Cyberpunk 2077 får buggfixar och bättre prestanda med AMD-processorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Bara ren nyfikenhet, vilken version av win10 kör du?
När jag gick från 1909->2004 i våras så fick jag exakt samma problem som dig, i vissa speltittlar.
Efter ren ominstallation tillbaka till 1909 så funkar allt felfritt igen med allt som krashade i 2004.

Jag kör 2004. Kommer dock inte orka installera om Windows för att testa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Hur funkar detta? Har en HDR monitor men får det inte att se bra ut med HDR. Vad är Special K och hur fungerar det? Försökte söka lite men hittade tyvärr inte mycket. Du kanske kan länka nån tutorial? Fick tag i några DXGI filer men vet inte vad jag ska göra med dom XD

Problemet med Special K är att det inte direkt finns någon tutorial eller liknande. Man kastar sig in på djupt vatten och kör
Närmaste som finns är https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Special_K
Tråden jag länkade är enda källan till directx 12 och Cyberpunk relaterade settings.

Är man inte bekväm med lite pulande så låt hellre bli, men resultatet är värt det! En trip runt Night City på motorcykel i full hdr (som inte är urvattnad) rekommenderas

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Fast CD Project Red är väl self publishing så det är ju inte applicerbart på Cyberpunk 2077?

Jaha, är de? Ja då förstår jag kritiken mot CDPR
Kanske något avtal med Sony/Microsoft att det måste live till konsolsläppen?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Någon som vet om cheesandet med att sälja samma tavla om och om igen har fixats? Ganska soft sätt att tjäna pengar på😆

Verkar funka (ville återställa perk points då jag köpt fel, så då var denna lösning smidig)

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defender:

Bland annat Wall Running, dual wielding, garage så man customiza sina bilar, lägenhets customization, Bounty/warrant system.
Plus mycket mera.

Wall running sa dom att det inte är med i spelet för länge sen.

Skrivet av Aleshi:

Ni skriver att det blir bättre stabilitet med AMD-processorer. Vad gäller det för något? Har jag missat de AMD-specifika stabilitetsproblemen?

Lite mindre FPS drops ska det vara, speciellt med 8+ cores, men inga problem annars vad jag vet.

Skrivet av CubaCola:

https://defector.com/at-least-now-you-know-which-video-game-r...

"In November, CD Projekt Red sent nondisclosure agreements to journalists ahead of Cyberpunk 2077’s launch that forbade the inclusion of original gameplay footage in their reviews. They could share screenshots, but the only gameplay footage they could publish had to come from CD Projekt Red. Infringing obligations in the NDA could amount to around $27,000 per violation."

Illa

Är ju dock vanligt med liknande NDA. Tråkigt men sant.

Permalänk
Medlem

En massa buggifxar men fortfarande så trasigt. Jahopp, jag får helt enkelt avinstallera och prova igen om ett halvår eller så.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addman:

Ligger nog nåt i det du säger, har en riktig sån där silicon lottery winner Ryzen 7 1700. Har haft den överklockad till 4,1GHz med "bara" 1.3v i spänningen och den har typ aldrig kraschat i de spel jag spelat. Kör mycket Prepar3D och FS2020 så ganska tungdrivna simulatorer för processorn. Med Cyberpunk 2077 så krascha det ganska ofta, trodde först det var så buggigt eller att kanske processorn inte fick tillräckligt med ström så jag ökade spänningen men det fortsatte ändå krascha trots att processorn inte ens låg över 70 grader i temp. Testade sedan att klocka ner till 4,0GHz och vred ner spänningen till 1,34v och sedan dess har jag inte haft en enda krasch. Go figure.

Underbart!

Samma här!
Lite speciell historie 2.5 år sen på inet, besökade deras store i Malmö. Har ni inte threadripper 1950x än? ush, och ni ska vara den största förhandlarn i Sverige.... jammen ingen köper den där....jag vill ju ha den men är lite impuls shoppare så ....

2 mån senare efter besök varje vecka.

"chefen": Hue hue hue
Mig vaddå?
"Chefen": visar threadripper 1950 lådan.
Mig (ohshit)....(alla tittar och är knyst tyssta)
Mig: ok, men du har väl inte moderkortet till det?
"Chefen": (tar fram ett Asus Rog Extreme Zenith till 7000 spänn)
Mig: oh crap....
Mig: Ok, I'll take it...

"Chefen och samtliga medarbetare i butiken - total jawdrop..."

Kommer hem, fattar intet, tittar på manualen som följer med i lådan "30 vita sider utan text" sista siden, sorry we didn't have time to complete the manual, but you can download it at "insert link here".

Hittar inte även hur man kopplar in kylarn på processorn, 8 timmar senare...oh shit, det är ju referens bordet som AMD använde när dom utvecklade 1950x'n. Så det finns en "cooler-mount" kit i själva 1950x lådan O.o

Sen, upptäcker jag att den är onormalt "cool", och iddlar på 26c.

Shit, I just won the sillicon lottery. Overclockar till 4.7 GHz... haha is that all you can do? Iddlar på omkring 36c.

så ja, den serien är faktisk helt underbar, Har ingen "flaskhals" även med 3090 idag you really do get whatcha pay for

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av talonmas:

Jaha, är de? Ja då förstår jag kritiken mot CDPR
Kanske något avtal med Sony/Microsoft att det måste live till konsolsläppen?

Varken Sony eller Microsoft kan tvinga dem till något förstås.
Däremot har de ju någon slags marknadsföringsavtal med Microsoft och Nvidia.

Men det är ju fortfarande deras eget val. De har varit med och tagit fram och godkänt avtalen inklusive eventuella konsekvenser om de missar utlovat launchwindow.

Så i värsta fall skulle de förlora pengar på det. Så i vågskålen skulle ju då ligga att släppa en ofärdig produkt vs att få inga eller mindre pengar av ms/nv.
Visst om de behöver pengarna för att inte gå i konkurs så kan ju det vara ett rimligt val, men jag tror inte riktigt de var på ruinens kant (men vet i ärlighetens namn för lite om dem som bolag och vad de eventuella avtalen är värda)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Har börjat lära mig mer och mer att inte köpa spel på releasedagen. Ska man hoppas på ett 3080 ti och detta spel nästa BF kanske?

Köper du 3080ti på release dagen så blir jag upprörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Köper du 3080ti på release dagen så blir jag upprörd

Haha jag har spenderat FÖR mycket tid att försöka få tag i ett 3080 /6800 XT nu. Så vi får se, kanske kommer testa vid release

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies