Alienware AW2721D - Gjorde jag ett bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Beslutsångest. Inet säljer Acer XB273UGX För ca 800kr mer än vad jag betalade för UW2721D. Är det värt att returnera AW:n för denna? Bättre Adobe-färgrymd, 30 Hz mer, stödjer MBR/ULMB (enligt DisplayNinjas AW2721D-recension) och har möjlighet till 10 bit @ 240(+?) Hz. Ser dock ut att vara sämre byggd, saknar HDR (som AW:n ändå sågats för i reviews jag läst), och har ingen fysisk G-Sync-modul (är detta värt att bry sig om?). Hur ska jag resonera?

Har den vad du beskriver låter det ju mycket bättre än AW förutom att den är mycket fulare. Personligen hade jag kört på Acern, men värt att kolla upp hur den mäter sig i responstid och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Har den vad du beskriver låter det ju mycket bättre än AW förutom att den är mycket fulare. Personligen hade jag kört på Acern, men värt att kolla upp hur den mäter sig i responstid och liknande.

Jag la beställningen. Ska ta emot båda skärmarna innan jag bestämmer mig för vilken. Detta är by far den största summan jag har lagt på en skärm, och då känns prisskillnaden marginell.

Avsaknaden av G-Sync modul stör mig mest, men G-Sync Compatible-verifierade skärmar ska väl vara fullt brukliga.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Casper:

Inet har den ju för en krona mindre?

Har du någon input i hur jag borde tänka? Vilken hade du valt?

Acer är en bättre skärm när man pratar om respons och inputlag så har du inget emot designen på skärmen skulle jag ta den i så fall.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Casper:

Beslutsångest. Inet säljer Acer XB273UGX För ca 800kr mer än vad jag betalade för UW2721D. Är det värt att returnera AW:n för denna? Bättre Adobe-färgrymd, 30 Hz mer, stödjer MBR/ULMB (enligt DisplayNinjas AW2721D-recension) och har möjlighet till 10 bit @ 270 Hz. Ser dock ut att vara sämre byggd, har HDR 400 istället för 600 (som AW:n ändå sågats för i reviews jag läst), och har ingen fysisk G-Sync-modul (är detta värt att bry sig om?). Hur ska jag resonera?

Vet dock inte om Acer monitor har en äkta 10 bit panel, det har AW. Sen om det är någon märkbar skillnad vet jag inte.
Sen är det en stor nackdel att AW inte kan ha mer än 144hz med 10 bit. De har sagt något om att det kommer patchas senare, men jag skulle inte tro det. Har säkert med begränsningar i G-sync modulen att göra. Att AW saknar ULMB beror på nano ips panel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Inet har den ju för en krona mindre?

Har du någon input i hur jag borde tänka? Vilken hade du valt?

Jag har testat båda, acern är en mycket bättre spelskärm med mycket mer valmöjligheter och för mig som kör med armar spelar det ingen roll om stativet är fint.

Då köpte jag den för fullpris och dell erbjöd mig att behålla AW skärmen för 6500 spänn drygt men den fick åka tillbaka. AW skärmen var inte alls acceptabel i snabba fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vet dock inte om Acer monitor har en äkta 10 bit panel, det har AW. Sen om det är någon märkbar skillnad vet jag inte.

Jag vet egentligen ingenting om färgbitar (korrekt term?), men jag utgår ifrån att Acer inte anger falska specifikationer?

Skrivet av Gainsgoblin:

Jag har testat båda, acern är en mycket bättre spelskärm med mycket mer valmöjligheter och för mig som kör med armar spelar det ingen roll om stativet är fint.

Då köpte jag den för fullpris och dell erbjöd mig att behålla AW skärmen för 6500 spänn drygt men den fick åka tillbaka. AW skärmen var inte alls acceptabel i snabba fps.

Detta är vad jag behövde läsa, tack.

Hur fungerade returen till Dell, betalade de frakten?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Dell kom och hämtade skärmen hos mig utan kostnad.

Permalänk
Medlem

Överväger de här skärmarna med.
Acern verkar vara en bättre skärm men den är fulare och kostar över 3000 mer nu med Dells studentrabbat.
Byter jag foten på Acern så är det 10000 sek mot 6000 sek.
Jag får lite av konstig känsla i ögonen av ULMB med min nuvarande skärm och föredrar att köra med G-sync på hela tiden dock har min nuvarande bara ULMB upp till 144hz så det kan ju eventuellt ändras.
Acern har ju bättre responstider och mindre blur även utan ULMB men är det något man märker i praktiken?

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Medlem

Själv var aw skärmen hemsk för mig, blev trött i huvudet av hur suddigt det var. Acern är dock klart dyrare även om den var nedsatt 1000 kronor nu under mellandagarna så skillnaden bara blev 1000 istället för 2000. (7500 vs 8500)

Permalänk
Medlem

har läst att vissa personer inte klarar av nano ips panelerna utan att bli trötta/får ont i huvudet o.s.v. har tydligen att göra med det blåa ljuset i panelerna.

Permalänk
Medlem

Det är populärt att lansera nya skärmar där man inte kan använda alla specs samtidigt.
Många nya dyra skärmar kör DP 1.2a och kan inte använda 10-bit, högre hz och 1440p samtidigt.

Och samma här fast DP 1.4.

Personligen skulle jag inte köpa en så pass dyr skärm där jag inte kan använda alla saker samtidigt.

Permalänk
Medlem

Min blir inte suddig fast jag kör 240FPS i vissa spel.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

har läst att vissa personer inte klarar av nano ips panelerna utan att bli trötta/får ont i huvudet o.s.v. har tydligen att göra med det blåa ljuset i panelerna.

Har hört samma sak gällande ULMB-skärmar också pga av flimret...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Hallå allesammans,

Är på jakt efter ny skärm och har spanat in just denna. Såg nu idag att den finns på proshop.se för 5018 kronor?
Är det någon som har erfarenhet från proshop? Priset verkar nästan för bra för att vara sant.

Jag ska läsa lite mer här i tråden - jag kanske inte ens bestämt mig för just den här skärmen än, om t ex Acern anses bättre av många som spelar mycket.

8600 står det för mig, är du säker att du kollar på rätt skärm?

Permalänk
Skrivet av crypot:

8600 står det för mig, är du säker att du kollar på rätt skärm?

Nej, det gjorde jag så klart inte. Ledsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är populärt att lansera nya skärmar där man inte kan använda alla specs samtidigt.
Många nya dyra skärmar kör DP 1.2a och kan inte använda 10-bit, högre hz och 1440p samtidigt.

Och samma här fast DP 1.4.

Personligen skulle jag inte köpa en så pass dyr skärm där jag inte kan använda alla saker samtidigt.

10 bit, 1440p och 270 Hz funkar bra med DP 1.4

Permalänk

Jag hade hemma AW och det var en bra skärm. Min hade varken ghosting,IPS glow eller några pixelfel, men skulle inte rekommendera Extreme läget när det kommer till pixelrespons. Anledningen att jag skickade den tillbaka var pga. att det var helt omöjligt att vänja sig från en 34 inch till en 27 inch skärm. Den kändes så liten att det bara inte gick. Kan vara något att tänka på för er som funderar att testa en 27 inch.

Tänkte kolla på en 32 inch som har 240hz. För mig var det en stor skillnad från 144hz till 240 hz.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av culliford:

Lite tankar om AW2721D efter tio dagars användning. Min tidigare skärm var en Asus ROG Swift PG278Q som jag haft i ca 5 år. Den hade en TN-panel med trista urvattnade färger som jag tyckte drog ner upplevelsen både vid desktop-jobb och spel i allmänhet, samt jag ville ha en 200+ hz skärm då jag spelar mycket fps-spel.

Bildkvalité: Tycker detta är skärmens största styrka jämfört med min tidigare Asus-skärm, väldigt fina färger och skärpa. Jag kan inget om färger och foto osv så detta är väldigt subjektivt. Men speciellt färgen röd ser riktigt fin ut. Jag kör på en factory preset som heter Cool (tror jag) så har inte kalibrerat något. Det enda som inte imponerar på mig bildmässigt är kontrasten, men det är fortfarande ett litet steg uppåt ifrån tidigare skärmen. Mycket ljusstark vid max, jag varierar mellan 25-40% beroende på hur ljust rummet är. Mitt exemplar har inga defekter gällande ips glow, backlight bleeding, döda pixlar etc.

Snabbhet: Från 144 till 240 hz - Jag upplever det som betydligt bättre flyt och att det ger mig fördelar i multiplayerspel som Quake och Team Fortress 2 när fiender snabbt flyger förbi dig och du måste svänga upp till 90 grader för att träffa dom. Jag tror största anledningen till det är att det blir lättare för hjärnan att räkna ut vad som händer när rörelser ser mer kontinuerliga ut. Inte lika dramatiskt steg som ifrån 60 till 144, men kommer aldrig vilja gå tillbaka till 144 igen nu. Även skönt flyt i singleplayer-spel som Doom Eternal. I allmänhet känns skärmen rapp. Det finns tre snabbhets-modes, jag kör på det som heter Fast" som ger klar bäst bild-kvalite, tycker inte "Super Fast" är värt det även om det drar ner input lag lite.

Design: Snygg både fram och bak. Älskar att den har massa USB-portar. Foten tar upp en hel del yta så har man smalt skrivbord bör den ersättas. Foten ser bättre ut IRL än på bild så jag känner inte att jag behöver sätta upp på stativ som jag tänke innan.

Mjukvara: Bläääh. Alienware Command Center är värdelöst och drar dessutom massa CPU och tvivlar på om dom kommer uppdatera den. Avinstallerade direkt. Vet inte om någon annan mjukvara stöds.

TL;DR: Ett stort steg uppåt i bildkvalité och snabbhet ifrån dom bästa gamingskärmarna från ca 2014-2015. Jag gissar att jag kommer stanna på den här i flera år tills det finns 400hz-skärmar med högre kontrast och förhoppningsvis kommer spel då i större utsträckning ha bra hdr-stöd för färger.

Jag har också köpt den och det känns om jag jämför min LG med AW som att AW har en gamma som är inställd mer åt 2.0 än 2.2 som det är normalt på skärmar. Jag har inte mätt något utan testat på min LG 2.0 och 2.2. Tyckte också att kontrasten var obefintlig oavsett vilket läge man väljer.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min... riktigt segt. Först fastnade ordern tydligen i deras system och idag stod det att den skulle levereras och när jag äntligen ser Schenker-bilen stanna utanför så ser jag att han bara ska leverera ett paket till grannen varefter han kör iväg. Snacka om otursförföljd beställning. Fattas väl bara att den kommer med döda pixlar nu... Fick iaf totalt 20% rabatt på skärmen inkl. förseningsrabatt...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan skaffa en rabattkod utan att vara student?

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

Någon som vet om man kan skaffa en rabattkod utan att vara student?

Om ditt jobb har avtal med Dell så går det också.

Permalänk
Medlem

Någon som har upptäckt flimmer i vissa spel? Jag spelar en del World of tanks och när jag vrider kameran så flimrar det. Nästan så jag trode att det var något med grafikkortet, men det flimrar på annan dator också.
Kör jag testet nedan (240Hz) och låser blicken mitt på skärmen så ser jag en massa linjer som "följer" linjen som åker först filket jag tolkar som att något är fel på mitt exemplar då denna skärm väl inte använder någon form av PWM?:
https://www.testufo.com/blurtrail#foreground=ffffff&background=000000&thickness=1&height=480&ppf=16&separation=1000

Det jag upplever är det som är längst ner i bilden nedan:

Bara jag som upplever detta?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Någon som har upptäckt flimmer i vissa spel? Jag spelar en del World of tanks och när jag vrider kameran så flimrar det. Nästan så jag trode att det var något med grafikkortet, men det flimrar på annan dator också.
Kör jag testet nedan (240Hz) och låser blicken mitt på skärmen så ser jag en massa linjer som "följer" linjen som åker först filket jag tolkar som att något är fel på mitt exemplar då denna skärm väl inte använder någon form av PWM?:
https://www.testufo.com/blurtrail#foreground=ffffff&background=000000&thickness=1&height=480&ppf=16&separation=1000

Det jag upplever är det som är längst ner i bilden nedan:
https://iristech.co/wp-content/uploads/2018/05/pwm-flicker-types.png

Bara jag som upplever detta?

Hej,

Jag ser det bara om jag ha pixelrespons på Extreme vilket många som har gjort testen på skärmen har tagit upp tidigare. I de andra lägen märks det inte, t.ex Super Fast och Fast.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Hej,

Jag ser det bara om jag ha pixelrespons på Extreme vilket många som har gjort testen på skärmen har tagit upp tidigare. I de andra lägen märks det inte, t.ex Super Fast och Fast.

Jag märker inte av någon direkt skillnad mellan de olika "Response Time"-lägena. Även min sambo upplever samma sak när hon tittar på skärmen och tittar på testsidan som jag länkade till. Ska jag prova att göra en RMA?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Förtydligande:
Samma flimmer som man kan se på den högra skärmen ser jag också:

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Förtydligande:
Samma flimmer som man kan se på den högra skärmen ser jag också:
https://www.youtube.com/watch?v=gkSDsrB6ojg

Ja exakt så ser jag i BF5 t.ex om jag kollar på extreme läget vis snabba rörelser, men jag ser inte det i Super Fast. Jag har länkat från min YT kanal en kort klipp till en kompis som du kan kolla. Jag rör mig ganska snabbt i BF5 ändå och du ser inte samma sak som du ser på din klipp. Kolla i 4k för att se det bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=C-8rI0AdBx0&feature=youtu.be

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag kör Fast läget och inga eftersläpningar.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag bestämt mig för att skicka tillbaka skärmen. Inte hållbart att sitta med en skärm som gör att man blir trött i ögon och huvud. Det jag upplever är att mina ögon hela tiden försöker fokusera på något som upplevs suddigt. Jäkligt besviken och nästan förbannad på Alienware att de valde LGs nano-IPS-paneler... Kunde ju ha varit en perfekt skärm om de valt AU optronics (Acer, Asus mfl.) då de verkar göra betydligt mer ögonvänliga IPS-paneler...

Nu är det bara att hålla utkik efter Asus kommande 240Hz 1440p ips som förhoppningsvis levererar. Annars får det bli en Acer UGX.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Jag har länge varit sugen på ett byta upp mig till IPS och 1440p nu när IPS panelerna börjar bli snabba men i det här läget känns det högst tveksamt. Just nu finns det bara 2 alternativ och båda har ju nackdelar/risker.

AW2721D:

*Aningen sämre responstider i LG-panelen än AUs dito.
Men de kanske är snabba nog?

*Ingen ULMB.
Ingen jätteförlust för mig med tanke på att jag inte kan använda det utan att få svidande ögon iaf inte i 144hz har dock en förhoppning om att mina ögon ska klara blinkandet bättre i 240hz än i 144hz

*Vanligt förekommande problem med huvudverk.
Vet dock inte om det gäller mig, med lite tur så slipper jag.

*"Underbart vackra färger"
98% av allt jag tittar på är sRBG. Jag vill inte ha övermättade färger och skärmen saknar ett sRGB läge.

*Måste välja mellan 10bit och 240hz.
Dock ingen big deal för mig.

Acer UGX:

*Ingen variabel overdrive (ingen G-sync modul).

*Urbotat ful design.

*Fabrikationsfel med artefakter är vanligt förekommande där massvis har varit tvungna att returnera skärmen.
Har man tur så slipper man väl det här.

På detta finns ju den vanliga LCD-risken med döda pixlar osv.
Men visst det drar nog lite mer åt Alienware här
Jag vet inte men det kanske är bättre att vänta på Asus eller andra. Visst Asus har ju om möjligt ännu fulare design än Acer men PG279QM verkar få G-syncmodul och Asus använder ju oftast AU-optronics paneler annars.
Annars är ju AW2521H ett alternativ för mig. Visst blir ingen 1440p då men där har iaf Dell gjort allting rätt, ja förutom prissättningen då men jag får 360hz i gengäld för den lägre upplösningen.
Kan ju även köpa en 240hz 1080p IPS och acceptera att jag då inte får variabel overdrive men behöver då bara betala typ hälften.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Skrivet av cchriss:

Jag har länge varit sugen på ett byta upp mig till IPS och 1440p nu när IPS panelerna börjar bli snabba men i det här läget känns det högst tveksamt. Just nu finns det bara 2 alternativ och båda har ju nackdelar/risker.

AW2721D:

*Aningen sämre responstider i LG-panelen än AUs dito.
Men de kanske är snabba nog?

*Ingen ULMB.
Ingen jätteförlust för mig med tanke på att jag inte kan använda det utan att få svidande ögon iaf inte i 144hz har dock en förhoppning om att mina ögon ska klara blinkandet bättre i 240hz än i 144hz

*Vanligt förekommande problem med huvudverk.
Vet dock inte om det gäller mig, med lite tur så slipper jag.

*"Underbart vackra färger"
98% av allt jag tittar på är sRBG. Jag vill inte ha övermättade färger och skärmen saknar ett sRGB läge.

*Måste välja mellan 10bit och 240hz.
Dock ingen big deal för mig.

Acer UGX:

*Ingen variabel overdrive (ingen G-sync modul).

*Urbotat ful design.

*Fabrikationsfel med artefakter är vanligt förekommande där massvis har varit tvungna att returnera skärmen.
Har man tur så slipper man väl det här.

På detta finns ju den vanliga LCD-risken med döda pixlar osv.
Men visst det drar nog lite mer åt Alienware här
Jag vet inte men det kanske är bättre att vänta på Asus eller andra. Visst Asus har ju om möjligt ännu fulare design än Acer men PG279QM verkar få G-syncmodul och Asus använder ju oftast AU-optronics paneler annars.
Annars är ju AW2521H ett alternativ för mig. Visst blir ingen 1440p då men där har iaf Dell gjort allting rätt, ja förutom prissättningen då men jag får 360hz i gengäld för den lägre upplösningen.
Kan ju även köpa en 240hz 1080p IPS och acceptera att jag då inte får variabel overdrive men behöver då bara betala typ hälften.

Jag tror du kommer ångra dig om du köper 360hz versionen. Det är inte så stor skillnad mellan 240 och 360 hz, men du får en betydligt mindre skärm. Själv är jag jättenöjd med AW2721D , men om du får huvudvärk eller märker inputlag som vissa har märkt vet man inte. Du har antingen valet att köra AW eller vänta på Asus. Tror inte deras design kommer svika dig, men däremot priset kommer säkert vara betydligt högre än AW.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED