Xbox-spelare erbjuds pengarna tillbaka för Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Det är en av många anledningar varför jag skulle aldrig förbeställa ett spel, ord från utvecklare betyder inget, det har CDPR bevisat.

Skrivet av SiRai:

Vill man inte att det ska "refundas" får dom väl för bövelen se till at släppa ett speldemo som förr i tiden så man får testa skiten först.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Äntligen ett spel som faktiskt utnyttjar all extra kraft som finns i en PC!

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka spelet, förväntade mig att det var optimerat för min konsol Xbox One X. Men det var riktigt dåligt optimerat för denna konsol, 10-15fps i city. Väntar på min nya PC från Inet och ska installera spelet på den burken istället, hört av många vänner att spelet lirar bättre på PC. Alternativt på nya Xbox.

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Medlem

Swedclockers säger sig vara Konsumentupplysning.

Med allt negativt som skrivs om Cyberpunk 2077, är det ändå reklam att köpa spelet här. Kan ju tyckas lite underligt när ni säger ni håller på med konsumentupplysning.

Permalänk
Avstängd

Pc master race! LIDL konsoler hör hemma bland LIDL spel.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

kunde de inte bara väntat med att släppa spelet på de gamla konsollerna, likt de gör för nintendo switch

Skrivet av dlq84:

Vilken generation var det tänkt till när det började utvecklas för 7 år sedan då?

Men, min åsikt är ändå att de borde skippat last-gen, skjutit på det nån extra månad eller två och sedan bara släppt på PC och next-gen nu när next-gen finns (nåja).

@femkantig
Var det inte så de gjorde med Witcher 3? Kan minnas fel då både 2an och 3an utväxlades för att släppas på konsol från start. Till skillnad från 1an.

@dlq84
De har ju historiskt ätit upp datorer och konsoler till frukost. Att de inte insåg hur dåliga PS4 och Xbone skulle vara kan man knappast klandra dem för även om man kan tycka att de haft lite tid på sig att testa på den hårdvaran nu.

Man ska ju beräkna vad för hårdvara som finns då man beräknar att spelet ska vara färdigt. Var någon studio. Dice, ID eller Epic som sa att de körde SLI (förmodligen Crossfire också i omgångar) bara för att få vad de trodde folk skulle ha i singelkort prestanda då spelet skulle släppas. Lite svårare nu.

On:
Jag kommer skaffa spelet för eller senare. Men då jag inte fastnade för System Shock 2 eller Deus Ex, märkligt nog, så väntar jag lite till. (Jag borde kanske läsa om Neuromancer, har den i bokhyllan på enelska iofs, behöver öva på det ändå)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

PC-versionen är det dock inga större fel på. Du kan ju inte på allvar bli missnöjd när du har 5.5 år gammalt grafikkort och 7.5 år gammal processor. Där ligger ju felet hos dig och inte på CDPR. Ett 980 och även TI versionen kunde inte ens köra The witcher 3 i 60FPS med höga inställningar när det släpptes/strax efter då ti versionen kom ut efter. Kritiken mot CP2077 har nått en löjligt låg nivå.

Då 980Ti kom ut var det inga problem att köra med vanlig överklockning på ca20% så länge man inte körde med NV hairworks. Jag spelade igenom det första gången på ett OC 290x utan v-synk 1080p allt på max utom motion blure. Dippade ibalnt till 40 men normalt sett ca 50-55 i spannet vid krävande senarion. Därav v-synk off.

Mitt 5,5år gamla 980Ti hade inte det problemet. Men fortfarande utan hairworks. Såg på Alina att jag köpte kortet den 26e Juli 2015. Nu är kortet vidaresålt sedan någon månad och kör med 1080TI så inga stora förhoppningar på prestandan. i 2077. Blir nog som med 290x på witcher 3 fast utan att bränna VRM samt någont minne. Jag lyckades skada 290x kortet med oc på spelet, i öppen rigg. Tror det var OCn som gjorde det i alla fall. Startar jag kortet i en långsam dator får jag inte det röda flimret från kortet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Spelet är ju även dåligt optimerat för PC. Problem med AMD Ryzen CPUs och GTX 1070 orkar inte hålla 60 fps när man kör bil ens på 1080p/medium.

Dålig optimering för PC och katastrofal på konsolerna.

Permalänk
Medlem

Patch 1.05 löser många problem, kolla på GamersNexus senaste video gällande AMDs cpuer och CP2077
https://m.youtube.com/watch?v=G5jTaa4Wj7Y

Jag kör 3440x1440 på medium samt dlss på quality och ligger på 60+fps i stan samt 80+fps i bil med ett rtx 2070 super samt ryzen 5 3600 på 4,2 GHz all core. Helt ärligt ser jag ingen skillnad på Medium/High kvalité.

Skrivet av Rödskägg d ä:

Spelet är ju även dåligt optimerat för PC. Problem med AMD Ryzen CPUs och GTX 1070 orkar inte hålla 60 fps när man kör bil ens på 1080p/medium.

Dålig optimering för PC och katastrofal på konsolerna.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rödskägg d ä:

Spelet är ju även dåligt optimerat för PC. Problem med AMD Ryzen CPUs och GTX 1070 orkar inte hålla 60 fps när man kör bil ens på 1080p/medium.

Dålig optimering för PC och katastrofal på konsolerna.

Se till att köra optimal settings:

Standard Optimised Settings

Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High
Ambient Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High

Recommended Ray Tracing Settings

Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium
If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.

Image Quality Recommendations: 1080p DLSS Quality, 1440p, DLSS Balanced, 4K, DLSS Performance
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=pC25ambD8vs

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gewdiz:

Jag lämnade tillbaka spelet, förväntade mig att det var optimerat för min konsol Xbox One X. Men det var riktigt dåligt optimerat för denna konsol, 10-15fps i city. Väntar på min nya PC från Inet och ska installera spelet på den burken istället, hört av många vänner att spelet lirar bättre på PC. Alternativt på nya Xbox.

Så låga dropps hade inte jag på min one x, hann få ihop 20h på one x innan jag gick över till series x.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl att de tjänande in mer än vad hela utvecklingen kostat på preorder innan de ens visat upp sin produkt. Sluta förbeställ spel!

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Då 980Ti kom ut var det inga problem att köra med vanlig överklockning på ca20% så länge man inte körde med NV hairworks. Jag spelade igenom det första gången på ett OC 290x utan v-synk 1080p allt på max utom motion blure. Dippade ibalnt till 40 men normalt sett ca 50-55 i spannet vid krävande senarion. Därav v-synk off.

Mitt 5,5år gamla 980Ti hade inte det problemet. Men fortfarande utan hairworks. Såg på Alina att jag köpte kortet den 26e Juli 2015. Nu är kortet vidaresålt sedan någon månad och kör med 1080TI så inga stora förhoppningar på prestandan. i 2077. Blir nog som med 290x på witcher 3 fast utan att bränna VRM samt någont minne. Jag lyckades skada 290x kortet med oc på spelet, i öppen rigg. Tror det var OCn som gjorde det i alla fall. Startar jag kortet i en långsam dator får jag inte det röda flimret från kortet.

980 TI släpptes efter TW3. De värsta korten som fanns vid release klarade inte 60FPS i ultra på TW3, faktiskt så presterade de sämre än de som erbjuds idag jämfört med prestanda i CP2077.
Det är mycket lätt att glömma och förbise saker. Men på senare tid finns allt detta på nätet. Swelockers test är tydligt nog, TW3 presterade sämre utan hairworks än vad CP2077 gör MED RT@Ultra i 1440P . Nä, om det är något folk lärt sig med tiden så är det att gnälla.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/9881?key=5ee3a416...

Skrivet av Rebben:

Det värsta är väl att de tjänande in mer än vad hela utvecklingen kostat på preorder innan de ens visat upp sin produkt. Sluta förbeställ spel!

Det har du 100% rätt i. Men är man 100% inne på att köpa det oavsett spelar det ingen roll. Men köper man i förväg och sen gnäller, ja då ska man ju uppenbarligen inte göra det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Va? Det är exakt vad man gör. Köper jag till exempel hörlurar som fungerar som de ska fast jag tycker att ljudet är dålig så lämnar jag tillbaka produkten för att den levde inte upp till förväntningarna.
Till och med på retursedlarna så finns det ofta anledningar som man kan bocka för där det står "lever inte upp till förväntning".

Sanning med modifikation. Köper man lurar som fungerar enligt specifikation, då får man skylla sig själv. Har de ojämn volym per öra/för hög/låg resistans då är det ett slag för reklamation. Köper man ett spel man inte finner roligt men som har fler hundra timmar fullt fungerande men inte finner det roande, då får man stå sitt kasst. Men det är väl det som avgör folk och folk.

Man reklamerar en felaktigt produkt, inte en produkt man inte finner i smaken. Du reklamerar inte mat du inte tagit mer än en tugga av, likväl mjuk/hårdvara. Majoriteten som försöker det har ingen rätt att göra det.

Om jag hyr in en kändis för ex antal tusen så kan jag ju inte gå och kräva att nä, du var inte tillräckligt rolig. Du får ju så gott som betala, men du gör ju inte det igen. Jag tror ni misuppfattat reklamation och ångerrätt. Ångerrätt gäller enbart om man inte nyttjat produkten.

Skrivet av Rödskägg d ä:

Spelet är ju även dåligt optimerat för PC. Problem med AMD Ryzen CPUs och GTX 1070 orkar inte hålla 60 fps när man kör bil ens på 1080p/medium.

Dålig optimering för PC och katastrofal på konsolerna.

Spelet funkade bra för mig med 2700X, GTX 1080. Se över dina resurser och krav. Ett stort fel många gen Z gör är att inte ha någon koll eller begräpp över autostart.

Skrivet av KiXeR:

Patch 1.05 löser många problem, kolla på GamersNexus senaste video gällande AMDs cpuer och CP2077
https://m.youtube.com/watch?v=G5jTaa4Wj7Y

Jag kör 3440x1440 på medium samt dlss på quality och ligger på 60+fps i stan samt 80+fps i bil med ett rtx 2070 super samt ryzen 5 3600 på 4,2 GHz all core. Helt ärligt ser jag ingen skillnad på Medium/High kvalité.

Jag tappade cirka 15 FPS med 1.05 patchen. Men det finns mods/fix bara du googlar. Funkar för en del, gör det värre för en del.
Ökar min FPS med 3-18 FPS, men i 1% low är det runt 12-15. Sen har jag märkt att de flesta drops försvinner om man quicksavear och laddar om.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

980 TI släpptes efter TW3. De värsta korten som fanns vid release klarade inte 60FPS i ultra på TW3, faktiskt så presterade de sämre än de som erbjuds idag jämfört med prestanda i CP2077.
Det är mycket lätt att glömma och förbise saker. Men på senare tid finns allt detta på nätet. Swelockers test är tydligt nog, TW3 presterade sämre utan hairworks än vad CP2077 gör MED RT@Ultra i 1440P . Nä, om det är något folk lärt sig med tiden så är det att gnälla.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/9881?key=5ee3a416...

Det har du 100% rätt i. Men är man 100% inne på att köpa det oavsett spelar det ingen roll. Men köper man i förväg och sen gnäller, ja då ska man ju uppenbarligen inte göra det.

Det har du rätt i 980 Ti släptes två veckor efter. Jag köpte mitt ca 1 och en halv månade efter.

Nu körde iofs jag 1080p. Men Visst är vi bra på att minnas saker bättre än vad de egentligen var.

Edit:
Såg inte att swec gjorde en TW3 test med 980 Ti men guru3d gjorde en

Edit:
https://www.guru3d.com/articles-pages/nvidia-geforce-gtx-980-...

Jag beställde mitt 2015-07-26 från Alina innan satt jag på 290x. Då fans det i lager så det skickades omgående.
980 Ti släpptes 2 Juni 2015. TW3 Maj 18, 2015.
Den stora skillnaden här är ju att många fortfarande spelade på 1080p samt att de nya korten kom efteråt, inte några veckor innan och att vi med facit i hand får hoppas på super eller TI varianter på nuvarande, då de inte brukar släppa nya arkitekturer igen på ca 2-3år. Sedan finns ju inte fungerande SLI/Crossfire idag heller. Även om det strulade då.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Det har du rätt i 980 Ti släptes två veckor efter. Jag köpte mitt ca 1 och en halv månade efter.

Nu körde iofs jag 1080p. Men Visst är vi bra på att minnas saker bättre än vad de egentligen var.

Edit:
Såg inte att swec gjorde en TW3 test med 980 Ti men guru3d gjorde en
https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=1....

Jag beställde mitt 2015-07-26 från Alina innan satt jag på 290x. Då fans det i lager så det skickades omgående.
980 Ti släpptes 2 Juni 2015. TW3 Maj 18, 2015.
Den stora skillnaden här är ju att många fortfarande spelade på 1080p samt att de nya korten kom efteråt, inte några veckor innan och att vi med facit i hand får hoppas på super eller TI varianter på nuvarande, då de inte brukar släppa nya arkitekturer igen på ca 2-3år. Sedan finns ju inte fungerande SLI/Crossfire idag heller. Även om det strulade då.

Poängen var inte om 980TI klarade 1080P ultra. Poängen var att TW3 presterar sämre i relevant generation GPU än vad CP2077 gör och det, det är ett faktum. Vi behöver inte bråka om det, för mig gör det föga. Men generationsväxlingen som varit, kanske de har orealistiska krav. Jag är på Swec för att lära mig, inte annat. Men statistik ljuger aldrig, en kan bara välja hur man presenterar det.

Jag väljer att presentera TW3 närpå launch och CP 2077 utan RTX, Vrid och vänd hur ni vill. Statistik ljuger inte. https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/9881?key=5ee3a416...
CP2077
https://www.sweclockers.com/test/30956-grafikprestanda-i-cybe...

Länken du postar är för övrigt lite udda, sen är den uppenbart inte relevant för realease. Jag kan ärligt säga att jag har 15% max bättre prestanda för GTX 970 idag mot realease för TW3.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Så spelet är bortplockat för last gen konsollerna, men man kan väl fortfarande köpa spelet till next gen, men får då bara last gen versionen? vilken soppa:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Så spelet är bortplockat för last gen konsollerna, men man kan väl fortfarande köpa spelet till next gen, men får då bara last gen versionen? vilken soppa:/

Ingen aning, men vill du skramla ihop en billig skruttig dator kan jag säkert hjälpa. Hur vida jag kan skramla ihop delar som klarar CP 2077 dock. Är en annan femma.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Poängen var inte om 980TI klarade 1080P ultra. Poängen var att TW3 presterar sämre i relevant generation GPU än vad CP2077 gör och det, det är ett faktum. Vi behöver inte bråka om det, för mig gör det föga. Men generationsväxlingen som varit, kanske de har orealistiska krav. Jag är på Swec för att lära mig, inte annat. Men statistik ljuger aldrig, en kan bara välja hur man presenterar det.

Jag väljer att presentera TW3 närpå launch och CP 2077 utan RTX, Vrid och vänd hur ni vill. Statistik ljuger inte. https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/9881?key=5ee3a416...
CP2077
https://www.sweclockers.com/test/30956-grafikprestanda-i-cybe...

Länken du postar är för övrigt lite udda, sen är den uppenbart inte relevant för realease. Jag kan ärligt säga att jag har 15% max bättre prestanda för GTX 970 idag mot realease för TW3.

Hej.

Fixade länken.
Förstår ändå inte riktigt hur du menar.
Länken till TW3 du gav till swec på 1440p visar att ingen av de senaste två generationerna av AMD samt Nvidia klarade av spelet över 48FPS förutom titan.
Medan länken angående cyberpunk. Så klarar förra generationen från AMD och Nvidia med liknade värden i 1440p.

Hur som helst tycker jag inte spelet ser så bra ut sett från vad det kräver. Men jag har knappt spelat en timma nu.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Hej.

Fixade länken.
Förstår ändå inte riktigt hur du menar.
Länken till TW3 du gav till swec på 1440p visar att ingen av de senaste två generationerna av AMD samt Nvidia klarade av spelet över 48FPS förutom titan.
Medan länken angående cyberpunk. Så klarar förra generationen från AMD och Nvidia med liknade värden i 1440p.

Hur som helst tycker jag inte spelet ser så bra ut sett från vad det kräver. Men jag har knappt spelat en timma nu.

Blev la lite swamligt. Poängen var att påvisa att CP2077 presterade bättre vid release än vad TW3 gjorde. Jag själv tycker spelet är otroligt vacker och jag är en sådan som vanligtvis drar ner på grafikinställningar för att det ökar prestandan men inte ger så mycket påslaget vad gäller estetik/design.

Sen kan man väl säga vad man vill om RTX. När allt är perfekt är RTX otroligt vackert, men generellt är det fortfarande en gimmick i mitt tycke.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F