extern skärm till surfplatta? station?

Permalänk
Medlem

extern skärm till surfplatta? station?

kan man ansluta en extern skärm till en surfplatta som typ Samsungs GS6 eller GS7an?
kommer aldrig att spela på den.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

typ en sån här

https://www.komplett.se/product/1114884/datorutrustning/kring...

Om den skulle fungera i en platta?

eller kanske i en usb-c port i en skärm som då visar bild och en hub i skärmen?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige

Ja, du kan ansluta flera Tab-modeller (inklusive S7) till exempelvis en tv som kan ta emot bild trådlöst eller trådat via en USB-C till HDMI-kabel.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja, du kan ansluta flera Tab-modeller (inklusive S7) till exempelvis en tv som kan ta emot bild trådlöst eller trådat via en USB-C till HDMI-kabel.

Hade ju varit grymt om man bara behöver koppla in en typ-c så får man upp plattan på skärmen och lite grejer till den då som tangentbord och mus? så får man sig en liten station hemma på skrivbordet.

kan man använda vilken "dongel" som helst?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

Hade ju varit grymt om man bara behöver koppla in en typ-c så får man upp plattan på skärmen och lite grejer till den då som tangentbord och mus? så får man sig en liten station hemma på skrivbordet.

kan man använda vilken "dongel" som helst?

Det bör fungera med de flesta typerna, men det säkraste kortet är nog denna: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/dex-cable-ee-i3...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det bör fungera med de flesta typerna, men det säkraste kortet är nog denna: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/dex-cable-ee-i3...

Så klart, men den där har ingen usb typ A för att få in ett tangentbord eller mus

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

Så klart, men den där har ingen usb typ A för att få in ett tangentbord eller mus

Nej, då behöver du mycket riktigt någon typ av multiportadapter. Samsung har den här: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/multiport-adapt... . Tredjepart kan också mycket väl fungera utmärkt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung:

Nej, då behöver du mycket riktigt någon typ av multiportadapter. Samsung har den här: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/multiport-adapt... . Tredjepart kan också mycket väl fungera utmärkt.

Har du koll på vilken adapter som funkar med iaf Tab S5e med HDMI-Ut och kunna ladda samtidigt? + om den funkar med Oneplus 7T och nyare..
Riktigt korkat att bara ha en funktion i kabeln sa.s. när plattorna har så värdelös batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har du koll på vilken adapter som funkar med iaf Tab S5e med HDMI-Ut och kunna ladda samtidigt? + om den funkar med Oneplus 7T och nyare..
Riktigt korkat att bara ha en funktion i kabeln sa.s. när plattorna har så värdelös batteritid.

så klart måste den laddas samtidigt, ska användas som en vilken dator som helst men måste då så klart, men är i en miljö som används jämnt.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

HP Multi-port Hub tror vi denna skulle fungera till en platta? typ Tab S6?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har parat surfplatta och telefoner med blåtands -tangentbord och möss, Logitech har många olika att välja på. Tangentborden funkar bekvämt och det är mycket bättre vid skrivning men pekarstyrning med mus funkar visserligen men få appar är smidiga med det pga "pekinterface"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har parat surfplatta och telefoner med blåtands -tangentbord och möss, Logitech har många olika att välja på. Tangentborden funkar bekvämt och det är mycket bättre vid skrivning men pekarstyrning med mus funkar visserligen men få appar är smidiga med det pga "pekinterface"

provat att plugga in en skärm samtidigt någongång?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredde89:

provat att plugga in en skärm samtidigt någongång?

Nej men det ska ju funka om man har en passande otg kabel så man får en hdmi utgång.
Jag tycker det verkar mer intressant att använda plattor kopplade till datorn som interface och display än tvärt om

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej men det ska ju funka om man har en passande otg kabel så man får en hdmi utgång.
Jag tycker det verkar mer intressant att använda plattor kopplade till datorn som interface och display än tvärt om

Ja, absolut, men gammalt folk kanske har det enklare med ett system (android) än att ha flera? iphone, surfplatta med andorid, windows dator. osv.

då hade det varit enkelt att bara koppla in plattan i en dongel där allt redan var anslutet så är det bara att tuta och köra som vanligt, det enda jag kommer på nu så här medans jag skriver detta är skrivare, och andra programvaror som dom kanske använder på en windows maskin.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredde89:

Ja, absolut, men gammalt folk kanske har det enklare med ett system (android) än att ha flera? iphone, surfplatta med andorid, windows dator. osv.

då hade det varit enkelt att bara koppla in plattan i en dongel där allt redan var anslutet så är det bara att tuta och köra som vanligt, det enda jag kommer på nu så här medans jag skriver detta är skrivare, och andra programvaror som dom kanske använder på en windows maskin.

Skrivare och fildelning på surfplattor är kanske det bökigaste som finns att få att fungera bra men det går ju att få till sång hjälpligt det också men det är ju långt ifrån hur en dator hanterar det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

HP Multi-port Hub tror vi denna skulle fungera till en platta? typ Tab S6?

Jag har inte testat den varianten, men skulle kunna göra det!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har inte testat den varianten, men skulle kunna göra det!

Hade varit grymt

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

Hade varit grymt

Jag har beställt en, återkommer när jag har kunnat testa.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har beställt en, återkommer när jag har kunnat testa.

hunnit till och provat kombon än?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

hunnit till och provat kombon än?

Jag testade precis! Det fungerar med laddning och även med USB-anslutet tangentbord. Dock får jag inte till skalningen på skrivbordet riktigt, ikonerna hamnar något utanför skärmytan på de två tv-apparater jag testat på och max upplösning rapporteras som FHD. Det går nog att lösa med manuell ändring av skalningen, men lite oklart om felet ligger i adaptern.

Jag hade ingen DeX-HDMI-kabel/multiportadapter hemma, men ska fixa fram en och se om det fungerar bättre.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Problemet med den Samsung specifika sladden du pratar om är att du får inga usb portar eller ladda samtidigt då den är usb-c till hdmi?

Ska åka och köpa lite dockningsstationer och sen lämna tillbaka dom jag inte vill använda.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har denna: https://www.webhallen.com/se/product/253392-DELTACO-USB-C-Mul...
Funkar för min Oneplus och min Tab S5e för laddning/bild (ej prövat tgtbord) plattan vill dock starta Dex och man kan behöva ändra bildläge på tv så den visar hela bilden och inte skär bort något.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

Jag har denna: https://www.webhallen.com/se/product/253392-DELTACO-USB-C-Mul...
Funkar för min Oneplus och min Tab S5e för laddning/bild (ej prövat tgtbord) plattan vill dock starta Dex och man kan behöva ändra bildläge på tv så den visar hela bilden och inte skär bort något.

I alla fall på Tab S7 finns det en inställning för att stänga av autostart av DeX när HDMI ansluts. Har du testat ändra den?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

Problemet med den Samsung specifika sladden du pratar om är att du får inga usb portar eller ladda samtidigt då den är usb-c till hdmi?

Ska åka och köpa lite dockningsstationer och sen lämna tillbaka dom jag inte vill använda.

Nej, precis, HDMI-sladden är ju bara för bild. Jag ska försöka ändra lite i tv-inställningarna och se om jag inte kan få DeX-skrivbordet att passa inom ramarna. I övrigt fungerar som sagt HP-adaptern.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung:

I alla fall på Tab S7 finns det en inställning för att stänga av autostart av DeX när HDMI ansluts. Har du testat ändra den?

Har inte brytt mig alltför mycket i att leta upp den än:) Initialt var det se så att det fungerar som det ska.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

Har inte brytt mig alltför mycket i att leta upp den än:) Initialt var det se så att det fungerar som det ska.

Det är för övrigt också samma meny där det görs inställningar för exempelvis upplösning. Man kommer åt den genom att välja "Inställningar" på den anslutna skärmen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

jaha nu fungerar det som det ska men efter att ha lekt med DEX ett litet tag och det fungerar skit bra.
untill i change the keybord layout!!

How do i get it back____???

p[ telefonen s[ finns [ ' ; som vanligt...men just i DEX s[ har den get sig! har 'ndrat p[ varenda inst'llning jag kan hitta...

shift-alt
shift-space
control-space

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

jaha nu fungerar det som det ska men efter att ha lekt med DEX ett litet tag och det fungerar skit bra.
untill i change the keybord layout!!

How do i get it back____???

p[ telefonen s[ finns [ ' ; som vanligt...men just i DEX s[ har den get sig! har 'ndrat p[ varenda inst'llning jag kan hitta...

shift-alt
shift-space
control-space

https://imgur.com/6Ac8GEo.jpg

Underligt! För mig fungerar det att växla språk med ALT + SHIFT på tangentbordet. Ploppar det upp något alls när du trycker det? Det kommer upp en liten bubbla där nuvarande språk framgår när jag trycker det.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Underligt! För mig fungerar det att växla språk med ALT + SHIFT på tangentbordet. Ploppar det upp något alls när du trycker det? Det kommer upp en liten bubbla där nuvarande språk framgår när jag trycker det.

Jaja, bubblan kommer och det fungerar förutom att den inte byter layouten för det fysiska tangentbordet. 🤔

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av fredde89:

Jaja, bubblan kommer och det fungerar förutom att den inte byter layouten för det fysiska tangentbordet. 🤔

Har du testat ändra under Windows Swiftkey-tangentbordet? Det verkar som att det är den inmatningen som använder det fysiska tangentbordet.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung