Besvikelsen efter ytterligare en dåligt hanterad lansering - Cyberpunk 2077 och Webhallen

Permalänk
Medlem

Besvikelsen efter ytterligare en dåligt hanterad lansering - Cyberpunk 2077 och Webhallen

Klockan har passerat en point of no return. Nu kommer garanterat inget spel idag, och dessa två dagar hemma väntandes och hela helgen är förstörd. Är vi fler som förbokat i god tid, läs år innan, och blivit utan spel? Eller är det bara jag? Det var flera år sen man var så här hypad inför någon lansering. Det måste ha varit Witcher 3 2015. Innan och efter det kan jag inte komma ihåg att jag sett fram emot ett spel så mycket. För tre fyra år sen trodde jag kanske inte att spelet skulle bli så hypat från alla håll och kanter. Det är ju inte bara vi inbitna gamers som pratar om det, ALLA pratar om det.
Tråden för Cyberpunk är ju full med folk som skriver om sina timmar dom har lagt ner. De andra är för upptagna med att faktiskt spela spelet.

Jag var ändå i kontakt med webhallen i måndags och frågade hur det fungerar med leveransen. Fick en massa lugnande besked att det dyker upp absolut senast på releasedagen. Men antagligen redan på onsdagen. Har varit inne en gång i timmen på min sida på webhallen för att få se när min order skiftar till packat/skickat. Men ingenting hade hänt, varken dagarna innan eller på själva releasedagen. Det händer ju att systemen inte alltid hänger med och man får sin beställning innan det uppdateras på nätet. Ställde mitt hopp till att så var fallet.
-"Något fel hos Klarna" skylldes det på. Klarna svarade med att det var "webhallen som inte aktiverat köpet". Oavsett hos vem felet ligger så är jag fortfarande mäkta besviken på hur det har hanterats.
Strax innan klockan 16.00 på releasedagen fick jag från webhallen att ordern var "skickad". Att den sen inte ankom Postnord förrens 19.31 gjorde ju att det inte hanns med att skickas mellan Stockholm-Malmö och sen vidare upp till Kristianstadstrakten.

Jag tycker att folk som blir så förbannade att dom helt börjar bojkotta en tillverkare/utgivare/nätbutik eller vad som, att dom varit lite löjliga. Men nu sakteligen börjar jag nog ha lite mer förståelse för deras ilska.
Vi lever ju i en köp och konsumera ekonomi där alla vill ha sitt snabbt och gärna igår. Jag förstår det. Webhallen vet om det.
Hur kommer det sig att näst intill varenda lansering i år har varit kaos? Hur långe kan vi skylla allt på Covid?

Permalänk
Medlem

umm... Kan du inte köpa det online bara och ladda ner? det finns på steam och tror CD-red säljer det på sin egen hemsida också, då får du ju det direkt. Eller måste du ha det på skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effe0p:

umm... Kan du inte köpa det online bara och ladda ner? det finns på steam och tror CD-red säljer det på sin egen hemsida också, då får du ju det direkt. Eller måste du ha det på skiva?

Storspel ska vara på skiva. Så är det bara. Även om den inte används så ska fodralet ställas upp i spelsamlingen på hyllan.
Men det är en dålig ursäkt som jag visste skulle komma. "Köp det digitalt!"
Sen kostar det 200 kr till och jag ser inte riktigt vilka fördelar det ger mig, under en normal lansering.

Det händer ju att nycklar tar slut hos nätbutiker också. Detta var ju inget man ens hade en tanke på att det skulle kunna ske när man för snart två år sen la in sin förbokning.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iallafall att det var en utmärkt lansering. Jag köpte via Steam och det laddade ner i maxhastighet och jag kunde spela på releasedagen några minuter efter att det släppts. Inga problem med servrar som är nere eller annat, helt smidigt och smärtfritt.

Tycker din titel är väldigt missvisande, CD Project Red har väl inte gjort något fel enligt din beskrivning, utan det har blivit nåt fel med din order via Webhallen? - Det har väl ingenting med lanseringen av spelet att göra?

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att jag uppskattar hjälpen från Patrik @webhallen som hjälpte många av oss i Cyberpunk-tråden med att gräva och till sluta upptäcka att något inte stod rätt till. Jag hoppas att det hjälpte några i tråden till att få sina spel i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Jag tycker iallafall att det var en utmärkt lansering. Jag köpte via Steam och det laddade ner i maxhastighet och jag kunde spela på releasedagen några minuter efter att det släppts. Inga problem med servrar som är nere eller annat, helt smidigt och smärtfritt.

Tycker din titel är väldigt missvisande, CD Project Red har väl inte gjort något fel enligt din beskrivning, utan det har blivit nåt fel med din order via Webhallen? - Det har väl ingenting med lanseringen av spelet att göra?

Tack, du har rätt. Jag la till i rubriken.

Permalänk
Medlem

Köpte också på Steam och det tog 20 minuter att ladda hem. Att vänta på skivor och koder och sånt i brevlådan är ju upplagt för besvikelse.
Sen är det kanske inte hela världen att behöva vånta till måndag?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Snacka om att bädda för strul.

Personligen fattar jag varken hur man kan tycka det är så viktigt att få något på lanseringsdagen att det blir ren katastrof om det blir en försening, eller varför man bara måste ha ett spel på skiva. Lösningen verkar enkel och är knappast en "dålig ursäkt", eliminera något av dessa två saker. Eller bara forsätt bli frustrerad över saker som inte spelar någon roll...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Köpte också på Steam och det tog 20 minuter att ladda hem. Att vänta på skivor och koder och sånt i brevlådan är ju upplagt för besvikelse.
Sen är det kanske inte hela världen att behöva vänta till måndag?

När jag har väntat i tre fyra år, så vad är då två dagar till tänker du?
Nu ser ju allas liv olika ut, men att få tid till att spela och verkligen lägga ner dom timmarna som behövs i ett sånt här spel. Vis av erfarenhet så kan man inte slöspela 20 minuter till en timme en kväll i veckan. Utan man behöver lägga en två-tre timmar per spelsession om du ska kunna få ut något vettigt och komma någonstans i spelet gissar jag. Annars står man bara och stampar på samma ställe.
Jag har såklart tagit semester dessa två dagar för att verkligen kunna köra så länge som jag känner att jag behöver. Jag har flyttat mina semsterdagar tre gånger, efter som lanseringen har skjutits fram.

Så att vänta tills måndag är väl ingen stor grej. Jag har möjligtvis tid att spela nästa helg.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Köpte också på Steam och det tog 20 minuter att ladda hem. Att vänta på skivor och koder och sånt i brevlådan är ju upplagt för besvikelse.
Sen är det kanske inte hela världen att behöva vånta till måndag?

Har man bestämt och längtat att få spela spelet hela helgen, så jo, då är det hela världen.
Är ej drabbad själv då jag tänkt vänta att köpa det, men kan absolut förstå frustrationen och irritationen när det ej blir så.
Vissa personer kanske tex är låst på vardagar och bara har helgen å spela på osv dessutom.

Permalänk
Medlem

Fråga 1: Om det nu är så viktigt att ha det på release, köp det fysiskt i butik eller digitalt. Bara ett sådant lotteri som Postnord gör att man omöjligen kan sitta lugn inför en releasedag.

Fråga 2: Det här som alla tjatar om att "bokade x-y-z år innan". Ja,vad har det med saken att göra? Tror ni att ni kommer få någon typ av bättre behandling för att ni haft en preorder liggandes i 2 år kontra 2 månader eller 2 dagar? Är sannolikheten för en fuckup någonstans i leveranskedjan mindre för att ordern lades för 2 år sedan?

Man måste bara förstå att ingenting är 100%. Det sker alltid problem och fuckups överallt. Men det är klart, det inträffar såklart aldrig misstag eller oförudsedda saker på Era arbetsplatser? Eller?

Skrivet av napahlm:

När jag har väntat i tre fyra år, så vad är då två dagar till tänker du?
Nu ser ju allas liv olika ut, men att få tid till att spela och verkligen lägga ner dom timmarna som behövs i ett sånt här spel. Vis av erfarenhet så kan man inte slöspela 20 minuter till en timme en kväll i veckan. Utan man behöver lägga en två-tre timmar per spelsession om du ska kunna få ut något vettigt och komma någonstans i spelet gissar jag. Annars står man bara och stampar på samma ställe.
Jag har såklart tagit semester dessa två dagar för att verkligen kunna köra så länge som jag känner att jag behöver. Jag har flyttat mina semsterdagar tre gånger, efter som lanseringen har skjutits fram.

Så att vänta tills måndag är väl ingen stor grej. Jag har möjligtvis tid att spela nästa helg.....

Ja men herregud, har du då bränt 2 semesterdagar på det, då är det väl en struntsumma att bara köpa det digitalt?
Köp digitalt och skicka tillbaka boxen? Köpt digitalt och behåll boxen om den nu är så viktig. Finns nog säkert någon vänlig själ på forumet som kan ge dig sin fysiska box dom inte ens vill ha.

Fine, Webhallen fuckade upp, men det är ju en märklig inställning att sitta hemma och vaska 2 semesterdagar snarare än att köpa spelet digitalt. Eller på en annan butik? Men kanske inte finns några fysiska butiker kvar i Kristianstad dock?

-----------------------------------------

Jag har haft 4 försenade/upfuckade leveranser av DHL, UPS och Postnord bara sen Black Friday. För mig är det mer regel än undantag att saker är försenade.
Det senaste exemplet är INSTABOX vars slogan går såhär:

Citat:

Sveriges okrångligaste frakt
Vi fraktar ditt paket till något av våra hundratals smarta skåp, oftast samma dag som du lägger beställningen.

Jag fick ett paket skickat i FREDAGS för en vecka sedan. Idag ringer jag och frågar vad fan som händer. Radiotystnad i en vecka. Får då veta att "BACKLOGGEN" till det skåp det ska levereras är så lång att det är cirka 2 veckors väntetid. Fine, så må hända. Men dom tänkte inte på att kanske INFORMERA om detta? Idioter finns det överallt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt okej att skriva ut sin frustration o.s.v. för man måste ventilera.

Med det sagt så tycker jag också att man måste ha tålamod.
Det kan ha gått fel någonstans och precis som att jag vill kunna göra fel utan att bli hängd så tycker jag att man får ha förståelse när saker blir fel. Naturligtvis lätt sagt för mig då jag inte är i din sits, men jag hoppas innerligt att du får spelet inom kort och att du får ett gäng bra timmar med det.

Trevlig kväll, hoppas att du kunnat lägga några timmar på andra spel istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fråga 1: Om det nu är så viktigt att ha det på release, köp det fysiskt i butik eller digitalt. Bara ett sådant lotteri som Postnord gör att man omöjligen kan sitta lugn inför en releasedag.

Fråga 2: Det här som alla tjatar om att "bokade x-y-z år innan". Ja,vad har det med saken att göra? Tror ni att ni kommer få någon typ av bättre behandling för att ni haft en preorder liggandes i 2 år kontra 2 månader eller 2 dagar? Är sannolikheten för en fuckup någonstans i leveranskedjan mindre för att ordern lades för 2 år sedan?

Man måste bara förstå att ingenting är 100%. Det sker alltid problem och fuckups överallt. Men det är klart, det inträffar såklart aldrig misstag eller oförudsedda saker på Era arbetsplatser? Eller?

Ja men herregud, har du då bränt 2 semesterdagar på det, då är det väl en struntsumma att bara köpa det digitalt?
Köp digitalt och skicka tillbaka boxen? Köpt digitalt och behåll boxen om den nu är så viktig. Finns nog säkert någon vänlig själ på forumet som kan ge dig sin fysiska box dom inte ens vill ha.

Fine, Webhallen fuckade upp, men det är ju en märklig inställning att sitta hemma och vaska 2 semesterdagar snarare än att köpa spelet digitalt. Eller på en annan butik? Men kanske inte finns några fysiska butiker kvar i Kristianstad dock?

-----------------------------------------

Jag har haft 4 försenade/upfuckade leveranser av DHL, UPS och Postnord bara sen Black Friday. För mig är det mer regel än undantag att saker är försenade.
Det senaste exemplet är INSTABOX vars slogan går såhär:
Jag fick ett paket skickat i FREDAGS för en vecka sedan. Idag ringer jag och frågar vad fan som händer. Radiotystnad i en vecka. Får då veta att "BACKLOGGEN" till det skåp det ska levereras är så lång att det är cirka 2 veckors väntetid. Fine, så må hända. Men dom tänkte inte på att kanske INFORMERA om detta? Idioter finns det överallt.

Man kan söka genom Instabox spårningsnummer det brukar ge dig en uppskattning när ditt paket kommer till skåpet och man kan byta till ett annat skåp som är mindre belastat ifall man verkligen har bråttom dock inte optimalt men vid dessa rea tider så får man tyvärr räkna med förseningar.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Fanns att hämta ut för mig igår vid 9 tiden. Har dock inte hämtat det än. Valde att hämta ut i butik för att jag bokade ett collectors edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fråga 1: Om det nu är så viktigt att ha det på release, köp det fysiskt i butik eller digitalt. Bara ett sådant lotteri som Postnord gör att man omöjligen kan sitta lugn inför en releasedag.

Fråga 2: Det här som alla tjatar om att "bokade x-y-z år innan". Ja,vad har det med saken att göra? Tror ni att ni kommer få någon typ av bättre behandling för att ni haft en preorder liggandes i 2 år kontra 2 månader eller 2 dagar? Är sannolikheten för en fuckup någonstans i leveranskedjan mindre för att ordern lades för 2 år sedan?

Man måste bara förstå att ingenting är 100%. Det sker alltid problem och fuckups överallt. Men det är klart, det inträffar såklart aldrig misstag eller oförudsedda saker på Era arbetsplatser? Eller?

Ja men herregud, har du då bränt 2 semesterdagar på det, då är det väl en struntsumma att bara köpa det digitalt?
Köp digitalt och skicka tillbaka boxen? Köpt digitalt och behåll boxen om den nu är så viktig. Finns nog säkert någon vänlig själ på forumet som kan ge dig sin fysiska box dom inte ens vill ha.

Fine, Webhallen fuckade upp, men det är ju en märklig inställning att sitta hemma och vaska 2 semesterdagar snarare än att köpa spelet digitalt. Eller på en annan butik? Men kanske inte finns några fysiska butiker kvar i Kristianstad dock?

-----------------------------------------

Jag har haft 4 försenade/upfuckade leveranser av DHL, UPS och Postnord bara sen Black Friday. För mig är det mer regel än undantag att saker är försenade.
Det senaste exemplet är INSTABOX vars slogan går såhär:
Jag fick ett paket skickat i FREDAGS för en vecka sedan. Idag ringer jag och frågar vad fan som händer. Radiotystnad i en vecka. Får då veta att "BACKLOGGEN" till det skåp det ska levereras är så lång att det är cirka 2 veckors väntetid. Fine, så må hända. Men dom tänkte inte på att kanske INFORMERA om detta? Idioter finns det överallt.

Fråga 1: Det finns inte i några fysiska butiker. Spelen är slut dom också.
Postnord är inget lotteri. Dom är de fakto den bästa speditören. Har aldrig haft problem med postnord. DHL, Schenker och för att inte nämna Bring. Där slarvas det bort saker och paket krossas.
Sen är spelet skickat som ett expressbrev, alltså i brevflödet och inte paketflödet där problemen och överbelastningen från Black friday ligger kvar.
Men om webhallen skickar brevet sent på kvällen så finns det inte någon möjlighet att det hinner komma runt. Dom skulle ju skickat det så fort dom fick spelen till sitt lager. Vilket för oss till nästa fråga.

Fråga 2: Just i det här fallet. Ja. Om du hade förbokat spelet den 3 december så blir du utan. Spelen är som sagt slut och nästa leverans väntas komma in runt jul.
Den lösa förklaringen vi fick var att något blivit fel hos klarna, för att ordern låg så långt tillbaka i tiden. Men enligt klarna så stämde inte det. På dom lät det mer som att webhallen hade glömt göra sin del. Folks om lagt sin förbokning närmare lanseringsdagen har fått sina spel.
Att det blivit en "fuck-up" är väl vad hela tråden handlar om. Hade det varit yttre faktorer så hade det varit lättare att smälta detta. Men nu verkar det mest vara att "någon glömt göra något".

Ja, och dom två semesterdagarna kunde jag ju sparat och tagit ut nästa år. Det blir inte någon ledighet kring jul, mer än de röda dagarna (då en kollega snodde åt sig alla dagar med sin föräldraledighet).
Hittar du spelet någonstans i lager i en butik så säg gärna till. De butiker jag har häromkring, tror jag kollat igenom alla, har inte PC-versionen ens i sortimentet. Utan bara PS och xbox.

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande kör pre-order och går in blinda trots hundratals skitreleaser slutar aldrig förvåna.

Är det något extra skin för 5 dollar som lockar att köpa innan eller vad är det denna gång?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det du kan göra om du vill ha kakan och äta den med är att köpa på gog över helgen, spela det tills du får hem spelet i lådan, sedan dra en refund. GOG har 30 dagars refund: https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360006129837-GOG-CO...

Notera dock att de kan neka en återbetalning i individuella fall, så om du lägger 42h på spelet i helgen är det inte säkert att du får pengarna tillbaka.

Förstår din frustration dock, har råkat ut för liknande tidigare, men som andra säger, det är ju ingen garanti att man får hem spelet i lådan på releasedagen, så det är någon man tyvärr får räkna med ibland.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Förstår din frustration. Jag slutade dock köpa spel fysiskt för typ 10 år sen. Nu för tiden får man ändå bara en kod som man slänger in ett system så har man det digitalt ändå - då känns det för mig väldigt förlegat att köpa på sig en plastbit som ändå bara ska stå och samla damm.

Dessutom skulle jag aldrig i hela mitt liv lita på att något skulle bli levererat på releasedag. Sorry men det är bara att ta lärdom av det här, har man till och med planerat in semesterdag med målet att man ska spela - då ska man ha säkrat upp att man har spelet redo. Steam lät ju en förladda spelet flera dagar innan release så för mig var det bara starta datorn och sätta igång spelet när jag kom hem.

Permalänk
Medlem

Det är skönt att läsa om folk som lever på den andra sidan av perspektivet där inte så farliga saker händer. Då vet man att det finns ställen där folk har det bättre än på den sidan man själv är där det mesta är svart.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Att folk fortfarande kör pre-order och går in blinda trots hundratals skitreleaser slutar aldrig förvåna.

Är det något extra skin för 5 dollar som lockar att köpa innan eller vad är det denna gång?

Jag vet inte om du har missat det. Men det är ett CD-projekt RED spel, kvalité. Inte något fortnite direkt.

Skrivet av Ostbullen:

Det du kan göra om du vill ha kakan och äta den med är att köpa på gog över helgen, spela det tills du får hem spelet i lådan, sedan dra en refund. GOG har 30 dagars refund: https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360006129837-GOG-CO...

Notera dock att de kan neka en återbetalning i individuella fall, så om du lägger 42h på spelet i helgen är det inte säkert att du får pengarna tillbaka.

Förstår din frustration dock, har råkat ut för liknande tidigare, men som andra säger, det är ju ingen garanti att man får hem spelet i lådan på releasedagen, så det är någon man tyvärr får räkna med ibland.

Har stirrat på den här lösningen. Men vågar man göra så? 630kr är absolut i överkant för ett spel. Oavsett hur stort det än må vara.

Skrivet av wooprat:

Förstår din frustration. Jag slutade dock köpa spel fysiskt för typ 10 år sen. Nu för tiden får man ändå bara en kod som man slänger in ett system så har man det digitalt ändå - då känns det för mig väldigt förlegat att köpa på sig en plastbit som ändå bara ska stå och samla damm.

Dessutom skulle jag aldrig i hela mitt liv lita på att något skulle bli levererat på releasedag. Sorry men det är bara att ta lärdom av det här, har man till och med planerat in semesterdag med målet att man ska spela - då ska man ha säkrat upp att man har spelet redo. Steam lät ju en förladda spelet flera dagar innan release så för mig var det bara starta datorn och sätta igång spelet när jag kom hem.

Det tog mig lång tid att till slut skippa den optiska läsaren i datorn. Det var när första generationen med Ryzen kom och jag byggde nytt. Sen dess köper jag spel blandat med fysiska och digitala kopior. Men sen kommer de där spelen då och då, som faktiskt kräver sin plats på hyllan. Även om det är, som du säger, en liten plastbit så ska den få stå där intill mina Witcher-spel och figurer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har stirrat på den här lösningen. Men vågar man göra så? 630kr är absolut i överkant för ett spel. Oavsett hur stort det än må vara.

Jag hade bara testat det här alternativet om du är beredd på att eventuellt inte få tillbaka pengarna, som sagt tror att det är ju ett rätt hårt nyttjande av deras goodwill. Alternativt är väll att du säger att du fått hem spelet i lådan, och hör om du kan få refund när du har en giltig cd-nyckel.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Så fort det finns en hype runt någonting så verkar saker och ting INTE fungera.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jag hade bara testat det här alternativet om du är beredd på att eventuellt inte få tillbaka pengarna, som sagt tror att det är ju ett rätt hårt nyttjande av deras goodwill. Alternativt är väll att du säger att du fått hem spelet i lådan, och hör om du kan få refund när du har en giltig cd-nyckel.

Känns lite riskfyllt.

Skrivet av brackemannen:

Så fort det finns en hype runt någonting så verkar saker och ting INTE fungera.

Den hypen fanns inte hos gemene man när jag bokade spelet om vi säger så. Sista halvåret har tåget verkligen skenat. CDPR har gjort ett grymt jobb till att få till intresse kring spelet.
Något då som jag tänker att webhallen borde haft i åtanke och verkligen se till att alla deras kunder fick sitt spel skickat och inte "glömmer bort" några stackare som kanske stod först i kön.

Permalänk
Medlem

Surt för dig. Men spelet verkar ju ändå vara ett stort fiasko.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Surt för dig. Men spelet verkar ju ändå vara ett stort fiasko.

Nu har jag försökt undvika och inte läst eller sett något om Cyberpunk. Men det slinker ändå igenom mycket i flödena. Men upplys mig gärna, vadå fiasko? Det som sipprat igenom till mig talar om precis allt annat än ett fiasko?

Det är inte bara så att du är lite missnöjd då ditt nya fina 3080 inte riktigt pallade med att maxa spelet?
Det var väl inte någon som på allvar trodde att dom kunde maxa spelet. Trots de relativt låga minimikraven dom släppte en tid innan release. Jag kommer få nöja mig med ~45 fps om jag vill spela på high. Får väl dra ner några reglage för att komma upp över 55 i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jerry 24

Jag som läste att Cyberpunk skulle vara lika bra som GTA V. Eh eh. 🤔

Du får skaffa GTA V ellet Saints Row lira det istället enligt mitt tycke bland dom bästa spelen som har släppts. Sen dom var nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nu har jag försökt undvika och inte läst eller sett något om Cyberpunk. Men det slinker ändå igenom mycket i flödena. Men upplys mig gärna, vadå fiasko? Det som sipprat igenom till mig talar om precis allt annat än ett fiasko?

Det är inte bara så att du är lite missnöjd då ditt nya fina 3080 inte riktigt pallade med att maxa spelet?
Det var väl inte någon som på allvar trodde att dom kunde maxa spelet. Trots de relativt låga minimikraven dom släppte en tid innan release. Jag kommer få nöja mig med ~45 fps om jag vill spela på high. Får väl dra ner några reglage för att komma upp över 55 i alla fall.

Jag har inte spelet själv och har inte för avsikt att skaffa det heller 🙂
Men.. massvis med buggar och vissa spelförstörande.
Dåliga kontroller. Extremt tungdrivet. Ser inte så bra ut rent grafikmässigt. Innehållsfattig värld. Svårt att förstå vad man ska göra. Och lite mer, av vad jag läst bara.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag vet inte om du har missat det. Men det är ett CD-projekt RED spel, kvalité. Inte något fortnite direkt.

Lol.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hämtar alltid spelen i butik för att slippa sånt här. Inte kul att vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Storspel ska vara på skiva. Så är det bara. Även om den inte används så ska fodralet ställas upp i spelsamlingen på hyllan.

Givetvis så innebär det stora nackdelar att leva i dåtiden. Man kan säkert vara bitter över att bensinstationerna inte har avgasrör till sin volvo 240 längre