Knights of the Old Republic i 4K

Permalänk
Avstängd

Knights of the Old Republic i 4K

Ett av mina top 3 spel genom livet skulle jag ändå säga.

Spontant installerade jag det då jag såg att jag hade det i mitt bibliotek på GOG. Mina ögon vomiterade dock långsamt när jag kom in i spelet, för det såg ganska groteskt ut på min 4K-monitor.

Men så hittade jag denna video! Går att spela i 1080P, 1440P eller 4K.

https://youtu.be/WUo6DObpsa4 (man får överleva hans sätt att göra en tutorial, känns som den är från tidigt 00-tal )

Helt plötsligt såg spelet ut såhär:

Texten blir väldigt liten, men i övrigt ser det faktiskt riktigt bra ut även på 48" 4K ^^

Inte sett någon nämna detta tidigare här, så förhoppningsvis är det i alla fall någon som kanske känner lite nostalgi i att vandra omkring och leka good jedi, bad jedi

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Både ettan och tvåan ligger högt på min lista.

Permalänk
Medlem

Det var ju fantastiskt snyggt när det var nytt! Det är nog 14-15 år sen jag senast spelade det...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Detta spel var för svårt för mig som 12-13åring haha. Kanske borde prova det igen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sometime:

Detta spel var för svårt för mig som 12-13åring haha. Kanske borde prova det igen!

Haha ja jag har vaga minnen av att jag inte riktigt förstod så mycket av alla skills och feats första gången jag spelade det när det kom ut

Nu när jag gick in och läste igen insåg jag att jag fortfarande blir förvirrad av deras "riktiga" RPG-system med D20 rolls

Visa signatur

Mr. Scriptman