Permalänk
Medlem

Herrej... vilka konstiga människor det finns. Osten ska självklart OVANPÅ kaviarn.

Annars smakar ju allt bara kaviar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Så klart ska det bredas ut så varje tugga har samma bröd/smör/kaviar ratio, allt annat är idioti.

Permalänk
Medlem

Knäckebröd med smör/Lätta/Flora, Dillkaviar, skivat ägg, och hackad lök. Mmmm!

Permalänk
Medlem

Mums!

Skrivet av ztenlund:

Testa honung och kaviar om du gillar okonventionella kombinationer.

Nåt du har testat själv? Tveksamt om man kan kalla ost och kaviar okonventionellt i Sverige... Hursomhelst är det något jag har med mig sedan barndomen så för mig är det i högsta grad "konventionellt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Nåt du har testat själv?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Mums!
https://i.imgur.com/GUEUz9v.jpg

Nåt du har testat själv? Tveksamt om man kan kalla ost och kaviar okonventionellt i Sverige... Hursomhelst är det något jag har med mig sedan barndomen så för mig är det i högsta grad "konventionellt".

Vad är fel på din osthyvel?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Mums!
https://i.imgur.com/GUEUz9v.jpg

Nåt du har testat själv? Tveksamt om man kan kalla ost och kaviar okonventionellt i Sverige... Hursomhelst är det något jag har med mig sedan barndomen så för mig är det i högsta grad "konventionellt".

Radikalt och vågat utförande att ha kaviar på osten. Osten ska vara sista pålägget, som läggs på smörgås för att agera skydd för att inte kleta ned fingrarna. Din metod känns undermålig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Äter inte kaviar på macka längre men när jag var liten spred jag ut det.

Kaviar för mig idag är tex *insert fisk*rom eller liknande och det ska läggas på ägg med en liten bit majonäs.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ost och Kaviar men kör mest Svennes kaviar på den smakar mindre salt än Kalles.
Blir väl någon gång i veckan kanske jag gör det annars är det bara kokta ägg med kaviar till frukost.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Rolig tråd, detta är ett hett ämne i min familj då jag uppskattar en rostmacka med kaviar och ost sen doppar man i oboy. Tydligen är detta väldigt udda 😂

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Väldigt länge sedan jag käka kaviar sist men min goto var ett surdegsknäcke eller falu rågrut med smör + kaviar + lite honong. sådan tjock honung i burk som man får kämpa för att få ut på knäcket och mosar ner all kaviar i smöret.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

I mina ögon funkar kaviar bäst ihop med neutrala eller hyfsat smaklösa saker, kokt ägg är ju en klassiker exempelvis, eller keso. Kaviar med ost har jag inte ätit sedan mellanstadiet, förutom när Abba lanserade den där Kalles med ost som jag var tvungen att testa, men det var ju ingen höjdare. Kaviar ensamt går också bort, blir för "fishy". Farsans flickvän tog med sig mackor med stekt ägg och kaviar på någon utflykt i somras, men det är över gränsen.

Permalänk
Medlem

Kaviar? Har sedan barnsben sett det som något man äter som någon typ av straff av okänd anledning eller möjligtvis något slags självskadebeteende i vuxen ålder på grund av undantryckt barndomstrauma. Kan därmed bara föreställa mig det lidande människor måste genomgått för att dessutom förstöra en perfekt ostmacka med detta djävulens påfund som kaviar är. Av förklarliga skäl avstod jag från att rösta då jag anser att självskadebeteende ej bör uppmuntras!

Permalänk
Medlem

Har helt missat denna underbara tråd.
Kaviar plus ost är makalöst gott. Men med tunnskivade tomatskivor ovanpå osten och under kaviaren blir det ännu godare.
Umamin bara smäller till på tungan.

Permalänk
Medlem

Kalles Guld på mörkt bröd med ost över och en kopp kaffe, GOTT!
Självklart ska kaviar spridas ut över hela mackan så ratio bröd/kaviar/ost är konstant.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Det här är en mycket sjuk tråd.

Permalänk
Medlem

Men! Man har ju kaviaren under osten, hur får man annars allt att ligga kvar? Bröd, kaviar (som lämnas i fred) och till slut en skiva med ost, gärna billinge i min smak.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Blev sugen på ägg- och kaviarmacka, äggen skall vara på kaviaren!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Off topic:
Jag är inte vegan och det är inte propaganda.

Folk blir bara fetare och sjukare och det mesta folk lär sig om mat och näring är fel.
De sista 2 åren har jag har lagt flera hundra timmar på den senaste forskningen inom näringslära.
Fortsätter lära mig mer varje vecka och gör det helt enkelt för att jag lever med dödsångest.

Forskning ändras hela tiden så jag kan ju såklart inte vara säker på att jag har rätt, och alla människor påverkas olika, men efter att ha lagt om min diet och hur jag äter så mår och ser jag bättre ut än jag gjort på 20 år. Problem som jag haft sedan tonåren är borta tex.

Det här med "allt med måtta" är fel. Hur mycket är måtta av alla ämnen som finns i mat nu för tiden? Speciellt eftersom människor som sagt påverkas olika. Min måtta är inte den samma som din måtta.
Många tror dessutom att de mår bra tills de lägger om kosten och märker att de plötsligt mår enormt mycket bättre.

Jag vill bara folks bästa men bryr mig inte ifall folk vill stoppa trynet fullt med skit. Läkemedelsföretagen kommer tacka er.
Ingen vill lära sig något av någon som vet mer när det kommer till mat ändå. Alla tror de redan vet bäst.
Lite sjukt ändå hur mycket pengar vi människor lägger på ultraprocessat skit och götterier fulla med socker bara för att det ska smaka gott i munnen i några minuter.

On topic:
Även jag har ätit kaviar och bröd en gång i tiden. Då var det kaviar först, utan att breda ut den och gärna i ett S. Ibland med ost på, ibland utan. Dock aldrig osten först!

Jo det är klart det finns mycket skit vi äter men du får nog äta mycket kaviar för att det ska bli ett problem. Jag tror att den stora boven för i stort sett alla är allt godis, snacks, läsk och andra söta drycker osv. Inte kaviaren.

Permalänk
Medlem

Kaviar och ost?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Man kan också göra samma trick med messmör och sen ost på. Detta är också sagolikt gott. Något jag gärna åt i stora mängder när jag var mindre och inte hade laktosproblem😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Äter inte kaviar längre. Men däremot majonnäs på ostmackor, det är förbannat gott. 😁

Permalänk
Medlem

Frukost

Dagens frukost.
Kom och tänka på denna tråden och blev sugen på kaviar, ost och tomat 😁

Permalänk
Medlem

Kaviar och pepparkakor är en av mina favoriter om vi ska vara såna hära annars så massor av kaviar direkt på brödet och det ska smetas ut innan man äter.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av rojje:

Rolig tråd, detta är ett hett ämne i min familj då jag uppskattar en rostmacka med kaviar och ost sen doppar man i oboy. Tydligen är detta väldigt udda 😂

Fyy faaaaaan vad äckligt det låter! Skäms!!! 😂😂😂

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein