Diablo Immortal får systemkrav – en telefon

Permalänk
Medlem

Antog att jag skulle kunna delta i en Beta över ett år sedan och spelat det lite sedan ett halvår om jag ville... Inleder Alpha! Jeebuzz.

Det ger hopp på ett lustigt sätt om att de trots mobilt tar det rejält seriöst med kvalisorten på slutproduktens buggar, overhead osv.

Med fyra småbarn önskar jag verkligen att mobilspel kan komma ikapp i anseendet, för det finns redan många bra spel. Mobilen binder samman alla andra ekosystem vare sig man vill eller inte

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Finns folk som spenderade stora pengar på RMAH i diablo 3 också.

Hehe ja, jag sålde en blå Mace typ första veckan för maxbeloppet. Kommer inte ihåg om det var 200 eller 250 euro. Sålde även en del andra prylar för mindre summor. Runt 5000 totalt. Har fortfarande pengar på mitt bnet konto sedan dess 😛

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvicksilver:

Vad är minimum specsen som man ska ha på plånboken för det här spelet då?

Precis lika mycket som för alla andra hasardspel: oändligt kassaflöde mellan plånboken och "spelet".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Mobiler är intr gjorda för att spela på. I alla fall jag känner till så dumpar telefonen värme från CPU/GPU direkt på Li-jon batteriet som avskyr att bli för varmt och därav degraderas kraftigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hcz:

Innan det kommer har jag ratat det.

"Free to play" men med "Pay to win"

Ändrar dom inte på detta finns det ingen anledning att spela det.

Typ - Free to pay 😁

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NodCommander:

Mobiler är intr gjorda för att spela på. I alla fall jag känner till så dumpar telefonen värme från CPU/GPU direkt på Li-jon batteriet som avskyr att bli för varmt och därav degraderas kraftigt.

Jag har öppnat upp en del smartphones, och kollat pp än fler videos när andra lutar öppnas. I alla desda har batteriet suttit i nedre delen och hela SOClösningen sitter i den övre delen.

Mobilerna har så lite plats att det inte får plats att ha dessa grejer stackade.

Så det här är nog inte nå problem generellt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Gör man bäst när man har det bekvämt och lättare att även följa en story då. Att sitta med en telefon är sällan avkopplande eller bekvämt. Man får välja mellan ont i nacken eller ont i axlarna för att skona nacken.
Långa sessioner är omöjligt för mig.

Nej på en mobil spelar man inte länge. Bara under tiden man väntar på bussen, sitter på toa eller liknande.

Permalänk
Medlem

VAAA? Är inte ens spelet släppt??? Jag trodde det hade kommit och gått för längesen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej på en mobil spelar man inte länge. Bara under tiden man väntar på bussen, sitter på toa eller liknande.

I Sverige ja, i asien är det betydligt vanligare att man har mobilen som huvudplatform eller åtminstone spelar betydligt mer på den. I det stora hela så är den europeiska marknaden ganska liten/oviktig för mobilspelande.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej på en mobil spelar man inte länge. Bara under tiden man väntar på bussen, sitter på toa eller liknande.

Ja därav ser jag ett stort problem om immortal ska bli ett seriöst diablo spel där man ska sitta och spela länge följa lore mm.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Spelet är inte riktat mot er som går i otvättade path of exile tröjor till donken varje dag, varför bryr ni er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har öppnat upp en del smartphones, och kollat pp än fler videos när andra lutar öppnas. I alla desda har batteriet suttit i nedre delen och hela SOClösningen sitter i den övre delen.

Mobilerna har så lite plats att det inte får plats att ha dessa grejer stackade.

Så det här är nog inte nå problem generellt

Säger inte att jag inte tror dig, men, alla enheter jag har haft i händerna och provat med (som privatperson) blir lite väl varma för min smak vid lite hårdare laster. Finns ju program som mäter temperatur, både på CPU och batteri. Över 35° i batteriet så vill jag börja ta det lugnt...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Mobiler är intr gjorda för att spela på. I alla fall jag känner till så dumpaçç;r telefonen värme från CPU/GPU direkt på Li-jon batteriet som avskyr att bli för varmt och därav degraderas kraftigt.

Det är skärmen man skickar värmen mot och genom om man inte byggt fel eller gjort speciallösning. Men batteriet blir varmt när man krämar ut både från CPU/GPU/Höjjer bakgrundsljus på panel/aktiva pixlar. Om man sedan laddar under även lätt spelande så går det varmt i batterierna. Tyvärr.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Spelet är inte riktat mot er som går i otvättade path of exile tröjor till donken varje dag, varför bryr ni er?

Precis. Exakt så.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk

förstår inte vad du menar.

Skrivet av KroesusSork:

Det här är ju fan skandal. Vad fan håller de på med?

Blizzard har varit i många år nu ute efter 1 sak. Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar. dom ser mobilmarknaden och blir blöta. Blizzard är ju väldigt tydliga med att dom säljer din mor till slav handeln om dom får för 10 kronor och det är inte ett skämt. dom har ställt sig väldigt tydligt till att mänsklig rättighet och förtryck är otroligt bra för pengar och 100% inte ett problem. Jag håller mig långt borta från deras rövartåg.

Permalänk
Medlem

När man nu snackar om att ARM-processorer är teh shit och prestandan i en modern telefon är bättre än en Xbox 360 osv... varför ser allting ut som skit? Detta utvecklas av ett företag med obegränsade resurser, ändå ser det ut som skit... Varför?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Blizzard har varit i många år nu ute efter 1 sak. Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar Pengar. dom ser mobilmarknaden och blir blöta. Blizzard är ju väldigt tydliga med att dom säljer din mor till slav handeln om dom får för 10 kronor och det är inte ett skämt. dom har ställt sig väldigt tydligt till att mänsklig rättighet och förtryck är otroligt bra för pengar och 100% inte ett problem. Jag håller mig långt borta från deras rövartåg.

*Activision Blizzard

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

så totalt ointressant.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Då man själv gått över till iPad från PC (trodde jag ALDRIG) så ser ja fram emot detta.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

dO yOu GuYs NoT hAvE pHoNeS?

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Eftersom dom nya Macarna med Apple M1 ska kunna köra iOS-appar native direkt i operativet så kanske man kan få spela detta på datorn ändå Utvecklarna har ju rätt att stänga av funktionen. Ska bli spännade att se hur det blir med detta.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Snubblade på ett annat Diablo liknande spel som finns att spela på mobil plattform redan idag. Anima
https://www.youtube.com/watch?v=ED7_7APxn-U
Ser lite intressant ut och jag kommer förmodligen att testa det. Tänkte dela med mig av fyndet ifall någon annan också är intresserad. Om ni har testat det så får ni gärna dela med er med vad ni tycker om spelet.