Pillars of Eternity gratis i Epic Games Store!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Pillars of Eternity gratis i Epic Games Store!

Det här är en riktigt smaskig gratistitel att hämta hem. För er som inte känner till Pillars of the Eternity är det ett isometriskt rollspel, i samma anda som Baldur's Gate, Planescape Torment och Icewind Dale. Striderna sker i realtid men med möjlighet att pausa för strategiska beslut. Det är stort, snyggt, uppslukande och har en intressant berättelse. Det som bjuds på här är dessutom Definitive Edition med expansioner och ytterligare innehåll inkluderat. Om ni gillar den här typen av klassiska isometriska rollspel men ännu inte spanat in Pillars of Eternity är detta ett måste!

Länk: Spelet hos Epic Games Store

Utöver denna pärla är även rollspelet Tyranny gratis just nu, precis som Pillars of Eternity utvecklat av Obsidian Entertainment. Jag har själv inte spelat det, men som jag förstår det ska det också vara bra och värt att investera tid i. Jag lägger till det på den enorma skamhögen som kallas backloggen med den naiva ambitionen om att spela det "i framtiden när tid ges". Famous last words, för femtielfte gången.

Länk: Tyranny Gold Edition hos Epic Games Store

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Nu har jag inte tid att spela alla spel jag vill, men tänk om man fortfarande gick i gymnasiet. Dessa spel hade ju varit fantastiska.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

POE och POE2 är extremt bra spel. ca 70 och 60 timmar vid fulla playthroughs.
Tyranny har jag inte hunnit med än.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Lego Master

TAGET!
Såg lite gameplay av Pillars när det kom ut, och blev nyfiken. Sen gick tiden, och jag hade aldrig sinnesnärvaro att skaffa det. Ingen ursäkt längre!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tackar, vilket bra tips!

Tyranny missade jag, det får jag nog ta och kika på under julen. Kul!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Ja det lär bli en del pengar med tanke på hur många fina spel de ändå givit bort nu.

Själv tror jag det främst har att göra med att det nästan är omöjligt att tävla med steam. Väldigt stor andel av spelarna har redan de flesta av sina spel på steam. Och det går inte att flytta de spelen heller. Spelarna är egentligen väldigt tungt fastlåsta i steam.
Inte emot mångas vilja ska tilläggas! Men ändå. Det här är relevant.

Alltså även om några få titlar först kommer ut på epic - och även om det kanske är lite billigare på epic store än steam ibland så kommer de som använder epic ha en tämligen skral spellista på epic store. 3-6 titlar känns ganska futtigt.
När ett nytt spel kommer till alla plattformar - ja då kommer många välja launchern där många andra titlar redan finns. Epic blir här nödlösningen.
Det är en skitdålig sits att vara i för Epic såklart. Inte förrän användaren har en skaplig mängd spel i biblioteket även på epic store blir den plattformen ett "lika bra val" som steam. Alltså man kan sitta och jämföra features mellan plattformarna - också. Det stämmer att det finns skillnader där också, yes.
Men det här är också en relevant del. Var är "hemmabasen" liksom. Kan epic genom att dela ut ett gäng bra spel - göra sig lite mer till spelarnas hemmaarena. Kanske inte ta över från steam - men att steam inte blir lika självklara som huvudbas för alla ens spel.

Det är helt enkelt stentufft att konkurrera mot steams extreeemt dominanta och välbefästa position på marknaden.

Med en del exklusiva titlar och ett helt gäng gratis spel så får Epic en inträdesbiljet att faktiskt kunna konkurrera mot steam.
Utan de metoderna så tror jag inte någon hade sett på Epic som en utmanare till Steam idag. De hade haft sina egna spel där. Alla andra hade väl använt steam - såklart.

Det är vad jag tror.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Nu har jag inte tid att spela alla spel jag vill, men tänk om man fortfarande gick i gymnasiet. Dessa spel hade ju varit fantastiska.

Om jag går till mig själv så har jag väldigt svårt att betala för spel på nya launchers/butiker. Nu när man har 100 gratisspel på Epic som är värda tusentals kronor om man skulle köpa ihop dem igen så värderar jag ju kontot där betydligt högre så på det viset har det ju funkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Nu har jag inte tid att spela alla spel jag vill, men tänk om man fortfarande gick i gymnasiet. Dessa spel hade ju varit fantastiska.

Dom har Fortnite, där drar dom nog in ännu otäckare summor än vad dom ger för dessa gratistitlar.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det lär bli en del pengar med tanke på hur många fina spel de ändå givit bort nu.

Själv tror jag det främst har att göra med att det nästan är omöjligt att tävla med steam. Väldigt stor andel av spelarna har redan de flesta av sina spel på steam. Och det går inte att flytta de spelen heller. Spelarna är egentligen väldigt tungt fastlåsta i steam.
Inte emot mångas vilja ska tilläggas! Men ändå. Det här är relevant.

Alltså även om några få titlar först kommer ut på epic - och även om det kanske är lite billigare på epic store än steam ibland så kommer de som använder epic ha en tämligen skral spellista på epic store. 3-6 titlar känns ganska futtigt.
När ett nytt spel kommer till alla plattformar - ja då kommer många välja launchern där många andra titlar redan finns. Epic blir här nödlösningen.
Det är en skitdålig sits att vara i för Epic såklart. Inte förrän användaren har en skaplig mängd spel i biblioteket även på epic store blir den plattformen ett "lika bra val" som steam. Alltså man kan sitta och jämföra features mellan plattformarna - också. Det stämmer att det finns skillnader där också, yes.
Men det här är också en relevant del. Var är "hemmabasen" liksom. Kan epic genom att dela ut ett gäng bra spel - göra sig lite mer till spelarnas hemmaarena. Kanske inte ta över från steam - men att steam inte blir lika självklara som huvudbas för alla ens spel.

Det är helt enkelt stentufft att konkurrera mot steams extreeemt dominanta och välbefästa position på marknaden.

Med en del exklusiva titlar och ett helt gäng gratis spel så får Epic en inträdesbiljet att faktiskt kunna konkurrera mot steam.
Utan de metoderna så tror jag inte någon hade sett på Epic som en utmanare till Steam idag. De hade haft sina egna spel där. Alla andra hade väl använt steam - såklart.

Det är vad jag tror.

78titlar hittills, inte allt för många kronor betalt.

Dold text

Merparten är givetvis mindre kända titlar, men så ser även mitt Steamkonto ut efter X humblebundles...

Drömmen om en launcher/bibliotek med alla titlar är sedan länge död, och jag har svårt att se att marknaden mår bra över tid av att domineras av en större aktör.

Man får göra det bästa av situationen och norpa de erbjudanden som känns bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det lär bli en del pengar med tanke på hur många fina spel de ändå givit bort nu.

Själv tror jag det främst har att göra med att det nästan är omöjligt att tävla med steam. Väldigt stor andel av spelarna har redan de flesta av sina spel på steam. Och det går inte att flytta de spelen heller. Spelarna är egentligen väldigt tungt fastlåsta i steam.
Inte emot mångas vilja ska tilläggas! Men ändå. Det här är relevant.

Alltså även om några få titlar först kommer ut på epic - och även om det kanske är lite billigare på epic store än steam ibland så kommer de som använder epic ha en tämligen skral spellista på epic store. 3-6 titlar känns ganska futtigt.
När ett nytt spel kommer till alla plattformar - ja då kommer många välja launchern där många andra titlar redan finns. Epic blir här nödlösningen.
Det är en skitdålig sits att vara i för Epic såklart. Inte förrän användaren har en skaplig mängd spel i biblioteket även på epic store blir den plattformen ett "lika bra val" som steam. Alltså man kan sitta och jämföra features mellan plattformarna - också. Det stämmer att det finns skillnader där också, yes.
Men det här är också en relevant del. Var är "hemmabasen" liksom. Kan epic genom att dela ut ett gäng bra spel - göra sig lite mer till spelarnas hemmaarena. Kanske inte ta över från steam - men att steam inte blir lika självklara som huvudbas för alla ens spel.

Det är helt enkelt stentufft att konkurrera mot steams extreeemt dominanta och välbefästa position på marknaden.

Med en del exklusiva titlar och ett helt gäng gratis spel så får Epic en inträdesbiljet att faktiskt kunna konkurrera mot steam.
Utan de metoderna så tror jag inte någon hade sett på Epic som en utmanare till Steam idag. De hade haft sina egna spel där. Alla andra hade väl använt steam - såklart.

Det är vad jag tror.

Jag tror att du har rätt, och jag tror att detta sättet kommer ge dem en möjlighet att ta sig in på marknaden. Men det jag säger är att jag inte kan tänka mig att det verkligen är värt det. De spenderar inte pengar för att sen utnyttja en monopolställning. När de väl tagit sig in på marknaden kommer de framöver behöva konkurrera mot Steam på en öppnare marknad. Valve tjänar otroligt bra på andra spel, men om det börjar bli konkurrens på marknaden så kommer antagligen kurtaget bli mindre. Spelutvecklare utan plattform kommer kunna spela ut plattformarna mot varandra.

Vilket givetvis är underbart bra för konsumenter.

Det finns ingen garanti att framtida delaktighet på spelmarknaden genererar god vinst och de spenderar stora summor för att blir en del av marknaden. Säg att de under de senaste åren behövt betala 500 kronor per konverterad kund. Jag vet inte de riktiga siffrorna, men det känns inte helt omöjligt om genomsnittskunden, som inte kom från Fortnite, har ett dussintals spel nu. Om det är fallet ska de tjäna in mer än 500 kronor på varje kund, naturligtvis. Om vi säger att kunder i och med rabatter och kampanjer i genomsnitt betalar 250 kronor för ett spel och Epic tar 12% av det så blir deras inkomst per spel under 30 kronor efter moms.
Om man bortser från kostnader med att faktiskt tillhandahålla tjänsten, support, återköp, servrar för nedladdning och annat, så måste de åtminstone sälja 17 spel per person.

Även detta bortser från diskonteringen av framtida inkomst, 500 kronor över några år är värt betydligt mycket mindre än 500 kronor idag och bortser från att Steam inte börjat konkurrera med lägre kurtage än.

Jag kan verkligen inte tänka mig att det är en bra idé för dem. Om jag då inte grovt missuppskattat hur mycket de betalar för ett spel.

Jag har bara tagit spel som jag någon gång vill spela men har ändå 20 st på det kontot nu. Det är spel som denna veckans, GTA V, Elite, Just Cause och liknande spel. Sådana spel kan jag inte tänka mig att utvecklarna ger bort för mindre än åtminstone 50 kronor.

Som sagt är detta underbart för konsumenter, men jag ser inte hur det kommer leda till att Epic tjänar pengar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Dom har Fortnite, där drar dom nog in ännu otäckare summor än vad dom ger för dessa gratistitlar.

Säkert, men att de tjänar igen de pengarna på annat håll kan inte motivera dåliga affärer.
De måste tro att detta till slut i sig själv kommer leda till vinst. Varje projekt måste direkt eller indirekt kunna påvisa framtida vinst för att företag ska göra det.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tycker Tyranny är bättre. Mysig stämning i det spelet 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Kul att det är Definitive Edition, har aldrig kunnat bestämma mig för vilken jag ska köpa och nu slipper jag!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag tror att du har rätt, och jag tror att detta sättet kommer ge dem en möjlighet att ta sig in på marknaden. Men det jag säger är att jag inte kan tänka mig att det verkligen är värt det. De spenderar inte pengar för att sen utnyttja en monopolställning. När de väl tagit sig in på marknaden kommer de framöver behöva konkurrera mot Steam på en öppnare marknad. Valve tjänar otroligt bra på andra spel, men om det börjar bli konkurrens på marknaden så kommer antagligen kurtaget bli mindre. Spelutvecklare utan plattform kommer kunna spela ut plattformarna mot varandra.

Vilket givetvis är underbart bra för konsumenter.

Det finns ingen garanti att framtida delaktighet på spelmarknaden genererar god vinst och de spenderar stora summor för att blir en del av marknaden. Säg att de under de senaste åren behövt betala 500 kronor per konverterad kund. Jag vet inte de riktiga siffrorna, men det känns inte helt omöjligt om genomsnittskunden, som inte kom från Fortnite, har ett dussintals spel nu. Om det är fallet ska de tjäna in mer än 500 kronor på varje kund, naturligtvis. Om vi säger att kunder i och med rabatter och kampanjer i genomsnitt betalar 250 kronor för ett spel och Epic tar 12% av det så blir deras inkomst per spel under 30 kronor efter moms.
Om man bortser från kostnader med att faktiskt tillhandahålla tjänsten, support, återköp, servrar för nedladdning och annat, så måste de åtminstone sälja 17 spel per person.

Även detta bortser från diskonteringen av framtida inkomst, 500 kronor över några år är värt betydligt mycket mindre än 500 kronor idag och bortser från att Steam inte börjat konkurrera med lägre kurtage än.

Jag kan verkligen inte tänka mig att det är en bra idé för dem. Om jag då inte grovt missuppskattat hur mycket de betalar för ett spel.

Jag har bara tagit spel som jag någon gång vill spela men har ändå 20 st på det kontot nu. Det är spel som denna veckans, GTA V, Elite, Just Cause och liknande spel. Sådana spel kan jag inte tänka mig att utvecklarna ger bort för mindre än åtminstone 50 kronor.

Som sagt är detta underbart för konsumenter, men jag ser inte hur det kommer leda till att Epic tjänar pengar.

Är det inte ofta spel där det snart kommer en del till i serien? så att detta snarare blir reklam för en franchise som snart kommer med uppdatering? Och sedan blir det ju en viss inlåsning av konsumenter också, för att inte tala om all användardata de kan samla in på det här viset...

Permalänk
Medlem

Skriver bara

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

För den som provar första Pillars of Eternity och tycker det är lite för invecklat så vill jag bara nämna att uppföljaren Deadfire gjort om encounter-systemet så det är både smidigare och enklare att förstå samt roligare, och detta utan att ta bort det intressanta i varje ögonblick.

Deadfire har också en massa andra förbättringar som t.ex. dual- och sub-classing. Main story är bättre i första spelet men side quests är bättre i uppföljaren tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Nu har jag inte tid att spela alla spel jag vill, men tänk om man fortfarande gick i gymnasiet. Dessa spel hade ju varit fantastiska.

Mjo det är ju också detta som är tänket.
De har gett ut massvis med gratisspel. Endast för att få dessa spelare att stanna kvar på just deras plattform. Lite som vi steam användare har över 500+ spel, lite svårt då att gå över till något nytt. Eller snarare ovilja. (av goda anledningar.)
Så försöker epic skapa sin egna lilla användarbas genom att ge massor utav gratisspel månadsvis. Visseligen bra för att skapa en ny användarbas, kundbas. Ptja eller vad du nu vill kalla det.

De inriktar sig till den nya generationen som inte bryr sig om hur epic förhåller sig.
De får ett gratis spel "gött" tänker dom och klickar på "claim game".
Det är dessa personer som epic är ute efter, för att skapa en ny kundbas.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

POE och POE2 är extremt bra spel. ca 70 och 60 timmar vid fulla playthroughs.
Tyranny har jag inte hunnit med än.

Inte att förväxla med PoE. Händer ofta att folk kommer till Path of Exile - redditforumet och frågar om POE och POE2.
Värt att tänka på.

Skrivet av Shudnawz:

TAGET!
Såg lite gameplay av Pillars när det kom ut, och blev nyfiken. Sen gick tiden, och jag hade aldrig sinnesnärvaro att skaffa det. Ingen ursäkt längre!

Precis vad epic vill att du ska säga/tänka. Inge illa menat emot dig såklart. Men detta ovan är ett typ-exempel på vad epic är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag tror att du har rätt, och jag tror att detta sättet kommer ge dem en möjlighet att ta sig in på marknaden. Men det jag säger är att jag inte kan tänka mig att det verkligen är värt det. [...]
Som sagt är detta underbart för konsumenter, men jag ser inte hur det kommer leda till att Epic tjänar pengar.

Jag tänker som @SleeZy : Det är ett långtidsprojekt.

Yngre gamers, som kanske inte har många spel på Steam än, får ett förhållandevis stort bibliotek på Epic Store. Sedan gör de som äldre personer med Steam, dvs köper till den plattformen för att det är enklast att inte hålla på och dribbla med många olika launchers.

Om jag enbart går till mig själv, så har jag genom Epic fått minst tio spel som jag förmodligen skulle köpt någon annanstans annars. De tjänar inte mycket pengar på mig (än), men deras konkurrenter tappar inkomster. Tyvärr tror jag mindre butiker, som tex GoG tappar mest och inte Steam.

Permalänk
Medlem

Inne på min 6:e genomspelning av Pillars 2 och alla DLC, älskar det!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Pillars har jag kört. Riktigt kul efter alla uppdateringar.

Tips till er som inte spelat det:

Skippa att prata med backer-NPCs. Det var verkligen ett misstag av Obsidian att ha det som en reward, för det blev en himla massa läsande av saker som hade noll koppling till handlingen.

Läs på lite kort om hur systemet funkar innan du skapar en karaktär. Det är lite ointuitivt om man kommer från D&D.

Gör den stora "dungeonen" I etapper. Det blir rätt segt annars.

Expansionerna är mitt i äventyret. Kolla upp när det är lagom att köra expansionerna lvl-mässigt om du vill anpassa svårighetsgraden. Det finns en auto-level funktion att aktivera om man vill, men det kan ju också kännas kul att vara over-powered eller under-powered beroende på smak.

Permalänk
Medlem

Härligt. Har spelat ut/igenom/tidens preposition/klart Pillars 1, Tyranny och Pillars 2. Härliga spel : ) Speciellt en scen från ettan, med en medaljong som kastas < preposition >, kommer jag ej glömma. Försöker spela Pathfinder: Kingmaker nu, där svårighetsgraden är något annorlunda.

Fredag em efter 50t arbetsvecka med bara tekniska problem heja hjärnan heja
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Både är väldigt bra men jag har bara spelat klart Tyranny. Lite synd att man hade dom sedan innan bara

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SleeZy:

Precis vad epic vill att du ska säga/tänka. Inge illa menat emot dig såklart. Men detta ovan är ett typ-exempel på vad epic är ute efter.

Ja...okej? Och hur är detta en dålig deal för mig?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

2 riktigt bra spel, Pillars ett snäpp mer över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Inne på min 6:e genomspelning av Pillars 2 och alla DLC, älskar det!

Låter lovande inför julledigheten

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har lite svårt att se hur detta kan vara en hållbar affärsidé för Epic. De betalar ju naturligtvis inte utvecklarna så mycket per kopia, men det måste ändå bli otäcka summor totalt?

Nu har jag inte tid att spela alla spel jag vill, men tänk om man fortfarande gick i gymnasiet. Dessa spel hade ju varit fantastiska.

Tencent skickar säkert gärna in kapital om det mot förmodan skulle gå tufft ekonomiskt, Kina är vana vid att fuska till sig marknadsandelar på ett eller annat sätt. Annars räcker det nog gott att ha varenda 12-åring världen runt fast i Fortnite med allt vad det innebär i intäkter och publicitet.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tencent skickar säkert gärna in kapital om det mot förmodan skulle gå tufft ekonomiskt, Kina är vana vid att fuska till sig marknadsandelar på ett eller annat sätt. Annars räcker det nog gott att ha varenda 12-åring världen runt fast i Fortnite med allt vad det innebär i intäkter och publicitet.

Det är ju inte så kapitalinvesteringar fungerar. Investeringar måste betala tillbaka, direkt eller indirekt. Bara för att de har råd borde de inte göra det om det är en dålig investering. Om de tjänar 1000 pengar på fortnite, får 1000 pengar från ägare och sen investerar 1500 pengar på ett projekt som till slut ger tillbaka 1000 pengar så är det ju en dålig investering. Även om de har råd.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB