Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Nu finns gamla Duck Tales på Disney+

Kul med en nostalgitripp för oss ”gamlingar” som glodde på Disneydags när tv-apparaterna fortfarande hade träpanel på sidorna 😳

Känns till och med som samma dubbning som när det gick på TV så det är ju kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Känns till och med som samma dubbning som när det gick på TV så det är ju kul.

Avsnitt 1 (Send in the Clones) hade rätt röster som jag minns och förknippar med Duck Tales. Däremot avsnitt 2 och 3 hade andra röster. Jag hade svårt att titta, men mina barn älskade det ändå. Har inte sett fler avsnitt än så.

Sen förstår jag inte ordningen på avsnitten. Hittar ingen episode guide som stämmer med avsnitten på svenska Disney+.

Enligt vad jag hittar på olika wikis, ska Gizmokvack dyka upp i säsong 1. Märkligt att det är sån oordning.

Edit: Kan det vara så att alla avsnitt som SVT visade på Disneyklubben (samt även senare), har den dubbning jag tänker på? Dom kanske inte köpte alla avsnitt och behövde ju inte dubba dom heller då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Avsnitt 1 (Send in the Clones) hade rätt röster som jag minns och förknippar med Duck Tales. Däremot avsnitt 2 och 3 hade andra röster. Jag hade svårt att titta, men mina barn älskade det ändå. Har inte sett fler avsnitt än så.

Sen förstår jag inte ordningen på avsnitten. Hittar ingen episode guide som stämmer med avsnitten på svenska Disney+.

Enligt vad jag hittar på olika wikis, ska Gizmokvack dyka upp i säsong 1. Märkligt att det är sån oordning.

Edit: Kan det vara så att alla avsnitt som SVT visade på Disneyklubben (samt även senare), har den dubbning jag tänker på? Dom kanske inte köpte alla avsnitt och behövde ju inte dubba dom heller då.

Märkte det, hann bara se ett avsnitt i morse.

Angående ordningen så är det lite rörigt vad jag förstår. De första fem avsnitten är egentligen en film som ibland har delats upp i avsnitt och sen har de sänts i olika ordningar och så. Jag misstänker att inte alla avsnitt har sänts här heller, kanske de med engelsk titel på Disney+? Det kan ju vara så att de som inte sänts har behövts dubbas nu.

Permalänk
Medlem

Dottern valde avsnitt 7 att börja på.. Men det va de röster jag minns från Disney klubben

Permalänk
Medlem

Det saknas avsnitt 2,3 och 4 av det gamla DuckTales. Hur kommer det sig att de inte finns?

Permalänk
Medlem

4 finns för mig. Men undrar varför de andra inte är där 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte alla avsnitt va? Borde vara mer än 63 eller vad det stod.

Sant, det börjar med avsnitt 1 och sen kommer 4 (2 och 3 glömde dom), har inte kollat om och var det är mer hopp mellan avsnitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Det saknas avsnitt 2,3 och 4 av det gamla DuckTales. Hur kommer det sig att de inte finns?

Skrivet av StuntmanMike:

4 finns för mig. Men undrar varför de andra inte är där 🤔

Skrivet av MacAllan:

Sant, det börjar med avsnitt 1 och sen kommer 4 (2 och 3 glömde dom), har inte kollat om och var det är mer hopp mellan avsnitten.

De första fem avsnitten var egentligen en film från början som sen delades upp i avsnitt, dessa finns inte på Disney+. Däremot har de numrerat lite konstigt i början. Sen är det bara första säsongen vi har fått, men den är å andra sidan 66 avsnitt även om det saknas några än så länge. Övriga tre säsonger är mycket kortare då det finns totalt 100 avsnitt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_DuckTales_episodes

Permalänk
Medlem

Det är ju gizmoquak jag vill se 😭

Permalänk
Medlem

Gamla Ducktales kan vara det som får mig att testa detta nu.
Fick nyligen radera min enda twitch prenumeration då mannen bakom kanalen gått totalt under isen och raderat allt material på både youtube, twitch etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vi är inte ensamna om detta problem, på LGs forum tipsar några om saker man kan prova, ska prova senare idag

Edit: här är en tråd på reddit också

Stäng av Quick Start+, löste allt för mig Hade samma problem med Disney, HBO och ibland Netflix. Inte hänt sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Stäng av Quick Start+, löste allt för mig Hade samma problem med Disney, HBO och ibland Netflix. Inte hänt sen dess.

Tack för tipset. Jag hade inte den funktionen på, men en uppdatering av Disney+ appen väntade så ska prova för skoj skull om uppdateringen hjälpte.

Annars köpte jag den nya Chromecast Google TV och den fungerar så bra, och den är mycket snabbare än tvn också. om man skrollar den stora bannern i disney+ på tvn hackar den, men inte på Chromecasten.