Samsung lovar att Galaxy Note-serien lever vidare år 2021

Permalänk
Melding Plague

Samsung lovar att Galaxy Note-serien lever vidare år 2021

Samsung bekräftar att Galaxy Note lever vidare nästa år. Dels telefonserien i sig men även hos andra Galaxy-telefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Samsung Sverige

Oooh, spännande! Det finns mycket att se fram emot 2021.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Får vi varma och sämre presterande Exynos i Europa 2021 också? ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Får vi varma och sämre presterande Exynos i Europa 2021 också? ; )

Ryktet säger att nya Exynos 2100 presterar bra men den som lever får se...

Permalänk
Medlem

Saknar pennan nu när jag inte har Note längre. Den användes inte ofta, men när den väl användes var den fantastisk.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Får vi varma och sämre presterande Exynos i Europa 2021 också? ; )

Varför ens fråga, såklart du får det bästa Samsung har att erbjuda som nya Exynos.
Får den absoluta sämsta batteritiden för pengarna och topp prestanda ungefär som din gamla telefon.

Permalänk

Vi får se, segmentering kostar pengar och om två telefoner är nästan identiska för en tillverkare så kan det bli mycket mer prisvärt för denna att endast ha en modell, detta av hur många anledningar som helst. Ett undantag är självklart att de ibland får skärmar, cpuer och annat som inte presterar lika bra och då såklart vill sälja dessa på en billigare modell än att endast kasta.

Jag har aldrig varit förtjust i penna till smartphone, haft penna till dessa sedan runt 2003. Men jag har aldrig använt dem så mycket sedan runt 2005. Testade nya Note i en butik, var inte imponerad och valde en billigare modell. -Jag upplevde att man fick pressa för hårt emot skärmen för att skriva.

*edit*
Jag tycker nästa generationsmobiler är tråkiga om de inte har något av följande.
-Otroligt mycket bättre kamera.
-Vikbar
-Heltäckande skärm på framsidan, kamera bakom eller uppfälld.
-Högtalare bakom skärmen. (ett litet plus, ej ett stort med enbart denna)
-Mycket bättre batteritid, detta tror jag ej kommer hända snart.

Det var de nya saker som jag väntar på, en ny mobil utan någon av dessa saker säger jag mer bara gäsp till. Visst säkert bättre än de som finns idag, men inget som gör att jag vill öppna plånboken och redan byta ut min nuvarande mobil.
Missförstå mig ej snapdragon 888 är intressant, men det är inget som jag enbart köper ny mobil för.

Permalänk

Samsung Exynos 1080 is Faster Than Snapdragon 888 in Multi-Core Tests
https://wccftech.com/samsung-exynos-1080-is-faster-than-snapd...

Processorn är för de flesta inte superviktig på mobilen och blir Exynos motsvarig så tycker jag det ej är så mycket att bråka om. Men som de var innan att man fick en på alla sätt sämre cpu så var det ej roligt. Speciellt inte när man kollar på tester där de hade en cpu.

Nå för mig så är cpiu prestanda viktig, men endast bättre cpu räcker ej för att jag ska byta mobil.