Permalänk

Radeon Software

Tjaba!

Hur ställer jag in Radeon Software så att det alltid har den inställningen som jag sparar? Varje gång jag startar datorn så ställer den in något annat.

Går jag in på "Prestanda" använder "Global justering", "Justeringskontroll" och "Förval" sen "Tyst" så ändrar den automatiskt när jag startar om datorn.. Nu har den tex "Balanserad" markerad fast jag körde på "Ilska" innan jag stängde av datorn.

Om jag kör "Manuellt" och väljer att underklocka lite så ställer programmet om sig självt när jag startar om datorn också.

Kör jag 3dMark Time Spy så får jag 17500 med "Manuellt" läge och -5% max frekvens och -10% voltage.
Kör jag 3dMark Time Spy med "Ilska" så får jag 17550 poäng.

Är det någon som har koll? Jag vill egentligen köra lite underklockat eftersom jag får för mig att coilwhinet blir bättre och kortet blir lite svalare.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att man kunde kryssa i någon bock på den sidan under "Prestanda" "Ändra för i helvete inte mina inställningar oavsett vad du vill idiot-system" så att den aldrig ändrade när den känner för det. Jag kör själv i "Energisparande" för annars krashar mitt kort hårt med jämna mellanrum, men den får för sig att ändra till "Balanserad" då och då, t.ex. mitt i ett spel så att jag tvingas till omstart.

Om någon vet något sätt att få dessa inställningar "låsta" så är jag också väldigt nyfiken.

Permalänk

Ah då är det inte bara jag som inte fått det att fungera. Det är sjukt irriterande att den ändrar inställningarna precis som den vill! Vet någon hur man löser det så hojta gärna till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sasser123321:

Vet någon hur man löser det så hojta gärna till!

Det är väl inget som går att lösa sådär direkt, är nog någe buggskit i drivrutinerna... Lämna gärna en buggrapport till AMD, så kanske de fixar det i en framtida version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är väl inget som går att lösa sådär direkt, är nog någe buggskit i drivrutinerna... Lämna gärna en buggrapport till AMD, så kanske de fixar det i en framtida version.

Ja, det är alltid bra att göra, speciellt om flera märker liknande problem. Jag lämnade en för någon månad sedan men har inte hört något. Förväntar mig inte det heller, för jag tror att de får in en massa mer än man kan hantera, men jag tror ändå att de lyssnar i någon mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasser123321:

Ah då är det inte bara jag som inte fått det att fungera. Det är sjukt irriterande att den ändrar inställningarna precis som den vill! Vet någon hur man löser det så hojta gärna till!

Hade samma problem, spelprofilerna kan styra det.
Gå in under Performance -> Tuning, har du några spel i listan förutom "Global Tuning"?
Prova ta bort ALLA spel profiler och se vad som sker, hade bundit OC till CSGO och den va på OC hela tiden.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweDragon:

Förväntar mig inte det heller, för jag tror att de får in en massa mer än man kan hantera, men jag tror ändå att de lyssnar i någon mån.

De prioriterar säkert sånt de får mycket rapporter om, därför är det bättre om man rapporterar problem än om man inte gör det för att undvika att de översvämmas av rapporter...