Permalänk
Medlem

Projektor andrahandsvärde

Hej,

Jag tänkte sälja min projektor för att ha en TV istället men lite osäker på andrahandsvärde för såna saker. Antar att det inte är riktigt samma värdeminskning som för datordelar?

Jag har sett på 825 timmar av lampans 3500. Så strax under 24%.

Produkt Nypris (om man köper idag, inte när jag köpte det!)
Andersson PRS 2.1 Electric 16:9 108" (240x135) 1990:-
Benq W2000 7990:-
Deltaco Active HDMI - HDMI High Speed with Ethernet 15m 599:-
Deltaco Universal takfäste för projektorer 349:-
Total summa 10928:-

Jag skulle gissa på att 7000:- för paketet är okej. Åsikter?

stavfel
Permalänk
Medlem

Låter dyrt för begagnade budget-grejer.

Permalänk
Medlem

5 000kr tror jag du kan få. Nästan ingen vill ha en projektor idag när stor TV är så billigt och i de flesta fall betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Hej,

Jag tänkte sälja min projektor för att ha en TV istället men lite osäker på andrahandsvärde för såna saker. Antar att det inte är riktigt samma värdeminskning som för datordelar?

Jag har sett på 825 timmar av lampans 3500. Så strax under 24%.

Produkt Nypris (om man köper idag, inte när jag köpte det!)
Andersson PRS 2.1 Electric 16:9 108" (240x135) 1990:-
Benq W2000 7990:-
Deltaco Active HDMI - HDMI High Speed with Ethernet 15m 599:-
Deltaco Universal takfäste för projektorer 349:-
Total summa 10928:-

Jag skulle gissa på att 7000:- för paketet är okej. Åsikter?

En bra tumregel som många försäkringsbolag anammar är att dra av 30% per år. Tycker också att 7k:- är lite väl mycket.

Projektorn är ändå 5 år gammal. (endast 1080p)
En snabb sökning på blocket visade att det fanns 4-5st projektorer till salu för ~5k:-
Fäste och kablar är oväsentligt att väga in i prissättningen.

Permalänk
Medlem

Gällande projektor duk så kan man få bra betalt om de är en dyrare duk med hög kvalitet, jag har haft flera dukar och den sista jag hade var en ramspänd som kostade runt 7k och den fick jag nästan fullt pris för efter 3 år.
Sålde sista projektorn efter samma tid och den hade endast 300 timmar på lampan och den sålde jag för halva ny priset.

En 5 år gammal projektor skulle jag dra av 60-70% av ny priset.

Permalänk
Medlem

Tycker projektorns pris är rejält i överkant, tyvärr.

Jag köpte en JVC X35 i somras och gav 6000kr, nypris över 25k.

Permalänk
Medlem

Hej, Jag har en lg oled 65b7v som jag ska sälja, tänker köpa nya CX istället. Den har inga inbränningar, och är 2,5 år gammal. Vad kan man tänkas sätta för pris på denna om man säljer på blocket?

Permalänk
Medlem

Sälja? MSI Optix MAG322CQR

Som rubriken lyder så funderar jag på att sälja av min main skärm, då jag är lite sugen på att prova 21:9 istället för 16:9 format.
Är det någon som har någon som helst uppfattning av vad ett andrahandsvärde kan vara på denna utifall jag säljer den?