Veckans fråga: Vilka prylar vill du att SweClockers testar färre av?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilka prylar vill du att SweClockers testar färre av?

Är det några tester som du tycker är överflödiga här på SweClockers? Gör din röst hörd i veckans omröstning!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Grafikkort känns lite meningslöst ni testar för det går ju inte köpa ändå.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Grafikkort känns lite meningslöst ni testar för det går ju inte köpa ändå.

Mvh

Jag ser att det är fler än jag som väntar på att leverantörerna ska få in...

Permalänk
Medlem

Övervakningskameror och webbkameror känns meningslöst för just MIG att sweclockers testar.

Vi har så många på detta forumet som tillsammans skapar en enorm kunskapsbas.
Behöver någon info om dessa så är jag övertygad om att vi har medlemmar som gärna hjälper.

Jag ser gärna att sweclockers håller sig så nära datorer som möjligt i sin rapportering med enstaka utstickare.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Grafikkort känns lite meningslöst ni testar för det går ju inte köpa ändå.

Mvh

Ja vad kul det hade varit att köpa saker utan att ha riktiga prestandasiffror på papper.
/s

Permalänk
Medlem

Vart är smarta hem saker/IoT? Tycker jag inte ni ska hålla på med. Ni borde ha samma svarsalternativ som på den andra pollen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Tycker ni är på tok för dåliga på att testa riskokare, behöver man verkligen en Zojirushi eller klarar man sig med en Panasonic fuzzy logic?

Permalänk
Medlem

Smarta hem prylar och mobiltelefoner.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Vilka prylar vill du inte att SweClockers testar? - rubriken
Vilka produkter tycker du att SweClockers borde testa färre av? - omröstningen
Två väldigt olika saker. Skulle gärna se en omröstning om bägge.

Skrivet av smerkele:

Vart är smarta hem saker/IoT? Tycker jag inte ni ska hålla på med. Ni borde ha samma svarsalternativ som på den andra pollen.

Rubriken är lite missvisande då omröstningen inte handlar om vad du inte vill att de ska testa.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av botlanediffvictim:

Ja vad kul det hade varit att köpa saker utan att ha riktiga prestandasiffror på papper.
/s

whoooosh

Permalänk

TV-apparater och mobiltelefoner, tycker inte riktigt det passar Sweclockers.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Sånt som inte är en "dator hårdvara", mobiltelefoner, smarta hem och etc.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

mobiler & tv

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Trevligt att folk verkar vara ganska överens. Själv tycker jag att ni gör ett sjukt bra jobb som det är. Allt känns relevant och balanserat.

Permalänk
Medlem

Saker som inte är PC. Mobiler, ljud osv..

Permalänk
Medlem

Mest mobiler men TV känns också meningslöst.

Den TV jag använder mest här hemma är en hd ready tv jag köpte för mina första sommarjobbspengar 2007 i samband med att jag också köpte ett PS3, idag används den i sovrummet med en chromecast, TV för mig är totalt ointressant då jag bara glor på det när jag ska sova och spelar ej konsol längre.

Mobiler har vi både mobil.se och swedroid som täcker väl så det är inget ni behöver lägga energi på egentligen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska fokusera helt på vad sajten är utformad för - hårdvaruentusiaster.

Det jag därför inte vill se av de val ni presenterar:

TV-apparater
Mikrofoner och hörlurar
Mobiltelefoner
Cloudgaming-tjänster
Övervakningskameror och webbkameror

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Sånt som inte är en "dator hårdvara", mobiltelefoner, smarta hem och etc.

Det är så sant som det är sagt. + Vad @Osgorth skriver precis ovanför.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Mobiltelefoner, TV'er är ändå relevant då det finns månge som använder tv som dator skärm/HTPC och "TV", mobiler är svårare att motivera.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Vad jag vill att ni ska testa mindre av och vad jag vill att ni ska testa lite av är två helt olika frågor.

För exemplen nedanför så vill jag ej minnas någon test ni har haft, ni har säkert haft flera men jag minns dem ej. Då är de självklart inte av typen att de stör mig så mycket att ni lägger ner för mycket tid på dessa:
TV-apparater.
Mikrofoner och hörlurar
Mobiltelefoner. Bortsett från samsungs senaste så minns jag inga.
Cloudgaming-tjänster
Övervakningskameror och webbkameror

Jag skulle snarare kunna säga att ni skulle kunna ha fler av dessa tester då jag inte har sett en enda. Men fler betyder inte att ni ska storsatsa på det. Utan högst en uppstickare någon gång.

Permalänk
Medlem

En överklockad massageapparat med Wi-Fi!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Cloudgaming-tjänster skulle vara intressant.
Det andra har tendens att bli reklam.

För mer detaljerade tester finns anandtech etc.
Svårt konkurera med.

Permalänk
Medlem

Finns väl bra poäng i det @Osgorth säger men så länge inte dator-hårdvara utesluts pga övrig hårdvara ska testas så har jag inget emot det.

Sen säger väl kommentarer och övrig statistik ni har vad som lämpar sig bäst och lockar mest tittare. Tex ger inte Mobiltelefoner några tittare/kommentarer kanske majoriteten helt förbi-ser det och då är det kanske inte värt tiden som läggs ner.

Personligen skulle jag se överklockningsvideos på CPU/GPU/RAM mer djupgående då det förändrats en hel del genom åren. Det tror jag skulle locka många tittare och skapa diskussioner OCH hjälpa sweclockare.

Kanske gräva ner sig i vad olika RAM-minnen kan prestera. Tex en round-up mellan olika märken och frekvenser får battla ut för att kora en vinnare (detta ser jag väldigt lite av på YT).

En guide över RAM-överklockning och vad alla timings har för nytta(vilka som gör mest skillnad) och prestanda man kan tjäna procentuellt genom att tighta till dem på olika märken/frekvenser.

Allt sånt här drar massvis med tittare på YT. Just saying.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Allt som har med datorer att göra.

Permalänk
Avstängd

Vi saknar "inget".

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sysop:

Allt som har med datorer att göra.

Ska vi sluta med det?
Vad ska vi göra istället då?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Vinolik:

Vilka prylar vill du inte att SweClockers testar? - rubriken
Vilka produkter tycker du att SweClockers borde testa färre av? - omröstningen
Två väldigt olika saker. Skulle gärna se en omröstning om bägge.

Rubriken är lite missvisande då omröstningen inte handlar om vad du inte vill att de ska testa.

Jag skyller 100% på @loevet som ändrade min rubrik!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ska vi sluta med det?
Vad ska vi göra istället då?

Ska jag veta det? 😳

Permalänk
Medlem

Moderkort tycker jag verkar onödigt. Annars är jag personligen inte intresserad av bärbara datorer.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tester av allt som listats