Acer lanserar en trio gamingskärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Beror ju helt på hur nära skärmen du sitter. Allt blir ju mindre med en mindre skärm, således även fiender i spel. Lättare att se och reagera på saker om du har en större skärm. Skulle säga att skillnaden är att du måste sitta närmare skärmen när den är liten, och ju större skärm du har desto mer bakåtlutad kan du sitta.

Beror väl på storleken vs upplösning, fiender är ju små på en 4K 27" skärm t.ex. När jag testade spela Unreal Tournament på min 32" 1080p TV så jäklar va alla fiender va stora som jättar, tycktes vara lätt att träffa också trots 60Hz VA panel och inte speciellt bra responstid (blur märktes)

CSGO proffspelare spelar ju i 4:3 låg upplösning för att verka fienderna se större ut. (delvis oxå för prestanda/vanesak men delvis oxå få mindre yta att fokusera på/större upplevda fiender)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Beror väl på storleken vs upplösning, fiender är ju små på en 4K 27" skärm t.ex. När jag testade spela Unreal Tournament på min 32" 1080p TV så jäklar va alla fiender va stora som jättar, tycktes vara lätt att träffa också trots 60Hz VA panel och inte speciellt bra responstid (blur märktes)

CSGO proffspelare spelar ju i 4:3 låg upplösning för att verka fienderna se större ut. (delvis oxå för prestanda/vanesak men delvis oxå få mindre yta att fokusera på/större upplevda fiender)

Aaa jomen absolut, det spelar ju såklart in. 32" 1080p alltså haha, ja jag kan tänka mig att allt blev grymt stort med den kombinationen.

Jag bytte från en 27" 1440p-skärm till en 48" 4k-skärm nu för någon månad sedan. Eftersom den endast har HDMI 2.1 så måste jag införskaffa en ny GPU innan jag kan spela i mer än 60Hz. Men precis som du säger, eftersom allt är stort så känns det fortfarande lättare med denna, trots att jag gått från 165Hz till 60Hz. Nu har ju förvisso OLED-paneler grym pixel refresh rate, så det hjälper nog en hel del och skärmen känns väldigt rapp.

Spelar proffs fortfarande i 4:3 alltså? Jag trodde det var vanligare förr när de fortfarande körde med CRT (trots att den stora massan gått över till LCD 16:9). Btw, sett Digital Foundry's video där dom snackar CRT? Om inte så är den sevärd. Man ångrar lite att man någonsin gick över till LCD haha.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Skrivet av cracko:

Ingen riktig g-sync utan bara compatible igen. Det är ju vid låg fps man vill att det ska fungera som bäst vilket det inte gör med "compatible" om jag förstått rätt.

Acer XB273U NX verkar ha hårdvaru-Gsync. Gissar att det relativt höga priset speglar detta faktum till viss del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Acer XB273U NX verkar ha hårdvaru-Gsync. Gissar att det relativt höga priset speglar detta faktum till viss del.

Verkar stämma, https://www.tftcentral.co.uk/blog/acer-predator-xb273u-nx-ann... .