Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Härligt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Känns till och med som samma dubbning som när det gick på TV så det är ju kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Känns till och med som samma dubbning som när det gick på TV så det är ju kul.

Avsnitt 1 (Send in the Clones) hade rätt röster som jag minns och förknippar med Duck Tales. Däremot avsnitt 2 och 3 hade andra röster. Jag hade svårt att titta, men mina barn älskade det ändå. Har inte sett fler avsnitt än så.

Sen förstår jag inte ordningen på avsnitten. Hittar ingen episode guide som stämmer med avsnitten på svenska Disney+.

Enligt vad jag hittar på olika wikis, ska Gizmokvack dyka upp i säsong 1. Märkligt att det är sån oordning.

Edit: Kan det vara så att alla avsnitt som SVT visade på Disneyklubben (samt även senare), har den dubbning jag tänker på? Dom kanske inte köpte alla avsnitt och behövde ju inte dubba dom heller då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beamy:

Avsnitt 1 (Send in the Clones) hade rätt röster som jag minns och förknippar med Duck Tales. Däremot avsnitt 2 och 3 hade andra röster. Jag hade svårt att titta, men mina barn älskade det ändå. Har inte sett fler avsnitt än så.

Sen förstår jag inte ordningen på avsnitten. Hittar ingen episode guide som stämmer med avsnitten på svenska Disney+.

Enligt vad jag hittar på olika wikis, ska Gizmokvack dyka upp i säsong 1. Märkligt att det är sån oordning.

Edit: Kan det vara så att alla avsnitt som SVT visade på Disneyklubben (samt även senare), har den dubbning jag tänker på? Dom kanske inte köpte alla avsnitt och behövde ju inte dubba dom heller då.

Märkte det, hann bara se ett avsnitt i morse.

Angående ordningen så är det lite rörigt vad jag förstår. De första fem avsnitten är egentligen en film som ibland har delats upp i avsnitt och sen har de sänts i olika ordningar och så. Jag misstänker att inte alla avsnitt har sänts här heller, kanske de med engelsk titel på Disney+? Det kan ju vara så att de som inte sänts har behövts dubbas nu.

Permalänk

Dottern valde avsnitt 7 att börja på.. Men det va de röster jag minns från Disney klubben

Permalänk
Medlem

Det saknas avsnitt 2,3 och 4 av det gamla DuckTales. Hur kommer det sig att de inte finns?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

4 finns för mig. Men undrar varför de andra inte är där 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte alla avsnitt va? Borde vara mer än 63 eller vad det stod.

Sant, det börjar med avsnitt 1 och sen kommer 4 (2 och 3 glömde dom), har inte kollat om och var det är mer hopp mellan avsnitten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deques:

Det saknas avsnitt 2,3 och 4 av det gamla DuckTales. Hur kommer det sig att de inte finns?

Skrivet av StuntmanMike:

4 finns för mig. Men undrar varför de andra inte är där 🤔

Skrivet av MacAllan:

Sant, det börjar med avsnitt 1 och sen kommer 4 (2 och 3 glömde dom), har inte kollat om och var det är mer hopp mellan avsnitten.

De första fem avsnitten var egentligen en film från början som sen delades upp i avsnitt, dessa finns inte på Disney+. Däremot har de numrerat lite konstigt i början. Sen är det bara första säsongen vi har fått, men den är å andra sidan 66 avsnitt även om det saknas några än så länge. Övriga tre säsonger är mycket kortare då det finns totalt 100 avsnitt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_DuckTales_episodes

Permalänk

Det är ju gizmoquak jag vill se 😭

Permalänk
Medlem

Gamla Ducktales kan vara det som får mig att testa detta nu.
Fick nyligen radera min enda twitch prenumeration då mannen bakom kanalen gått totalt under isen och raderat allt material på både youtube, twitch etc etc.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Vi är inte ensamna om detta problem, på LGs forum tipsar några om saker man kan prova, ska prova senare idag

Edit: här är en tråd på reddit också

Stäng av Quick Start+, löste allt för mig Hade samma problem med Disney, HBO och ibland Netflix. Inte hänt sen dess.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Stäng av Quick Start+, löste allt för mig Hade samma problem med Disney, HBO och ibland Netflix. Inte hänt sen dess.

Tack för tipset. Jag hade inte den funktionen på, men en uppdatering av Disney+ appen väntade så ska prova för skoj skull om uppdateringen hjälpte.

Annars köpte jag den nya Chromecast Google TV och den fungerar så bra, och den är mycket snabbare än tvn också. om man skrollar den stora bannern i disney+ på tvn hackar den, men inte på Chromecasten.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vad är tankarna kring Star-innehållet som släpps 23e?
Tycker det verkar riktigt lovande med sjuka mängder av innehåll både Serier och Filmer.

https://disney.se/disney-plus-star

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Vad är tankarna kring Star-innehållet som släpps 23e?
Tycker det verkar riktigt lovande med sjuka mängder av innehåll både Serier och Filmer.

https://disney.se/disney-plus-star

Helt klart många nya titlar!
https://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/c0090c4eec66afb472d331...

Scrubs har jag saknat!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Vad är tankarna kring Star-innehållet som släpps 23e?
Tycker det verkar riktigt lovande med sjuka mängder av innehåll både Serier och Filmer.

https://disney.se/disney-plus-star

Skrivet av griid:

Helt klart många nya titlar!
https://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/c0090c4eec66afb472d331...

Scrubs har jag saknat!

Verkar ju vara en hel del som går att se, hoppas att kvaliteten på AV är i paritet med övrigt innehåll.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av griid:

Helt klart många nya titlar!
https://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/c0090c4eec66afb472d331...

Scrubs har jag saknat!

Ser ut som riktigt trevliga tillskott till tjänsten! En hel del "gamla" tv-serier där som jag skulle kunna tänka mig att plöja igenom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Ser ut som riktigt trevliga tillskott till tjänsten! En hel del "gamla" tv-serier där som jag skulle kunna tänka mig att plöja igenom igen.

Ja precis. Många titlar känner man igen från netflix, amazon, mfl. men en del nyagamla serier/filmer kommer bli kul att se igen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Då det mer handlar om material riktat mot vuxna, så blir det en egen del i appen (som går att sätta lösen på).
Det är ju en väldigt stor pusselbit i varför Disney köpte upp Fox, för att få tillgång till allt som ingår under Fox. I USA så finns även delar av Hulu med i Disney-appen, så lite av detta bibliotek kommer hamna i Star-delen. Dessutom kommer mycket från FX hamna under Star. FX har ju två väldigt intressanta serier på gång. En serie från Alien-världen och en nyversion av klassikern Shogun.

FX-serier: Fargo och Legion (från Noah Hawley - som jobbar på Alienserien), Mayans, Sons of Anarchy, The Americans, Justified och The Shield är några av de serier som FX har gjort. Mycket högkvalitativ underhållning.

Jag har höga förväntningar på de nya serierna som kommer framöver.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Helt klart många nya titlar!
https://cdnvideo.dolimg.com/cdn_assets/c0090c4eec66afb472d331...

Scrubs har jag saknat!

Scrubs försvann för någon månad sen från Viasat så då fick man svaret vart den tog vägen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar oerhört lovande faktiskt!

Va väldigt många fina filmer och serier där som man vill se!!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Kul att se Alias igen. Det var länge sedan sist.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Avsnitt 1 (Send in the Clones) hade rätt röster som jag minns och förknippar med Duck Tales. Däremot avsnitt 2 och 3 hade andra röster. Jag hade svårt att titta, men mina barn älskade det ändå. Har inte sett fler avsnitt än så.

Sen förstår jag inte ordningen på avsnitten. Hittar ingen episode guide som stämmer med avsnitten på svenska Disney+.

Enligt vad jag hittar på olika wikis, ska Gizmokvack dyka upp i säsong 1. Märkligt att det är sån oordning.

Edit: Kan det vara så att alla avsnitt som SVT visade på Disneyklubben (samt även senare), har den dubbning jag tänker på? Dom kanske inte köpte alla avsnitt och behövde ju inte dubba dom heller då.

Jag vet inte säkert men har ett vagt minne av att rösterna lät lite annorlunda i tidiga avsnitt. Men barndoms minnen är iof sällan tillförlitliga.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Jag vet inte säkert men har ett vagt minne av att rösterna lät lite annorlunda i tidiga avsnitt. Men barndoms minnen är iof sällan tillförlitliga.

Jag har kollat på de första 30 episoderna drygt (enligt Disney+'s sortering) och det är ganska blandat med rösterna. Jag tror det än så länge varit 3 olika röstuppsättningar, där 2 av dem står för drygt 50% vardera och den ena är den jag känner igen, den andra känns "nyare". Den sista uppsättningen har jag bara hört i ett avsnitt och kände igen rösterna, men vet inte exakt varifrån. Jag tittar igenom detta främst av nostalgi-skäl och det tar udden av det när rösterna är annorlunda - även sidokaraktärerna som bara är med i ett avsnitt eller så känner man ju igen rösterna på, och blir lika irriterad varje gång som de inte stämmer...

Sedan kan jag skriva under på att det är en salig oreda bland avsnitten. Jag kan inte påstå att jag minns vad som var den ordinarie ordningen, men bara för några avsnitt sedan (alltså en bit in på 20-något), så kommer avsnitten om "The Treasure of the Golden Suns", som börjar med att Joakim får ta över knattarna och han anställer Matilda (med Anki), fast de har ju redan varit med i de 20+ avsnitt som redan varit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag har kollat på de första 30 episoderna drygt (enligt Disney+'s sortering) och det är ganska blandat med rösterna. Jag tror det än så länge varit 3 olika röstuppsättningar, där 2 av dem står för drygt 50% vardera och den ena är den jag känner igen, den andra känns "nyare". Den sista uppsättningen har jag bara hört i ett avsnitt och kände igen rösterna, men vet inte exakt varifrån. Jag tittar igenom detta främst av nostalgi-skäl och det tar udden av det när rösterna är annorlunda - även sidokaraktärerna som bara är med i ett avsnitt eller så känner man ju igen rösterna på, och blir lika irriterad varje gång som de inte stämmer...

Sedan kan jag skriva under på att det är en salig oreda bland avsnitten. Jag kan inte påstå att jag minns vad som var den ordinarie ordningen, men bara för några avsnitt sedan (alltså en bit in på 20-något), så kommer avsnitten om "The Treasure of the Golden Suns", som börjar med att Joakim får ta över knattarna och han anställer Matilda (med Anki), fast de har ju redan varit med i de 20+ avsnitt som redan varit...

Tog en kik här, av dom avsnitten jag känner igen så verkar alla som jag mindes som "tidiga" vara från säsong 1 (65 avsnitt D:). Undrar om man främst sände säsong 2 och 3 på disney dags? verkar vara fler bekanta avsnitt från dom säsongerna. Gizmo quack introducerades i säsong 2 t.ex.

Låter konstigt det där med ordningen, stämmer disneys lista med wikipedia? verkar ju hel knäppt att låta knattarna flytta in så sent i säsongen. Edit: kanske är ett fall av att avsnitten inte sändes i rätt/tänkt ordning första gången.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tog en kik här, av dom avsnitten jag känner igen så verkar alla som jag mindes som "tidiga" vara från säsong 1 (65 avsnitt D:). Undrar om man främst sände säsong 2 och 3 på disney dags? verkar vara fler bekanta avsnitt från dom säsongerna. Gizmo quack introducerades i säsong 2 t.ex.

Låter konstigt det där med ordningen, stämmer disneys lista med wikipedia? verkar ju hel knäppt att låta knattarna flytta in så sent i säsongen. Edit: kanske är ett fall av att avsnitten inte sändes i rätt/tänkt ordning första gången.

Ja, enligt Wikipedia så ska ju "The Treasure of the Golden Suns" vara först, innan "Send in the clones", men så är det inte på Disney+. Så det blir ju lite weird när de först bor hos Joakim i 30 episoder, för att sedan flytta in...

Permalänk
Medlem

Tydligen är Agents of Shield bortplockat, någon som vet varför?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Tydligen är Agents of Shield bortplockat, någon som vet varför?

Jag hittade ingen källa till det med det ska bli mer av AOS iaf. Så jag hoppas det betyder att det är på väg tillbaka.
https://geekositymag.com/marvels-agents-of-s-h-i-e-l-d-discus...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Gällande Ducktales säsong 1 så har en del avsnitt dubbats om inför lanseringen på disney+, medan andra har kvar originaldubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Jag hittade ingen källa till det med det ska bli mer av AOS iaf. Så jag hoppas det betyder att det är på väg tillbaka.
https://geekositymag.com/marvels-agents-of-s-h-i-e-l-d-discus...

Bra, vi har riktigt fastnat i serien och är framme vid S5 nu.

Idag fick jag fram AOS igen. Det gick att ändra åldersgränsen i appen, fanns inte igår, och satte man på 18 dök den upp.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B