Permalänk
Avstängd

5600X - ny oöppnad

Halloj!

Tänkte sälja mitt 5600x som jag ska hämta ut idag på Webhallen Liljeholmen. Jag vill inte skapa någon scalpertråd utan vill hålla det relativt simpelt.

Då jag samtidigt hämtar ut ett PS5 så kan jag äntligen använda upp mitt presentkort som jag velat bli av med ett tag (10k). Därav att jag hämtar ut det och sedan säljer processorn, annars hade jag kunnat bara skänka platsen till ngn men nu blir det såhär.

Priset är inköpspris + annonskostnaden, alltså 3320kr. Jag går således lite back så någon extra hundring kan jag tänka mig budas men vill som sagt inte skapa ngn scalpertråd utan jag bestämmer om det går för högt.

Vill gärna att detta händer idag då jag har bilen så jag kan även köra den till vinnaren om denne skulle vara inom södra halvan av Sthlm. Kan annars skickas såklart mot fraktkostnad. (tror denna hamnar under 1kg men osäker).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Var är den köpt och finns kvitto?

Permalänk
Avstängd

@donfalcon

Såg att jag skrev plats men inte vilken butik.... Det är Webhallen det gäller. Hämtar ut den idag och självklart kommer kvitto finnas.

Permalänk
Medlem

Köper gärna. Finns i Kärrtorp.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

@donfalcon

Såg att jag skrev plats men inte vilken butik.... Det är Webhallen det gäller. Hämtar ut den idag och självklart kommer kvitto finnas.

Vet du om Webhallen erkänner garanti om man köpt i andra hand? Får kolla upp det men i så fall köper jag om du kan skicka.

Permalänk
Medlem

Bjuder 3,400:- om du kör hem den till mig
Detaljer i pm blir bra.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av donfalcon:

Vet du om Webhallen erkänner garanti om man köpt i andra hand? Får kolla upp det men i så fall köper jag om du kan skicka.

Jag tror inte någon här på hela Swec haft ett problem med att man köpt i andrahand och att garantin inte skulle fungera. Skulle det mot förmodan vara så att ngt är fel och garantin skall utnyttjas och Webhallen eller AMD kräver mitt namn så står jag gärna upp för att sköta ärendet för personen i fråga. Som sagt, har dock aldrig hört att det krävts ID på något sådant egentligen och om ngn vill rätta mig så är det fint för min del.

Oavsett vad, har aldrig hört om ngn som nekat garanti då kvittot inte har namn på?

@Näbbdjuret

Noterat. Jag ska hämta ut det lite senare mot eftermiddagen och det är så länge annonsen lär vara aktiv.

(EDIT: ursäkta röran, räkade citera mig själv istället för att redigera....)

Permalänk
Medlem

@Anthraxious jag tror också att det funkar, särskilt om det är köpt i butik med onamnat kvitto. Bjuder 3450 + frakt!

Permalänk
Medlem

Klistrat från AMD : "THIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY TO THE ORIGINAL PURCHASER OF THE AMD PROCESSOR, OR AMD PROCESSOR-BASED COMPUTER AND LAST ONLY FOR AS LONG AS SUCH PURCHASER CONTINUES TO OWN THE PROCESSOR.".

Permalänk
Medlem

@de1uxe I detta fallet så är den köpt hos webhallen som i sin tur sköter det mot AMD så det är webhallens villkor som gäller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av de1uxe:

Klistrat från AMD : "THIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY TO THE ORIGINAL PURCHASER OF THE AMD PROCESSOR, OR AMD PROCESSOR-BASED COMPUTER AND LAST ONLY FOR AS LONG AS SUCH PURCHASER CONTINUES TO OWN THE PROCESSOR.".

Kan bara tillägga att detsamma gäller nVidias GPUer (FE) men det stoppar ingen från att köpa dessa ändå

Och som sagt, kvittot är det inget namn på precis.

Permalänk
Medlem

@krijoh det står att Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges men också står att för hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti. Jag har aldrig använt mig av garantin hos Webhallen. Osäker om det är Webhallens eller AMDs villkor som gäller under första året.

@Anthraxious inte lätt att hitta i djungeln av regler och bestämmelser lycka till med försäljningen

Permalänk
Avstängd

Processorn är nu såld till Näbbdjuret.