Tips på surfplatta till 9åring?

Permalänk

Tips på surfplatta till 9åring?

Hej! Skall köpa en surfplatta till mig yngsta dottern. Nuvarande: Huawei MediaPad T3 10 WIFI/2GB/16GB klarar inte riktigt av spel såsom Roblox etc. Tar tacksamt emot förslag på platta som inte kostar skjortan men klarar av spel såsom Roblox etc. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag är inte jätteinsatt måste jag erkänna men jag tänker personligen köpa en ipad 8th gen för 4000.- (3700 student), till min farmor för att den är lätt. Nu kan det ju vara så att din dotter är bra på datorer jämfört med min farmor som inte alls är det.

Visste inte vad roblox var men youtubade och det verkar inte vara något problem på den ipaden iafl

Edit: Lite dyr kanske.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Nikki0922:

Hej! Skall köpa en surfplatta till mig yngsta dottern. Nuvarande: Huawei MediaPad T3 10 WIFI/2GB/16GB klarar inte riktigt av spel såsom Roblox etc. Tar tacksamt emot förslag på platta som inte kostar skjortan men klarar av spel såsom Roblox etc. Tack på förhand.

Om jag ser rätt har den som hon använder i dag Snapdragon 425, vilket nog kan förklara varför den upplevs lite långsam. Den har några år på nacken och var en billig kretsuppsättning då. Jag skulle tro att många av dagens modeller i prisklassen ~2000 kronor klarar Roblox med flera spel alldeles utmärkt, så det handlar nog mer om att bestämma exakt budget, storlek och eventuella andra funktioner.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag hade rekommenderat följande platta som ett prisvärt alternativ. Köpte nyligen en sådan till en 7åring.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=5081527

Bör fungera smidigt med Roblox.

Se följande video för att se hur den fungerar på surfplattan.

https://www.youtube.com/watch?v=WNbUVAEZWeo

Permalänk
Medlem

Jag har ovanstående och tyckte den var usel på Minecraft - satsa på en med med mer minne och kretsar som är mer anpasade för spel (dock är flera plattor budget på den fronten)

Dock var den bra för 1000:-
Fundera på en mobil till grabben, vissa modeller är bra för spel (tex snapdragon 720g cpu)

(Xiaomi Note 9 Pro eller Poco X3 är bra för spel,
men vi fastnade för Moto G8 Power till grabben då han har mer normala krav. Har ni råd satsa på en nyare appleplatta.)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av pacc:

Jag har ovanstående och tyckte den var usel på Minecraft - satsa på en med med mer minne och kretsar som är mer anpasade för spel (dock är flera plattor budget på den fronten)

Dock var den bra för 1000:-
Fundera på en mobil till grabben, vissa modeller är bra för spel (tex snapdragon 720g cpu)

(Xiaomi Note 9 Pro eller Poco X3 är bra för spel,
men vi fastnade för Moto G8 Power till grabben då han har mer normala krav. Har ni råd satsa på en nyare appleplatta.)

Ja, generellt blir ju en tablet med samma kretsuppsättning dyrare än en mobiltelefon. Så det blir en fråga kring att värdera skärmstorleken (och det större batteriet, ofta).

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung