Permalänk
Medlem

Hjälp ska bygga min första pc!

Hej!
Då jag har bestämt mig att försöka mig på min första pc bygge, så skulle jag behöva lite hjälp med vilka delar som är ok.
Letar nämligen inte efter highend delar då min budget ligger på ca 10000-12000 kr.
Huvudsaken kommer vara jag spela fps.

Har titta lite på komponentkoll.se men blev inte direkt klokare av det.
Detta är vad jag har tittat på, kan ni se något jag bör byta ut.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vet inte om du redan har ett grafikkort eftersom du inte har med något i ditt bygge men om du inte har det är det här bygget svårslaget för spel:

Permalänk

Glömt grafikkort? Beror lite på hur du vill spela first person shooter. En del som spelar csgo brukar dra ned grafikdetaljerna på lägsta för att få så hög fps som möjligt (blir mer cpu intensivt). Är det det du är intresserad av? Eller att spela andra fps spel med höga grafikinställningar? (mer gpu intensivt)

Permalänk
Medlem

Vad för spel? upplösning? har du bra skärm osv?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nygards:

Vet inte om du redan har ett grafikkort eftersom du inte har med något i ditt bygge men om du inte har det är det här bygget svårslaget för spel:
https://komponentkoll.se/bild/azrks.png

precis har redan grafikkortet på plats RTX 2060.

ser intressant ut men vad jag har läst mig till så är AMD processorerna ganska överlägsna just nu, är inte helt haj på allt sådan.

tack igen för ditt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geimvera:

Vad för spel? upplösning? har du bra skärm osv?

spelar just mesta dels Destiny 2, division 2, warzone men spelar en del total war och försöker avsluta witcher 3 på tiden antar jag.

Ser framemot cyber punk men tror inte min nuvarande pc med I7-4770 och ett GTX 1070 kommer klara det.

Min skärm en 1440p 144hz monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkynetBuilder:

Glömt grafikkort? Beror lite på hur du vill spela first person shooter. En del som spelar csgo brukar dra ned grafikdetaljerna på lägsta för att få så hög fps som möjligt (blir mer cpu intensivt). Är det det du är intresserad av? Eller att spela andra fps spel med höga grafikinställningar? (mer gpu intensivt)

lite både och om jag får säga så, spelar mycket warzone och apex så mer fps skulle inte vara fel. Men kör en del singel player spel och då vill man ju helst ha så mycket detaljer som möjligt. Så antar letar efter ett bygge som ska klara bägge delarna.

Permalänk
Medlem

Tja! Jag byggde precis ihop min dator se nedan: plockar man bort Grafikkortet så landar du på 9000 kr.

Spelar själv enbart Warzone på 1440p / 144 Hz och ligger runt 150 fps på normala inställningar.