PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Köpt kl 12:14 (bekräftelsemail) på elgiganten den 19/11
Status : Fick mail om att de är skickat den 6 december, fortfarande inte kommit något från bring. Enligt Bring ska det inte ta så här lång tid för paketet att lämna lagret. Gissar att någon lycksökare på elgigantens lager stulit den, försöker få kontakt med elgiganten vilket är en plågsam process.

Sitter i samma sits som dig. Ringt kundservice två gånger redan och det har inte hjälpt. Uppdatera gärna om du gör någon framgång.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Så fattar jag också.

UNgefär så här ligger väl butikerna till. Någon får gärna lägga till och rätta. Hade varit fint med en översikt i tråden
Webhallen: 2019 Oktober
Inet: 2020 April/Maj
MM: 2020 September
EG: 2020 November
CDON: 2020 November?
Netonnet: ?
Ginza: ?
Dustin: ?

Komplett?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen uppdatering på min order..

Kundservice är stängt idag hos MM. "Tekniskt underhåll"

Dom är säkert trötta på alla som ringer angående PS5 😄

Permalänk
Medlem

Nu står det webblager fler än 50 st på webhallen på både DE och SE. Betyder de att de fått in en drös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Nu står det webblager fler än 50 st på webhallen på både DE och SE. Betyder de att de fått in en drös?

Går inte köpa haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Gick in så fort mejlet mottogs, ingen möjlighet att boka och nu står det ej i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Har varit så i några dagar nu, så svaret är nej! Dock verkar det som det går ett rykte att det är några på väg nu i veckan eller nästa. Men ej bekräftat. Vi och du får nog invänta ett mejl från webhallen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Går inte köpa haha

Sorry! Jag kanske var otydlig och gav falska förhoppningar men jag tänker mer på att de kanske fått in ett gäng som ska skickas till de som förhandsbokat?

Permalänk
Skrivet av Tzony:

Sorry! Jag kanske var otydlig och gav falska förhoppningar men jag tänker mer på att de kanske fått in ett gäng som ska skickas till de som förhandsbokat?

Det är med all sannolikhet detta, de fick säkert in en leverans nu men webhallen har ju haft kö i 1,5 år och de har väl inte ens levererat alla 2019 bokningar än? Så lär ta ett par leveranser för att beta igenom den kön

Permalänk

Är det någon som har fått grön bock på sin från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Yes
Bokade 13 maj i år SE

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Ja!
Vad innebär det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Nej! Beställningsdatum 2020-05-23 11:07 här

Permalänk
Skrivet av MrChrillwis:

Ja!
Vad innebär det?

Det är de jag också undrar om något kan ha blivit fel eller om man kanske kommer få en snart

Permalänk
Skrivet av OBwon:

Yes
Bokade 13 maj i år SE

Nice! Jag bokade lite mindre än en månad efter dig och har inget checkmark, men det då är det inte överdrivet långt borta då kan man hoppas

Permalänk
Medlem

Jag bokade i mars iår hos webhallen och har inge grön bock

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrChrillwis:

Ja!
Vad innebär det?

Blev likadant för mig när tidiga decemberleveramsen kom in men sedan blev den gul igen och jag blev utan leverans. Bokade 2019-10-09 och hoppas att jag ska komma med den här gången

Permalänk

Försöker komma in i deras kundchatt men står bara att dom inte har några handläggare där

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Yes
Bokade 13 maj i år SE

säker att du inte bokade digital edition?

Trodde inte de var förbi december 2019 än när det är standard edition.

Bokade en SE 2020-02-25 och har ingen grön bock än, räknar med nästa år.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Det är de jag också undrar om något kan ha blivit fel eller om man kanske kommer få en snart

Eftersom att vissa verkar ha fått en grön bock och andra inte, så har vi tur så kanske det är dags!

Bokade 09/10-19.

Tänk om man nu "vinner" EGs lotteri också, då hade det varit bra om man vetat ifall man får från Webhallen innan!

Skrivet av Tzony:

Blev likadant för mig när tidiga decemberleveramsen kom in men sedan blev den gul igen och jag blev utan leverans. Bokade 2019-10-09 och hoppas att jag ska komma med den här gången

Jaså? Jag hade ingen grön bock då, och jag bokade samma dag som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Yes
Bokade 13 maj i år SE

bokade 2 månader innan dig och har inte det

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av retrocc:

bokade 2 månader innan dig och har inte det

Då antar jag att det är en bugg i deras system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

beställde du med Klara som betalningsmetod?

Isåfall har Klarna tagit bort reservationen, då den är över ett år gammal. Du måste isåfall kontakta webhallens kundsupport för att uppdatera klarna reservationen innan du får en konsol. De verkar inte haft så bra kommunikation där med sina kunder, så om kunden själv inte kontaktar dem så händer inget..

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Jag har haft grön bock ett tag på min SE, men fick mail om 2021 när de skickade ut senast, så risken är att det inte betyder något tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Cove:

Isåfall har Klarna tagit bort reservationen, då den är över ett år gammal. Du måste isåfall kontakta webhallens kundsupport för att uppdatera klarna reservationen innan du får en konsol. De verkar inte haft så bra kommunikation där med sina kunder, så om kunden själv inte kontaktar dem så händer inget..

Det värsta är väl isf. att de sagt att kunder som använt Klarna ska få mail med någon länk i, för att uppdatera betalningsmetoden, automatiskt. Nära tilldelningen då. Har kontaktat Webhallen om det är säkert att mailet kommer, men de har inte svarat på två veckor.

Permalänk
Skrivet av Cove:

Du behöver nog inte kontakta dom https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/playstati...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Skrivet av MrChrillwis:

Eftersom att vissa verkar ha fått en grön bock och andra inte, så har vi tur så kanske det är dags!

Bokade 09/10-19.

Tänk om man nu "vinner" EGs lotteri också, då hade det varit bra om man vetat ifall man får från Webhallen innan!

Jaså? Jag hade ingen grön bock då, och jag bokade samma dag som dig.

Skrivet av Apocalysm:

Hade jag vart er så hade jag kontaktat deras support som i länken av Apocalysm.
Tycker inte det framgår tydligt att det mailet hade gått till den köparen om han inte skapat det support ärendet. Jag tror de skapar dem efterhand folk klagar.

Ni 2 borde redan fått era konsoler på var de är i sin nuvarande lista. ni kommer komma först i kön ifall ni fixar till betalmetoden.

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Jag hörde om det förut också så mejlade först utan svar men ringde kundtjänst i måndags om det men fick som svar att det skulle återaktiveras när de har den på lager och att jag inte behövde oroa mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Jag hörde om det förut också så mejlade först utan svar men ringde kundtjänst i måndags om det men fick som svar att det skulle återaktiveras när de har den på lager och att jag inte behövde oroa mig

Fick samma svar jag med. Sitter i kön till kundsupport nu för att reda ut om jag får i år eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

konstigt, enligt länken ovan så är ordern inte i kö längre pga av klarna reservationen är borta. för att du skall vara i kö så måste den läggas tillbaka igen. Jag hade nog ringt en gång till för att försäkra mig. kanske även peka på kundforum länken

Visa signatur

- Terry Pratchett