Epic Games rullar ut lösning på het spelklient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kolla alltså så att den inte är nere i akvitetshanteraren alls, dvs den ska BARA vara nere i som en tray-ikon vid klockan.

Precis.. Samma som förut. Möjligen lite bättre, men väldigt lite i så fall.

Permalänk
Medlem

Ingen större skillnad... Tyvärr! Epic är verkligen en totalkass klient.

Permalänk
Medlem

5800x

I bakgrunden 0,1% och 32c temp

Öppnad och med fliken "Store" öppen, ~4,6% och 43 grader.

Öppnad och med fliken "Library" öppen, ~1,5% och 39 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelgbg:

ryzen 3900x här och 45-46c med epic minimerat och 37-38c med epic avstängt.
Känns inte som det fungerade så bra.

Har samma observation , fast med 5900X processor.

Permalänk
Medlem

testade 30 min med epic minimerat avg temp 27c med 8700k ingen mening att testa utan, tror inte jag kommer lägre direkt.

Permalänk
Medlem

Nåt verkar den ha gjort för mig i alla fall. Förr låg launchern på 5% cpu konstant och ungefär 15W. Nu ligger den på samma i Storen, men på 1% på Home fliken och 0.1% minimerad.

Vad den drar då jag aktivt är och rotar i den bryr jag mig inte om. Nu beter den sig som andra launchers minimerad vilket uppskattas.

Permalänk
Medlem

Sänkte temperaturen på CPU med 5-10 grader i RDR 2 på en 5800x. Från 70C till 60C.

Permalänk
Medlem

Själv stör jag mig på att animationer är så hackiga. Den känns så opolerad, vilken är pinsamt med tanke på hur stor installationsbas den troligen har.

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av detta, däremot så har Xbox-live klienten en tendens att börja sega musrörelser i öppet läge :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perssonabbe:

Har inte märkt av detta, däremot så har Xbox-live klienten en tendens att börja sega musrörelser i öppet läge :/

Microsofts Xbox klient för PC är inte speciellt bra som du säger. Den gör sitt jobb men känns som den har en bra bit kvar. Lite betakänsla typ. Sen är det konstigt att de har två klienter, en MS Store och Xbox klienten. Det är samma affär. I och för sig är inte MS Store speciellt bra heller.