Bygga dator till Samsung odyssey g7 27

Permalänk
Medlem

Bygga dator till Samsung odyssey g7 27

Köpte en tv för ett tag sedan där man fick med en skärm på köpet. Skärmen, en Samsung odyssey g7 27, beräknas levereras i början på januari så jag har inte jättebråttom.

Har inte haft en desktop sedan 90-talet och har aldrig byggt en själv men tänkte testa nu.

Idag spelar jag mycket ps4 och det jag lägger mest tid på är Destiny 2.

Är inte låst till någon särskild budget, vore dock bra om vi höll oss inom rimliga summor så att det blir något över till ungarnas julklappar...

Målet är att jag ska kunna utnyttja skärmen så gott det går, någon överkapacitet behövs inte. Datorn ska primärt användas till spel.

Har redan börjat köpa in lite delar men har inga problem med att lämna tillbaka om jag är inne på fel spår.

Har följande :
Skärm: Samsung odyssey g7 27
SSD: Kingston A2000 1TB M.2 NVMe
Moderkort: ASUS PRIME B550-PLUS

Ångrar djupt att jag inte köpte ett Lian Li PC-O11 Dynamic när det såldes för 1090 under black week. Får kanske bli ett ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Köpte en tv för ett tag sedan där man fick med en skärm på köpet. Skärmen, en Samsung odyssey g7 27, beräknas levereras i början på januari så jag har inte jättebråttom.

Har inte haft en desktop sedan 90-talet och har aldrig byggt en själv men tänkte testa nu.

Är inte låst till någon särskild budget, vore dock bra om vi höll oss inom rimliga summor så att det blir något över till ungarnas julklappar...

Målet är att jag ska kunna utnyttja skärmen så gott det går, någon överkapacitet behövs inte. Datorn ska primärt användas till spel.

Har redan börjat köpa in lite delar men har inga problem med att lämna tillbaka om jag är inne på fel spår.

Har följande :

Ångrar djupt att jag inte köpte ett Lian Li PC-O11 Dynamic när det såldes för 1090 under black week. Får kanske bli ett ändå.

Inskaffade mig samma skärm(fast 32"). Väldigt härlig skärm att spela på. Min rigg ser ut:

Intel i7 8700k @4.7ghz
32gb ram 3200mhz
1tb ssd
1080strix ..

Det hända jag kan klaga på är min GPU, som kommer uppgraderas till 3070, 3080, eller AMD's 6800xt. Men tillgång till det är ju inte lika roligt ...

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem

Låter lovande att du trivs med den.
Jag vet egentligen inget om den men hade jag kunnat välja hade jag nog också valt 32".

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Har följande :

Värt att tänka på om du vill ha ett O11 dynamic är att det lämpar sig bäst för vattenkylning.
Har du tänkt stoppa i massa fläktar kan det bli högljutt (inga fläktar ingår heller i chassit).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/14641537

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Värt att tänka på om du vill ha ett O11 dynamic är att det lämpar sig bäst för vattenkylning.
Har du tänkt stoppa i massa fläktar kan det bli högljutt (inga fläktar ingår heller i chassit).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/14641537https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/14641537

Jo, jag har läst det. Fast jag fick intrycket av att det ändå skulle fungera bra med luftkylning också. Jag har ingen erfarenhet av vattenkylning och hade egentligen tänkt skippa det.
Tack för listan, ska ta mig en titt på den. Kör jag på ett PC-O11 så får det nog bli en del rgb i burken. Med dubbla fönster känns det nästan nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter att fynda delar som jag hoppas passar ihop. Följande har jag klickat hem via julkalendrar, mellandagsrea och Amazon.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/14721290/kundvagnsnamn-1

Skulle behöva tips på tysta fläktar, helst utan rgb. Gärna ett 3-pack då jag tänkte maxa luftflödet på så låga varvtal som möjligt.