CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Finns stora tomma områden som säkert kommer husera expansionerna.

Saknar att kunna gå in i byggnader, så många dörrar där det står ”locked” endast på. Tror dessa var avsedda att kunna gå in i. För det finns dörrar där det inte står nånting. Samt de man kan låna med Skill.

Permalänk
Medlem

Tycker hela "parkour" biten i CP77 är riktigt imponerande, var inte förberedd på vertikaliteten, specielt efter man skaffa ben inplants där man kan göra doublejumps

Blev faktiskt väldigt överraskad att den featuren fanns i spelet, grymt verkligen

Cyberpunk är som många olika spel ifrån olika "genre´s" fast ihopslaget till ett!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Räknas de miljarder människor som visserligen har köpt spelet, men sedan lämnat tillbaka det in i statistiken?

Miljarder? Really?

Är det svårt att läsa artikeln innan man skriver inlägg?
Är det svårt att läsa tråden innan man skriver inlägg?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

RDR2 Hands down bästa spel jag spelat samt RDR. Storyn, miljön mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Miljarder? Really?

Är det svårt att läsa artikeln innan man skriver inlägg?
Är det svårt att läsa tråden innan man skriver inlägg?

Nej, men det är tydligen svårt att dela få igenom och dels ta till sig ironi i textform Jag utgick ifrån att eftersom det är ganska orimligt att miljarder människor köpt spelet så skulle det i sig skicka en signal om den skämtsamma tonen i inlägget, men som sagt, sådant är svårt att förmedla och få förmedlat i textform.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Nej, men det är tydligen svårt att dela få igenom och dels ta till sig ironi i textform Jag utgick ifrån att eftersom det är ganska orimligt att miljarder människor köpt spelet så skulle det i sig skicka en signal om den skämtsamma tonen i inlägget, men som sagt, sådant är svårt att förmedla och få förmedlat i textform.

I så fall måste jag erkänna att jag inte alls förstod din poäng eller ditt inlägg

Med tanke på hur mycket underligt jag ser folk posta så skulle jag inte ens bli förvånad om någon skrev miljarder på ett seriöst sätt heller, men jag kanske har suttit och läst för mycket i "alien"-tråden som finns på forumet

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

RDR2 Hands down bästa spel jag spelat samt RDR. Storyn, miljön mm.

Har svårt att relatera till gammel/trött Arthur, hade man fått skapa sin egen karaktär i början av spelet så hade jag nog spelat igenom det iaf, nu har jag försökt två gånger, fastnar någonstans runt 15 timmar in vid båda försöken innan jag tappar intresset för spelet.

Tekniskt mästerverk, men Cowboy åldern känns svår för mig, det skulle ha funnits en "Trevor" inspirerad karaktär ifrån start imo.

Cyberpunk fastnade man direkt för, ligger på nästan 70 timmar på hard, har c.a hälften av kartan med sidemissions kvar, och uppskattningsvis 1/3 kvar av main story (är där kartan fryser om man går vidare i mainstory).

Använder inga fasttravel options då jag tycker att det bryter inlevelsen, hade även varit enormt coolt om de hade tagit bort alla utropstecken och markeringar på kartan som visar vart alla questgivers etc finns, hade ju varit enormt mycket coolare om man fick leta och utforska själv imo istället för att ta sig vidare i story och sidequests etc.

Nu upplever folk att det inte finns något att utforska riktigt, och inte många byggnader det går att gå in i etc, men det gör det ju, dock är alla dom nu markerade med utropstecken etc, så det UPPLEVS som det inte finns sådana byggnader etc att utforska när det i realiteten gör det.

Permalänk
Medlem

@harddrive Sluta använda casual som ett slagord. Din smak är inte mer värd än andras och du tillhör inte någon självinbillad singleplayer elit.

@ozzed Miljarder returer? Konspiration angående siffrorna? Skärp dig.

Vi hajjar att ni är missnöjda, kränkta och trode att spelet skulle vara något helt annat. Släpp det och gå vidare i livet. Det är ändå Jul.

Flock-hat-festerna som kan uppstå är verkligen en av internets sämre sidor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Miljarder? Really?

Är det svårt att läsa artikeln innan man skriver inlägg?
Är det svårt att läsa tråden innan man skriver inlägg?

Uppenbarligen en felskrivning ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Hoppas dom repar sig, cdpr förtjänar kritik, framförallt för konsol släppet, men just nu känns stormen kring spelet urspårad.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Jag gör det av principskäl vilket är så mycket som man som individ kan göra. Det är ändå ett ofärdigt spel som jag ska vänta på minst ett år till innan jag ger det ett nytt försök. Men ja, det är föga att hoppas att konsumenter (casuals) ska massreturnera. Numera är det helt acceptabelt med fejktrailers , falsk marknadsföring och alpha-releases sedan flera år tillbaka.

När jag säger "casual" menar jag det inte som ett motsatsord till "proffsspelare", utan snarare flockmentaliteten som bara existerar för att konsumera underhållning utan att egentligen bry sig om konsten av att skapa verket, utan att ta hänsyn till motivet och det originala verk spelet inspirerats av.

Motsatsen kan väl bäst beskrivas enl. definition av "art film":

An art film is typically a serious, independent film, aimed at a niche market rather than a mass market audience. It is "intended to be a serious, artistic work, often experimental and not designed for mass appeal", "made primarily for aesthetic reasons rather than commercial profit", and contains "unconventional or highly symbolic content".

Man har alltså haft guldläge med en redan etablerad IP. Detta var tänkt bli ett nischat och seriöst spel med vuxna teman. Jag vet inte hur jag kan förklara att det är bäst för spel att bära en egen identitet, istället för att, du vet, jämföras med spel som GTA V. Det är ett spel som fick "open world" behandlingen just för att 99% av alla mediokra AAA-titlar som kommit ut innan haft det. Förstår du inte att kakformen inte passar till allt?

Fast om du tänker så om spel borde du väl tänka så om alla produkter? Polestar 2 tex, alla som köpt bilen borde väl lämna tillbaka den då det vart en del mjukvaruproblem?

Känns lite underligt att dra alla över en kam, alla har ju inte lika extrema krav som du, finns ju uppenbarligen en mängd människor som njuter av spelet trots att det har vissa problem. Att automatiskt kategorisera folk som "casuals" känns också lite orättvist.

En sak som jag hört folk snacka om är att det saknas massa content som CDPR pratat om, jag har själv inte läst om denna content och kan därför givetvis inte sakna den.

Ibland känns det som att folk (inte nödvändigtvis du) klagar för klagandets skull och gör en höna av en fjäder genom att verkligen dra varenda detalj till sin spets. Internet är trots allt mycket bra på att klaga

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av anon88212:

Känns väldigt löjligt att folk sitter och gnäller på vad som lätt är ett topp-10 spel de senaste tio åren. Jag tycker folk som lirar Fortnite och CS till ögonen blöder är puckon då jag inte förstår nöjet med det alls men tycker de att det är kul är väl det toppen. Tycker man inte att Cyberpunk är ett fantastiskt spel finns det ett par scenarion:
1: man är för omogen / dålig på engelska för att förstå storyn
2: man gillar bara färgglada explosioner och blipp blopp spel
3: man har spelat det på gamla konsoler eller PC som inte klarar kraven.

För det sistnämnda kan jag bara säga att Stadia regerar!

Men herregud vilken smörja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcsod:

Uppenbarligen en felskrivning ...

Jag antar att kritiken om att inte läsa tråden man postar i gäller dig också

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Även om storyn i spelet skulle vara bra, så sänder det här helt fel signaler till övriga bolag.
Nu förstår ju fler företag att man kan komma undan med ganska mycket brister och fel, och ändå sälja miljontals spel.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

3: man har spelat det på gamla konsoler eller PC som inte klarar kraven.

För det sistnämnda kan jag bara säga att Stadia regerar!

Stadia kör väl fortfarande med sina servers som har Vega56-baserad grafik ?
Så punkt 3 där... är ju lite att säga emot sig själv?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Det hade förstås varit uppskattat om det var lite mer polerat och optimerat vid release. Har haft en del visuella buggar men inget som egentligen förstör upplevelsen. Jag har inte stött på något som hindrar mig från att njuta av spelet och absolut inget som får mig att vilja returnera det.

Även om spelet hade varit 100% buggfritt och gått att spela på en pentium 4 med 200fps så hade nog folk hittat något att klaga på ändå med den hype som releasen haft. Synd om CDP's anställda som behövt slita häcken av sig det senaste året p.g.a dålig planering från CDP.

https://youtu.be/afrikMJvsM4?t=401

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CubaCola:

Även om storyn i spelet skulle vara bra, så sänder det här helt fel signaler till övriga bolag.
Nu förstår ju fler företag att man kan komma undan med ganska mycket brister och fel, och ändå sälja miljontals spel.

Mjaonjae....jag är kluven.
Det kan ju faktiskt vara bra att se någon gå genom juridiska processer(?) och få en massa skit ibland. Lite av en ögonöppnare.

EA kommer ju såklart att feltolka allt, i vanlig ordning

Men det ligger såklart något i det du säger. Jag hade velat se fler göra mer som man gjorde med baldurs gate 3 istället för det här.

Jämfört med tex Anthem är här ju faktiskt ett spel, vilket räddar CDPR en hel del.

Hoppas man lär sig två saker av detta:

1. Släpp produkten när den är klar
2. Hypa lagom, gärna tätare på launch

Har sagt det förr och säger det igen: Damn corpos!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

Mjaonjae....jag är kluven.

Skriver egentligen bara för att jag ääälskar kombon ja+ nej + majonäs!
Faaantastisk formulering!

Skrivet av NordhNet:

Men det ligger såklart något i det du säger. Jag hade velat se fler göra mer som man gjorde med baldurs gate 3 istället för det här.

Åkej - jag får erkänna att jag också är lite nyfiken på vad man egentligen gjorde med baldurs gate 3 ;).
Jag har faktiskt ingen aning här.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Söderbäck:

Skriver egentligen bara för att jag ääälskar kombon ja+ nej + majonäs!
Faaantastisk formulering!

Du måste tänka det i en skånsk dialekt för att få full effekt

Citat:

Åkej - jag får erkänna att jag också är lite nyfiken på vad man egentligen gjorde med baldurs gate 3 ;).
Jag har faktiskt ingen aning här.

Man var öppen och sa att spelet inte var klart, att där var mycket att balansera, testa och bygga.
Sen gick man ut med en beta (för en gångs skull en relativt äkta beta) och sa i princip ”här, det här är inte för alla. Det här är inget färdigt spel men vill ni vara med och bygga det färdiga spelet och testa en massa konstiga saker så kan ni köpa det nu för samma pris som när det är klart”

Snyggt och man får sjuuuuka mängder data från det utan att göra någon (nåja) på internet arg

Min poäng är att det är detta CDPR skulle gjort, sagt ”vi hinner inte, men vill ni spela nu trots alla buggar och samtidigt hjälpa oss så kan ni få det”.
Hur man missar en sådan möjlighet till gg-points är för mig sjukt märkligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Här är en gammal (2år) 40+ minuter video av gameplay.
https://www.youtube.com/watch?v=vjF9GgrY9c0

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av KorvMos:

Tråkigt stämning det är i alla cyberpunk-artiklar, det är julafton imorgon!! Men såklart det är roligare att hänga på veckans hackkycklings-Lynch än njuta av cyberpunk eller något annat kul spel
God jul!

Ja ni casual gamers kan hålla er till AAA-titlarna. Det är ni som dras med i alla trailers och hype, förköper spelen och snackar gott om spelen på sociala medier innan de har släpps och kritiserar de som är kritiska mot ett sådant ofärdigt spel som Cyberpunk.

De stora publisistföretagen tackar er!

Dålig AI och dålig fysik är vad som sammanfattas med Cyberpunk. Witcher 3 var likadant. En VD som likar kritiska inlägg till Sonys beslut att dra in spelet på deras storefront.

Permalänk

Jag har spelat Cyberpunk på Stadia sen dag ett och är klart det bästa spelet jag spelat och fungerar ypperligt att streama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ja ni casual gamers kan hålla er till AAA-titlarna. Det är ni som dras med i alla trailers och hype, förköper spelen och snackar gott om spelen på sociala medier innan de har släpps och kritiserar de som är kritiska mot ett sådant ofärdigt spel som Cyberpunk.

De stora publisistföretagen tackar er!

Dålig AI och dålig fysik är vad som sammanfattas med Cyberpunk. Witcher 3 var likadant. En VD som likar kritiska inlägg till Sonys beslut att dra in spelet på deras storefront.

"ni casuals"

Det här måste ju vara ett forum troll? säg inte att det på riktigt finns sådana här människor?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dinkefing:

Ja ni casual gamers kan hålla er till AAA-titlarna. Det är ni som dras med i alla trailers och hype, förköper spelen och snackar gott om spelen på sociala medier innan de har släpps och kritiserar de som är kritiska mot ett sådant ofärdigt spel som Cyberpunk.

De stora publisistföretagen tackar er!

Dålig AI och dålig fysik är vad som sammanfattas med Cyberpunk. Witcher 3 var likadant. En VD som likar kritiska inlägg till Sonys beslut att dra in spelet på deras storefront.

Men du, vi slutar sätta tråkiga stämplar som ”casual” på varandra.
Diskutera gärna men håll en högre nivå än så, tack.

Med det sagt, vad störde du dig mest på när du testade spelet?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Men du, vi slutar sätta tråkiga stämplar som ”casual” på varandra.
Diskutera gärna men håll en högre nivå än så, tack.

Med det sagt, vad störde du dig mest på när du testade spelet?

Okej det var lite taskigt, jag tar tillbaka det! Ursäkta!

Den dåliga AIn, för det tror jag inte de kommer fixa med patchar.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dinkefing:

Okej det var lite taskigt, jag tar tillbaka det! Ursäkta!

Den dåliga AIn, för det tror jag inte de kommer fixa med patchar.

Jag hoppas man lyckas lösa allt (såklart) för där är en enorm potential i grunden.
Sen är jag orolig för vad man har för tidsplan. Det surras mycket om en stor patch i januari men frågan är om det räcker. Där är en hel del detaljer som hade behövts också och detaljer är viktigt i ett så stort spel.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Den dåliga AIn, för det tror jag inte de kommer fixa med patchar.

Varför inte, känns väll absolut som ett område som kan förbättras via patchar? De har väll även listat det som en bugg, de har väll patchat eller kommer patcha in tex polisjakter nu?

Visst hade det även varit nice med en mer interaktiv värld, samt någon sorts gameloop som inte tog "slut" tex bas/hem byggande som Fallout 4 hade. Samt något bladerunner läge som slumpade fram random missions där man kunde oändligt tex jaga urflippade kriminella.

Men spelet heter Cyberpunk2077 och inte Matrix 1.0 liksom om du förstår vad jag menar, med risk för feature creep och ett oändligt försenande av spelet så skulle man nog få in allt möjligt, men då hade vi fått ett release år 2077 inte 2020, se Star Citizen som referens.

Nu får man lägga sin hopp till eventuella framtida moddar & DLCs, samt eventuellt online/multiplayer läge i framtiden, med så många sålda ex redan så tror jag att de har enorma pengar att hämta i ett GTA V Online spelläge. Det är nog för stor lockelse för att kunna stå emot för CDPR

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@harddrive Sluta använda casual som ett slagord. Din smak är inte mer värd än andras och du tillhör inte någon självinbillad singleplayer elit.

@ozzed Miljarder returer? Konspiration angående siffrorna? Skärp dig.

Vi hajjar att ni är missnöjda, kränkta och trode att spelet skulle vara något helt annat. Släpp det och gå vidare i livet. Det är ändå Jul.

Flock-hat-festerna som kan uppstå är verkligen en av internets sämre sidor...

Låt folk hata, jag spelar fortfarande och väntar på mer content!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Falck1N:

Låt folk hata[...]

Nääää, roligare att vara vänner, kramas och prata om spel, även om man har olika åsikter om saker

(Ja, kramar är ett krav)

@jacob: Kan vi lägga in tvångskramar ”kraftigt uppmuntrade” kramar i reglerna?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av NordhNet:

Nääää, roligare att vara vänner, kramas och prata om spel, även om man har olika åsikter om saker

(Ja, kramar är ett krav)

@jacob: Kan vi lägga in tvångskramar ”kraftigt uppmuntrade” kramar i reglerna?

§ 1.1.1 Efter uppskruvat tonläge, onödiga otrevligheter och/eller oförmåga att skilja sak från person, kramas.

Då SweClockers tar sitt samhällsansvar väntar vi med införandet av regeln till efter att pandemin är under kontroll.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner