna, det fick lite väl mkt kritik pga folk hoppade på ett hattåg där...och EA fegade ur fullständigt. Men det hade potential efter patcherna. De stora minusen för mig är att sidouppdrag känns bara dryga, inget coolt eller bra med dem alls. Oinspirerade utan mellansekvenser och dåligt röstskådespeleri osv. Bättre att skita i sånt och fokusera på enbart storyn när man lirar Andromeda. Då är det helt okej.

Jag hade föredragit paragon/renegade systemet dock, kan iofs vara hur de skrev Ryder men man kan liksom inte få henne (i mitt fall) att ha lite attityd förutom på något enstaka ställe i hela storyn (kör inte med standard Sarah Ryder btw, vet inte vad de tänkte där, gör en custom så ser allt mycket mycket bättre ut). Annars är det mer menlöst och trevlig attityd hela tiden. Vill kunna som i ME1 känna att karaktären är lite annorlunda och kanske supertrevlig ibland och ett rövhål ibland osv. Ger omspelningsvärde också. Detta saknas helt i Andromeda känner jag. Svårt att tolka vilken känsla som kommer förmedlas helt enkelt baserat på de där dumma symbolerna som skulle ge mer nyans...inget fel i det om det funnits någon nyans...

Som jämförelse kan vi ta ME1 på Asteroiden terrorister försöker krascha ner mot Terra Nova. Miljontals liv står på spel. Ledaren för terroristerna...håhåhå, ja jävlar. Man kan ju antingen göra sitt jobb och bara besegra honom...men man kan ju också bete sig klart brutalare mot honom.

Detta är bara ett ställe där man kan nyansera Shepard enormt beroende på hur du väljer att spela han/henne. Mer attityd i bara denna mellansekvens än man kan få ur Ryder i hela Andromeda...Dragon age Inquisition led av samma grej. Gick inte få något bett i sin karaktär och det störde jag mig på.

Inget fel med att vara god. Men det är RPG. Bra om man kan få lite olika karaktärer för omspelningsvärde.

Nåväl. Ser fram emot nya ME, nya DA och ME1-3 remastern som är på G. Blir ett kört återseende, minst en genomspelning blir det ju.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Är glad att jag inte tillhör pesimisterna här, jag grät av glädje när jag såg nya Mass Effect teasern, jag älskade även Andromeda.
Jag ser fram emot detta!

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Hela handlingen är kass, ingenting är logiskt, ingenting spelar roll. Spelet ger sig fan på att man ska älska tråkbollen Jaal så man måste släpa med honom hela tiden annars missar man en massa quests. De enda teammates som är det minsta intressanta är Peebee, som är irriterande, och Drack, som är en exakt kopia av Wrex. Stidssystemet är uselt och lättexploaterat (man kan t.ex. nästan direkt bygga ett sniper rifle med oändlig ammunition som kan skjuta genom hinder, och eftersom fienderna aldrig kan röra sig utanför en 20x20 meter yta gör det nästan alla strider löjligt enkla.

Värre är att det inte har det minsta lilla "Mass Effect" känsla. Det är som man tagit ett helt annat spel, bytt ut lite namn och smäckat Asari och Krogan skins på några karaktärer, och döpt det till Mass Effect.

Det enda bra med spelet är art direction och grafik (utom ansikten). Planeterna är snygga och ljudet bra, det går inte att förneka.

Jag har hört många förklaringar till varför Andromeda blev en sån pölsa, men det är en pölsa. Om man inte ser det som Mass Effect utan bara som ett shoot-em-up-i-rymden, då är det ett OK spel, varken bra eller dåligt, men genom att det har "Mass Effect" i namnet så jämför man med de tre tidigare spelen, och då är Andromeda med råge sämst.

Håller inte med....

Spelet känns mer som en mer modern version av ME1, mer rent rpg.

Plus
Combat Systemet är brilijant
Bra Grafik
Intressant story
Squaden har en del intressant karaktärer
Mycket att pyssla när det gäller weapon och power custom
Grafiken i Ultra
Rösten på Male Ryder påminner extremt mycket om Nathan Drake i Uncharted vilket är ett plus enligt mig
Har inte upplevt många buggar/glitches alls, upplevde mer i ME2.
Bra journal som ger bra koll på vad som ska göras
Nomad är smidig att köra
En del referenser till trilogin

Minus
Största minuset i hela spelet är att man inte kan kontrollera squamats powers
Äventyret är väldigt fritt vilket i många fall är trevligt men det påverkar också flytet och en intensiv handling som i ME2/ME3.
Endast tre powers åt gången
Animationerna i ansikten kunde klart vara bättre(dock inget jag stör mig mycket på)
Inget Renegade/Paragon system, hade det funnits hade det blivit mer intressant när man spelar om spelet

Sammanfattning 8,5/10
Ett bra Mass Effect spel med ännu mer rpg element.
Combat systemet är underbart och är väldigt smidigt och snabbt vilket gör att små missions(som i många fall i de flesta spel blir lite tråkiga) blir fortfarande kul.

Spelet når inte upp till ME2/ME3 men är fortfarande ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU