Steams årliga vinterrea är igång

Permalänk
Melding Plague

Steams årliga vinterrea är igång

Den som behöver ännu en ursäkt för att fylla på backloggen kan glädjas åt att Steam är igång med den årliga vinterrean.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förra rean hann knappt ta slut och så är det vinter rea

Kanske blir Jedi fallen order då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Förra rean hann knappt ta slut och så är det vinter rea

Kanske blir Jedi fallen order då.

Enligt EA's egna hemsida så kommer Fallen order snart till Xbox gamepass ultimate. Har du gamepass ultimate så är det värt att nämna, annars kör på har hört bra saker om spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har fyndat rätt kraftigt på Epic-rean redan. Låga priser kombinerat med oändliga 95kr-kuponger = jag har att göra hela 2021

Fenyx rising ~ 300kr
Death stranding ~ 100kr
Jedi fallen order ~ 150kr
Ghost recon wildlands ~ 50kr
Ghost recon breakpoint ~ 50kr

Alla dom spelen för typ samma pris som min cyberpunk-refund på steam

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Kanske dumt att länka till den läckta listan på spel som visat sig vara helt felaktig? Tråkigt att ge någon falska förhoppningar.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att priserna inte faller på steamspelen så mycket längre. Flera äldre spel kostar fortfarande 60 euro. Och så sätts en lite större rabatt vid reorna. Men slutpriserna blir liksom inte så låga att de är svåra att motså.
Eller så är bara mitt spelbibliotek för mättat ;).

Oavsett har de där spontanköpen på steamreorna upphört för min del..
Epicstore lyckas bättre här - för mig iaf

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amme85:

Kanske dumt att länka till den läckta listan på spel som visat sig vara helt felaktig? Tråkigt att ge någon falska förhoppningar.

Mjo, vore trevligt om den korrigerades för hittills har det bara varit skräp.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Begränsad mängd speltid kombinerat med Gamepass Ultimate - det lär inte bli några köp från Steam i år.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Wreckfest till 50% rea. Köpte och spelade lite. Kul!

Spelade mycket Destruction Derby 2 på pc när jag var liten. Det är lite nostalgitripp det här!

Permalänk
Medlem

Finns så många retail säljare med bättre reor än Steam.
Exempelvis - Fanatical, Wingamestore och sedan finns även Epic om man nu inte bryr sig om Steam biblioteket.

Så brukar inte bry mig om deras rea, om det nu inte rör sig om exklusiva titlar som enbart kan köpas på Steam. 🤗

Permalänk
Medlem

Farming Simulator bara 30% rabatt? Nu är det officiellt Steam reorna som vi kände dem är döda, sorgligt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag har också begränsat med tid för spelande, därför skulle inte tanken slå mig på ett abonnemang direkt. Funkar rätt bra att ha en önskelista i Steam och få mail när nåt är på rea, så kan man köpa när föregående spel är över/övergett. Ofta fjärde gången eller så den är på rea.. hursomhelst så kollade jag Fanatical och Wingamestore nu (som säljer Steamnycklar) och de har till viss förvåning då inte Octopath Traveller. -50% i Steamrean. Steam (store) forever : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv

Dålig rea men jag slog till på Kill it with fire, CastleStorm och Little Hope som sjönk något i pris. Annars verkar det mest vara samma innehåll och priser som de senaste Steamreorna. En del spel lämnade aldrig reapriset från senaste rean ens utan har haft samma rabatterade pris i en månad eller vad det nu blir.

Hade varit intressantare om Valve likt Epic kunde erbjuda rabattkuponger, vilket hade gjort det intressantare att göra något fynd. Med GOG, Epic och Game Pass så är det samtidigt rätt lite här jag inte redan äger eller intresseras av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag har också begränsat med tid för spelande, därför skulle inte tanken slå mig på ett abonnemang direkt.

Två spelande barn och ett tredje som börjar så smått kombinerat med att jag köpt Gamepass via erbjudande om att konvertera Xbox Gold så känns det helt ok. Själva Gamepass landade för mig på ca 40 kr/mån drygt två år framåt

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Förra rean hann knappt ta slut och så är det vinter rea

Kanske blir Jedi fallen order då.

Ja, jag vet inte varför folk suktar så innerligt efter alla dessa spelreor. De är stup i ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Två spelande barn och ett tredje som börjar så smått kombinerat med att jag köpt Gamepass via erbjudande om att konvertera Xbox Gold så känns det helt ok. Själva Gamepass landade för mig på ca 40 kr/mån drygt två år framåt

Aha, ja har man fler som spelar så förstår jag vitsen med abonnemang. Mina katter är inte så intresserade av mer än att gå på tangentbordet ibland.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Enligt EA's egna hemsida så kommer Fallen order snart till Xbox gamepass ultimate. Har du gamepass ultimate så är det värt att nämna, annars kör på har hört bra saker om spelet.

Jag har Game Pass Ultimate och har spelat det ett tag redan så.
Kan intyga det är ett bra enspelaräventyr också!

Förövrigt köpte jag Hollow Knight och Disco Elysium till mig själv i tidig julklapp.

Permalänk
Medlem

Och som vanligt funkar knappt nått på steamklienten vid reor.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Köpte Nova drift på steam, kul spel och kostade ~70kr med 45% rabatt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Jag köpte tre spel som jag ser fram emot att spela när jag är klar med skyrim.

doom eternal, the outer worlds och layers of fear.

Permalänk

Köpte precis Assassin's Creed Valhalla från Ubisoft connect för 392:76 med rabattkoden WELCOME2021.

Nu hoppas jag på snöstormar och vargar som ylar så man är motiverad att sitta och spela med gott samvete. Och vänta något dygn eller två på att mitt ADSL lastar ner skiten....

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Blev några addons till Cities skylines till 50%

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Sent men vad f.., Doom och wolfenstein för en dryg hundring kan ju inte bli helt fel(bundle)
(gamla spel för en gammal dator)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds