Disney+ får större prislapp i februari

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flovv:

Tack för svaret, det förklarar en hel del.
Trist att det skall vara så, det är ju de dubbningarna jag gärna vill höra igen

Jo det är lite tråkigt.

Citat:

Inte för det har med saken att göra, men varför gillar du inte Räddningspatrullen och Bumbibjörnarna? Själv är dessa några av mina favoriter, typ tillsammans med de andra du skrev

Bumbibjörnarna var kul några avsnitt men sen var det typ bara samma har jag för mig. Lite som smurfarna ungefär, samma skurk som försöker göra samma sak i varje avsnitt. Räddningspatrullen är inte så dåligt, men av dessa serier är den av de sämre i mina ögon.

Citat:

Just Bumbibjörnarna, eller Gummi Bears som den hette även i Sverige när den sändes på engelska, tror det var 1985, håller rätt bra än idag, även om den inte är så mycket för vuxna (humår som inte de små snappar upp bla), så har jag nog mycket nostalgi kvar där, speciellt den engelsk-talande. Har sett hela serien med min "stora grabbar" på svenska för några år sedan, och de senaste säsongerna såg jag aldrig som barn
Räddningspatrullen är "söt" och det finns nostalgi kvar för mig, men är lite jobbig ibland också tycker jag
Dom andra är kanske "lite mer vuxna".

Jo nostalgi är svårt att pricka in, även om Disney ju är världsmästare på det. Men det handlar förstås mycket om vad man tyckte om serierna när man såg dem först. Många verkar gilla Darkwing Duck väldigt mycket men jag fastnade inte riktigt för den exempelvis, jag vet inte om jag hade blivit något för gammal för den typen av serier när den kom.

Citat:

Hoppas Disney kan lösa de klassiska dubbningarna på nått sätt, men kanske är svårt.

Jo de är ju en rätt stor del av det hela. Jag kollade lite på gamla Duck Tales via VPN och de amerikanska rösterna tog bort en del av känslan i alla fall.

Permalänk
Inaktiv

Blir Amazon Prime Video för mig framgent, dom har otroligt många bra serier och de är perfekt i dessa tider, har kollat igenom Superstore 4 säsonger och nu igår började jag kolla The brothers, finns många bra serier att se på, haft Disney+ en månad men utbudet är extremt litet just nu så jag har sagt upp mitt abonnemang.

Permalänk
Skrivet av Bmannu:

Vilken feberdröm hade du när du satt och kollade? Luftens hjältar finns inte ens på disneyplus ännu..

100 på att jag såg det för det tog mig ett litet tag att hitta när jag sökte efter den, piff och puff och flygplanslåten. Såg till och med lite av första avsnittet där det va något med pirater. Så antingen har dom tagit bort det sen jag kollade vilket var några månader sen eller så har du fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

100 på att jag såg det för det tog mig ett litet tag att hitta när jag sökte efter den, piff och puff och flygplanslåten. Såg till och med lite av första avsnittet där det va något med pirater. Så antingen har dom tagit bort det sen jag kollade vilket var några månader sen eller så har du fel.

Det är väl Räddningspatrullen du såg? Chip N’ Dale Rescue Rangers

Luftens hjältar heter TaleSpin

Permalänk
Skrivet av Rågren:

Det är väl Räddningspatrullen du såg? Chip N’ Dale Rescue Rangers

Luftens hjältar heter TaleSpin

Du har så rätt så, luftens hjältar inte räddningspatrullen som jag förövrigt aldrig har sett