Neonskimmer på förstaplatsen när SweClockers utser 2020 års bästa spel

Permalänk
Melding Plague

Neonskimmer på förstaplatsen när SweClockers utser 2020 års bästa spel

Förseningar och och skakig start till trots – tillsammans med VR-flaggskepp och cockpitrealism är pallen för årets spel spikad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Se där se där.
Half life Alyx 2:a inte illa

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Moderator
Testpilot

Cyberpunk 2077 är ett bra spel men det förtjänar inte en första plats på en sådan här lista. Nu har jag inte spelat Last of Us Part II men det känns ju som att Naughty Dog förtjänar mer beröm för att de släppt ett spel som är så välpolerat till skillnad från CDPR som släppt en jävla soppa. Bara polisebeteendet i Sajberpunk är ju helt horribelt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

edit : tar bort parten om någon är casual, eftersom casual här på sweclockers verkar vara ett himla laddat ord och få många att må dåligt.

Last of us II är ett teknologiskt mästerverk ärligt talat.. att få ett spel att se ok ut på topphårdvara är en sak, men att få Last of us II att se ut som det gör på en konsol ifrån 2013, med redan då lite daterad hårdvara..

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Sweclockers utser 2020 års bästa mest överhypade spel.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Å herre gu.
Såhär det känns i USA när Trump vinner :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Cyberpunk 2077 är ett bra spel men det förtjänar inte en första plats på en sådan här lista. Nu har jag inte spelat Last of Us Part II men det känns ju som att Naughty Dog förtjänar mer beröm för att de släppt ett spel som är så välpolerat till skillnad från CDPR som släppt en jävla soppa. Bara polisebeteendet i Sajberpunk är ju helt horribelt.

För mig personligen så spelar det ingen roll hur bra eller polerat ett spel till PS4 är numera, plattformen i sig förstör hela upplevelsen med 30fps, långa laddtider och i PS4 pros fall att konsolen låter som den ska lyfta från skrivbordet. Kan dock hålla med om att CP2077 inte riktigt förtjänar årets spel, både Yakuza Like a Dragon och Wasteland 3 tyckte jag personligen var bättre (och riktigt välpolerade). Kan även tillägga att det buggigaste spelet för mig under året var AC:Valhalla, CP2077 har inte kommit ikapp ännu, men har enbart kring 10h där mot 100h+ i Valhalla.

Permalänk
Medlem

Vore intressant att korrelera den listan med marknadsföringsutgifterna för respektive titel. Känns lite som pay2win.

Visa signatur

---

Permalänk
Viking
Skrivet av Imaculent:

Om Cyberpunk 2077 vinner tar jag bort mitt konto på SweClockers...

Tro inte att vi glömt.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kommentarer ovanför:

Röstade själv på Ghost of Tsushima för tyckte storyn var bäst i år (förra året).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Cyberpunk 2077 är ett bra spel men det förtjänar inte en första plats på en sådan här lista. Nu har jag inte spelat Last of Us Part II men det känns ju som att Naughty Dog förtjänar mer beröm för att de släppt ett spel som är så välpolerat till skillnad från CDPR som släppt en jävla soppa. Bara polisebeteendet i Sajberpunk är ju helt horribelt.

Nej, har spelat runt 20 timmar och årets spel är det absolut icke. På förhand så trodde ju många inklusive mig själv att det här skulle blir årets spel efter Witcher 3, men med facit i hand så är det ändå rätt långt ifrån. Bortser man från bara buggarna så har spelet alldeles för många tillkortakommanden, blev ett rätt stort antiklimax efter all den enorma hype och det är nog just hypen som fått folk att rösta på det här.

Spelet är snyggt. Ett snyggt skal med ett tomt och dött inre skulle jag nog sammanfatta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Casual gamers på sweclockers confirmed

Last of us II är ett teknologiskt mästerverk ärligt talat.. att få ett spel att se ok ut på topphårdvara är en sak, men att få Last of us II att se ut som det gör på en konsol ifrån 2013, med redan då lite daterad hårdvara..

Casual gamers vet jag inget om, men gällande Last of Us så håller jag verkligen med. Återgick till Last of us mitt i cyberpunk-spelandet. Det är verkligen helt otroligt vad de åstadkommit med det spelet, grafiskt och spelmässigt såväl som narrativ. Arbetet de lagt ner på optimering måste vara något i hästväg. Även deras AI är i absolut toppklass, blir förvånad varje gång över hur levande det känns.

Med det sagt så uppskattar jag verkligen Cyberpunk med, lite oslipat ur en del aspekter i dagsläget men förhoppningsvis får CDPR styr på det inom kort!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 / Asus ROG STRIX B550-F Gaming / Ryzen 5 5600X / Noctua NH-U12S / Powercolor Radeon 6800 XT (reference) / EVGA Supernova G2 750W / 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 CL16 3200Mhz / 24" 144hz AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Dags att styra upp kommentarerna lite
Cyberpunk är verkligen next-gen. Det går inte att blunda för det. Det är inte bara grafiken som imponerar utan även designen av miljöerna som verkligen säljer in Night City.
Argumentet att spelet är ofärdigt för att det saknar något x från något spel y är väldigt svagt. Samma argument går att tillämpa på vilket spel som helst i jämförelse med vilket annat spel. Man får ta CP2077 för vad det är. Antigen gillar man det eller så gillar man det inte. Vi är väldigt många som gillar det.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CubaCola:

Casual gamers på sweclockers confirmed

Last of us II är ett teknologiskt mästerverk ärligt talat.. att få ett spel att se ok ut på topphårdvara är en sak, men att få Last of us II att se ut som det gör på en konsol ifrån 2013, med redan då lite daterad hårdvara..

Hur många ”casual gamers” sitter på topphårdvara? 🤔😁

Men seriöst, kan vi bara lägga ner hela grejen med ”vänta! Du tycker inte som jag! Nu måste jag kalla dig något som ses som nedvärderande och förlöjligande!”

Och nej, det räcker inte med att komma med en ursäkt som ”alltså, jag menade inte ”casual gamers” som något negativt”...

Med det sagt så var årets val svårt. Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.

Ori var ett spel som jag blev väldigt överraskad av, det fick min röst

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Imponerande när ett spel för 10 lax kniper andraplatsen! Det kan inte vara många procent som haft möjligheten att spela detta..

Permalänk
Sötast
Skrivet av dblade:

Imponerande när ett spel för 10 lax kniper andraplatsen!

Ja.

Det lär ju betyda att nästan alla som spelat det har röstat på det... vilket säger väldigt mycket om hur bra det faktiskt är.
Hade det varit det minsta dåligt så borde det inte ens ha synts på listan med tanke på hur få som kör VR vs flat.

Permalänk
Medlem

Kul att Alyx kom högt på listan. Verkar som att VR börjar hitta ut allt mer till stugorna? Det kanske är dags för mig att införskaffa VR och få njuta av Alyx.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Tack alla på SweClockers som uppmanar och belönar spelutvecklare att släppa early access som färdiga spel till fullpris. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hur många ”casual gamers” sitter på topphårdvara? 🤔😁

Men seriöst, kan vi bara lägga ner hela grejen med ”vänta! Du tycker inte som jag! Nu måste jag kalla dig något som ses som nedvärderande och förlöjligande!”

Och nej, det räcker inte med att komma med en ursäkt som ”alltså, jag menade inte ”casual gamers” som något negativt”...

Med det sagt så var årets val svårt. Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.

Ori var ett spel som jag blev väldigt överraskad av, det fick min röst

Många. Jag är en. Kanske inte har topptopp hårdvara men nog fan är jag en casual gamer. Dom flesta är trots allt det.
Fattar inte riktigt varför vissa verkar bli så kränkta över att bli kallad det. Det är varken förlöjligande eller negativt.

Enligt min casual gamer-åsikt vann fel spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Inte bra att ett av dom mest hypade spelet efter alla år visade sig vara ett av den mest trasiga launch jag varit med om.. senast var väl batman arkham knight? visst ge spelet nåt år med alla buggfixar osv så blir det säkert ett grymt spel utan alla problem o skit, men i dagsläget? inte fan är spelet värt nåt pris....

väntar på en GOTY utgåva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hur många ”casual gamers” sitter på topphårdvara? 🤔😁

Men seriöst, kan vi bara lägga ner hela grejen med ”vänta! Du tycker inte som jag! Nu måste jag kalla dig något som ses som nedvärderande och förlöjligande!”

Och nej, det räcker inte med att komma med en ursäkt som ”alltså, jag menade inte ”casual gamers” som något negativt”...

Med det sagt så var årets val svårt. Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.

Ori var ett spel som jag blev väldigt överraskad av, det fick min röst

Casual gamer är någon som inte bryr sig så mycket om spelet går i 15fps, eller om det är fullt med buggar och saknar enkla features som borde finnas år 2020.
Typ som min dotter

Du säger det själv "Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.".
Nu blev alltså ett spel som inte är klart årets spel på Sweclockers

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag ångrar mig. Jag röstade för tidigt. Har nu gjort refund på Cyberpunk 2077, och kommer köpa det igen när det är färdigt. Det blev alldelles för immersion-breaking efter ett tag och jag kunde inte fortsätta. Vill spara resten tills det faktiskt är färdigt som sagt, för jag ser potentialen. Det känns som det behövs 6-12 månader till innan dess enligt mig. I början var jag bara så tagen av grafiken och känslan, men efter några timmar in så blev jag så förbannad för att min upplevelse (som skulle varit otrolig) förstördes av buggarna och hjalvfärdiga grejer.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Spelet är snyggt. Ett snyggt skal med ett tomt och dött inre skulle jag nog sammanfatta det.

Inte spelat det själv, och själv röstade jag på FS2020, när nu det är sagt så kommer jag troligen att köpa cp2077 när priset går ner lite. Men din sammanfattning är ungefär vad reviewers som jag liter på också säger om spelet. Tror det kan vara månge av dom yngre som röstade fram cp2077, av brist på perspektiv.

Skrivet av CubaCola:

Du säger det själv "Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.".
Nu blev alltså ett spel som inte är klart årets spel på Sweclockers

Det är en annan femma, folk måste sluta köpa spel som inte är färdig, och full av bugs. Annars kommer vi aldrig få bug fria spel framöver. Jag menar varför ska spelstudior forsöka göra spel bug fri, spelbar etc om dom ändå säljer?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Casual gamer är någon som inte bryr sig så mycket om spelet går i 15fps, eller om det är fullt med buggar och saknar enkla features som borde finnas år 2020.
Typ som min dotter

Du säger det själv "Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.".
Nu blev alltså ett spel som inte är klart årets spel på Sweclockers

Casual gamer är en glad amatör. En casual gamer eller amatör vill ändå ha en bra upplevelse vad det än gäller för aktivitet. Alla som inte är är proffs och får betalt eller lägger all sin vakna tid på spel är casual gamers.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Imponerande när ett spel för 10 lax kniper andraplatsen! Det kan inte vara många procent som haft möjligheten att spela detta..

10 lax är ju om du köper ett Valve Index vilket inte är ett måste.

Du kan köpa ett Oculus Quest 2 för 3690kr och sedan spela på en dator med GTX1060 med low settings tex.

Eller något begagnat headset för runt 1500-2000kr.

Valve Index är svåra att få tag på (runt 8 veckors leveranstid) då de säljer i mängder.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CubaCola:

Casual gamer är någon som inte bryr sig så mycket om spelet går i 15fps, eller om det är fullt med buggar och saknar enkla features som borde finnas år 2020.
Typ som min dotter

Du säger det själv "Cp2077 är riktigt bra eller kan bli riktigt bra. Men det är inte klart.".
Nu blev alltså ett spel som inte är klart årets spel på Sweclockers

Njae, ett spel som jag inte tycker är klart, blev årets spel. Jag köper det och förstår att folk röstar på det, har inga problem med det

Men vi lägger ner hela kategoriserandet av andra, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Haha alla kränkta människor är ju för roliga bara för att cyberpunk vann.. Det var en rättvis omröstning så deal with it.

Permalänk
Medlem

Gillar att dark pictures: little hope samt hellbound fick 0 röster var Antar att de som nominerade de spelen avstod sin röst?

Edit: Det hade varit skoj att se en omröstning om "2020s största besvikelse", känns som att folk varit rätt besvikna överlag men hade varit kul att se siffror på det!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ostbullen:

Gillar att dark pictures: little hope samt hellbound fick 0 röster var Antar att de som nominerade de spelen avstod sin röst?

Edit: Det hade varit skoj att se en omröstning om "2020s största besvikelse", känns som att folk varit rätt besvikna överlag men hade varit kul att se siffror på det!

Jag tror ju faktiskt att cyberpunk hade blivit årets spel och årets besvikelse. Det är lite så jag känner

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kommentarer ovanför:
https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/965/437/8cb.jpg

Röstade själv på Ghost of Tsushima för tyckte storyn var bäst i år (förra året).

mycket bra bild faktiskt! Ja spelet är buggigt och frustrerande ibland, men faktumet kvarstår att jag har mer roligt med detta spel än något annat på flera år och det trumfar ju allt egentligen!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻