PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det verkar finnas en Playstation 5 i Stockholm Häggvik hos Elgiganten. Så om någon är i krokarna så kan det vara värt att haffa den så fort Elgiganten öppnar imorgon.
https://i.imgur.com/NMMtfXs.png
https://i.imgur.com/wGFa9xl.png

Frågan är varför inte en anställd köper den själv.. De kanske inte får ?

jaja, vi får se imorgon

Permalänk
Avstängd

skrev ett dm idag till elgiganten om det är en bugg eller att det är sant det som står i hemsidan och fick svar att det är fel att den inte stämmer antar att den inte finns i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

skrev ett dm idag till elgiganten om det är en bugg eller att det är sant det som står i hemsidan och fick svar att det är fel att den inte stämmer antar att den inte finns i butik

Ger det ett försök ändå, bor som sagt precis bredvid. får se hur det blir

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YaKoStar:

Ger det ett försök ändå, bor som sagt precis bredvid. får se hur det blir

vilken tid ska du vara där

Permalänk

Beställt i slutet av November från EG.
Spännande att se när, och om (skämt åsido ) det kommer någon konsol.

Visa signatur

“Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.” - Sun Tzu

Permalänk

"Tyvärr är följande vara på din order ***** försenade:

PS5 Basenhet - Digital edition
Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.Vi skickar din order så snart den blir leveransklar. "

Nån annan som fick mail från Ginza idag om att deras PS5 DE är försenat?

Permalänk

Ginza

Skrivet av Ankanspelar:

"Tyvärr är följande vara på din order ***** försenade:

PS5 Basenhet - Digital edition
Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.Vi skickar din order så snart den blir leveransklar. "

Nån annan som fick mail från Ginza idag om att deras PS5 DE är försenat?

Jag beställde den 25/11 på Ginza, har fått redan 3 gånger samma mail.

Permalänk

Jag och kompisar stod utanför Elgiganten vid öppning, men ingen ps5 fanns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Jag och kompisar stod utanför Elgiganten vid öppning, men ingen ps5 fanns

Öppnar inte Elgiganten i Häggvik klockan 10? Eller tänker du på en annan butik?

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Jo förlåt, förklarade dåligt. Vi va utanför butiken ända sen fem på morgonen klockan 7 kom en personal ut och frågade varför vi stod utanför. Vi förklarade att vi hade sätt att de har ps5 på lager. Men han förklarade att de inte har det och kommer inte att sälja i butiken och har häller aldrig gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Jo förlåt, förklarade dåligt. Vi va utanför butiken ända sen fem på morgonen klockan 7 kom en personal ut och frågade varför vi stod utanför. Vi förklarade att vi hade sätt att de har ps5 på lager. Men han förklarade att de inte har det och kommer inte att sälja i butiken och har häller aldrig gjort det.

Attans då. Ja, inte mycket att göra åt det. Antingen är det fel i deras lagersystem som annonserar att de har en vara i lager i den butiken, eller så kan mycket väl en anställd ha lagt det åt sidan för antingen de själva eller för en kompis/familj vilket inte är otänkbart då det trots allt var en anställd på Elgiganten som skyltade med att sälja ett antal exemplar av PS5 på Blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

De tog bort den från sidan kl 04:30 idag , så jag sket i att åka dit

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Attans då. Ja, inte mycket att göra åt det. Antingen är det fel i deras lagersystem som annonserar att de har en vara i lager i den butiken, eller så kan mycket väl en anställd ha lagt det åt sidan för antingen de själva eller för en kompis/familj vilket inte är otänkbart då det trots allt var en anställd på Elgiganten som skyltade med att sälja ett antal exemplar av PS5 på Blocket.

Ja det måste vart så att anställde har lagt den åt sidan. Killen som sa åt oss var också mycket otrevlig och inte öppen för diskussion kanske betyder att han döljer något ? Eller så har jag blivit galen av all ps5 jakt

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

Jag beställde den 25/11 på Ginza, har fått redan 3 gånger samma mail.

Ah. Antar att det är en automatisk mail som skickats när saker inte är i lager.

Permalänk
Medlem

Har inte hängt med här alls. Någon som vet ungefär vilket datum som är senaste någon bokat och fått PS5 från Webhallen?
Är vi fortfarande på 2019?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Köpt kl 12:14 (bekräftelsemail) på elgiganten den 19/11
Status : Fick mail om att de är skickat den 6 december, fortfarande inte kommit något från bring. Enligt Bring ska det inte ta så här lång tid för paketet att lämna lagret. Gissar att någon lycksökare på elgigantens lager stulit den, försöker få kontakt med elgiganten vilket är en plågsam process.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Status : Fick mail om att de är skickat den 6 december, fortfarande inte kommit något från bring. Enligt Bring ska det inte ta så här lång tid för paketet att lämna lagret. Gissar att någon lycksökare på elgigantens lager stulit den, försöker få kontakt med elgiganten vilket är en plågsam process.

Fyfan, trist! Men med tanke på att Elgiganten har ett gäng tillgängliga så ska dom ju kunna lösa med ny att skicka. Hoppas det löser sig och du får en snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Paketet har alltså inte kommit fram till Bring ännu? Eller är den framme hos Bring men inte lämnat deras lager ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Paketet har alltså inte kommit fram till Bring ännu? Eller är den framme hos Bring men inte lämnat deras lager ännu?

Bring har fått ett spårningsnummer den 6 december, men har inte fått något paket från elgiganten än så länge, dom säger att elgiganten har gjort något fel.

Själv har jag fått en PS5 redan från cdon, denna är till en polare så jag överlever, men tycker ändå det är illa, verkar inte vara den enda som fått detta problem från EG.

Update : Pratat med elgiganten, den är skickad i deras ögon den 6 december, men dom ser också att bring ej tagit emot något, så det ska startas utredning nu. Låter helt klart som den är stulen helt enkelt. Dom säger att dom tar bilder på alla paket som går ut så det ska dom kika på det nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Har inte hängt med här alls. Någon som vet ungefär vilket datum som är senaste någon bokat och fått PS5 från Webhallen?
Är vi fortfarande på 2019?

De som bokat i Oktober och valt att hämta ut i butik verkar ha fått men vi som har bokat I Oktober och valt att få det skickat har vad jag vet inte fått nåt än. Min bokning är 2019-10-09 och tror det var nån som hade bokat 2019-10-05 som inte heller fått men bokningar innan dess kanske alla fått? Rätta mig gärna om jag har fel någon men ungefär så har jag uppfattat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

De som bokat i Oktober och valt att hämta ut i butik verkar ha fått men vi som har bokat I Oktober och valt att få det skickat har vad jag vet inte fått nåt än. Min bokning är 2019-10-09 och tror det var nån som hade bokat 2019-10-05 som inte heller fått men bokningar innan dess kanske alla fått? Rätta mig gärna om jag har fel någon men ungefär så har jag uppfattat det.

Webhallen har inte lyckats bra med sina ps5 bokningar sjukt att de som bokat över ett år i förväg inte fått sina konsoler.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

När ska man höra något ifrån Sony då??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Så fattar jag också.

UNgefär så här ligger väl butikerna till. Någon får gärna lägga till och rätta. Hade varit fint med en översikt i tråden
Webhallen: 2019 Oktober
Inet: 2020 April/Maj
MM: 2020 September
EG: 2020 November
CDON: 2020 November?
Netonnet: ?
Ginza: ?
Dustin: ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Så fattar jag också.

UNgefär så här ligger väl butikerna till. Någon får gärna lägga till och rätta. Hade varit fint med en översikt i tråden

Netonnet helt tyst iaf har en SE 8:13

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Bokat 2019-10-13 för avhämtning i butik.
Väntar fortfarande....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Bring har fått ett spårningsnummer den 6 december, men har inte fått något paket från elgiganten än så länge, dom säger att elgiganten har gjort något fel.

Själv har jag fått en PS5 redan från cdon, denna är till en polare så jag överlever, men tycker ändå det är illa, verkar inte vara den enda som fått detta problem från EG.

Update : Pratat med elgiganten, den är skickad i deras ögon den 6 december, men dom ser också att bring ej tagit emot något, så det ska startas utredning nu. Låter helt klart som den är stulen helt enkelt. Dom säger att dom tar bilder på alla paket som går ut så det ska dom kika på det nu...

Kontakta dem via DM på Instagram Elgiganten gaming så ska du se att det händer grejer och att du får en ny konsoll skickad ifrån den batchen som de lottar ut konsoler ifrån skickad så du har den innan julafton(funkade för mig och min order status var exakt samma som din, kundservice var värdelöst att ringa för mig)

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk

Dustin

Någon som vet när Dustin öppnade sin förhandsbokning PS5 SE? Bokade 09-20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shader:

Bokat 2019-10-13 för avhämtning i butik.
Väntar fortfarande....

Ja då lär det nog vara så att det beror helt på vilken butik man hämtar ut hos. Har för mig att nån skrev att de hämtat ut en som var bokad i somras från butik alldeles nyss vilket låter helt sanslöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Ja då lär det nog vara så att det beror helt på vilken butik man hämtar ut hos. Har för mig att nån skrev att de hämtat ut en som var bokad i somras från butik alldeles nyss vilket låter helt sanslöst

Lät dessutom som att han hämtade upp 2 st enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Så fattar jag också.

Skrivet av argentha89:

Någon som vet när Dustin öppnade sin förhandsbokning PS5 SE? Bokade 09-20

Enligt dustin själva. (jag som bokade 17/9) estimated Feb-mars. Och de som bokade okt-Nov får det mars-april.

Vet inte exakt när Dustin öppnade förbokningar men månader tidigare än september Iallafall , i och med att vi från september bokningar ligger långt efter.
Dessutom bokade jag digital som inte fanns med att boka tidigare än september. Så antingen har de fått väldigt lite enheter eller ändrat bokning från SE till DE för de som bokade tidigare (vilket bara var SE) och ville ändra till DE.