LG:s OLED-utbud för 2021 inkluderar transparent säng-TV

Permalänk
Melding Plague

LG:s OLED-utbud för 2021 inkluderar transparent säng-TV

Med 2021 års TV-modeller i OLED-utbudet visar LG prov på kreativitet med en sängskärm, och minsta modellen mäter in på 42 tum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gärna inbyggd kamera i den där TVn eller? Och konstant internet-access? Sån där Instant replay som alltid spelar in så du kan "dela" när du vill, eller inte vill.

Permalänk
Medlem

42" OLED till datorn hade inte suttit fel
Synd att man kommer behöva vänta tills tidigast black friday för ett rimligt pris bara

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Gärna inbyggd kamera i den där TVn eller? Och konstant internet-access? Sån där Instant replay som alltid spelar in så du kan "dela" när du vill, eller inte vill.

Plötsligt fick OnlyFans en jävla massa nya streamers......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Snacka om otippad nyhet, dagens weirdaste nyhet.
Coolt dock!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sidde:

Gärna inbyggd kamera i den där TVn eller? Och konstant internet-access? Sån där Instant replay som alltid spelar in så du kan "dela" när du vill, eller inte vill.

Man får hoppas att det finns några backdörr så att man kan komma in, och kolla lite.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

42" OLED är nog bästa nyheten, nästan så att man kunde börja tänka sig som sekundär skärm/TV vid datorbordet men blir tight om man ska dessutom ha typ upp till 32" bredvid.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

42" OLED är nog bästa nyheten, nästan så att man kunde börja tänka sig som sekundär skärm/TV vid datorbordet men blir tight om man ska dessutom ha typ upp till 32" bredvid.

Men behöver du verkligen en 32" bredvid?

vad skulle du ens ha som en 32", 1080p? Ultrawide?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jättehäftig produkt men vem har TV vid sängen egentligen? Varför vill man ha det? Skulle aldrig få för mig att flytta in TVn i sovrummet.

Permalänk
Medlem

42" blir perfekt för att bygga en full-size virtual pinball!
43" hade varit än bättre, men man kan inte få allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jättehäftig produkt men vem har TV vid sängen egentligen? Varför vill man ha det? Skulle aldrig få för mig att flytta in TVn i sovrummet.

Enligt det jag kunde googla fram så har ca 38% av vuxna en TV i sovrummet och 27% av barn har en TV i sitt sovrum.

OnT: Fan va tufft med en skärm som kurvar sig själv när man kör racing spel, för att sedan bli platt och fin igen vid vanligt användande.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Fatmajk:

Jättehäftig produkt men vem har TV vid sängen egentligen? Varför vill man ha det? Skulle aldrig få för mig att flytta in TVn i sovrummet.

Det handlar ju inte om att man ska flytta TVn, utan att man har en till TV i sovrummet. Det är rätt vanligt att ha TV i sovrummet, inget nytt alls ju

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det handlar ju inte om att man ska flytta TVn, utan att man har en till TV i sovrummet. Det är rätt vanligt att ha TV i sovrummet, inget nytt alls ju

Frugan vill ha TV i sovrummet. Själv förstår jag inte varför. Det är ju obekvämt att sitta upp i sängen. Soffan är bättre då.
Ok om man har TVn i taket direkt ovanför men vill man det?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Lego Master

Alltså för 10 år sen (innan ungarna) hade jag lätt skaffat en sån här, hade ändå TV i fotändan på en IKEA-möbel, så jag kunde gejma och kolla film i sängen. Men nu? Nej. Man sover i sängen, det lilla man kommer åt. ^^

Film kollas i soffan eller vid datorn.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte, varför vill man ha en genomskinlig TV oavsett rum?

OK, transparenta skärmar kan ju vara coolt för specifika saker, som t.ex. i fönster, smarta speglar, etc, men specifikt för en TV i ett hem? Känns som ett problem på jakt efter en lösning för mig. Enda fördelen för mig verkar vara att det verkar coolt vid en första anblick.

Då ser jag mycket hellre att den där hoprullbara TV:n som LG visade för ett tag sedan (den där som rullar ut sig själv som man har i fotändan, och bara kommer ut när man slår på den) blir en verklighet till ett pris vanliga dödliga har råd med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Företaget demonstrerar konceptet med att skärmen används i en tunnelbana, där resenärer från båda sidor av skärmen kan se uppgifter om resväg, tidtabeller, väderinformation och mer därtill.

En detalj är ju förstås att allt blir spegelvänt på en av sidorna...

Skrivet av pv2b:

OK, transparenta skärmar kan ju vara coolt för specifika saker, som t.ex. i fönster, smarta speglar, etc, men specifikt för en TV i ett hem? Känns som ett problem på jakt efter en lösning för mig. Enda fördelen för mig verkar vara att det verkar coolt vid en första anblick.

Precis vad jag tänkte. Kontrastren lär ju bli lidande om det inte är ett helt mörkt rum. Men jo, coolt är det nog och det kan nog ha sina tillämpningar (som de du nämnde). TV vid sänggaveln låter dock inte som någon bra idé.

Permalänk
Medlem

42" OLED alltså...Intressant!

Hade siktet inställt på en 48" CX till datorn. Men min enda reservation är storleken som gör mig lite tveksam faktiskt. Så jag har bestämt mig för att avvakta och se vad de har i görningen 2021 och det är jag glad att jag gjorde! 😁

De är helt enkelt lite trångt i sovrummet där jag har datorn och med en 48" är jag orolig att det blir svårt att sitta på ett lagom avstånd från den. 42" däremot blir ju lite mer hanterbart

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Jag förstår inte, varför vill man ha en genomskinlig TV oavsett rum?

OK, transparenta skärmar kan ju vara coolt för specifika saker, som t.ex. i fönster, smarta speglar, etc, men specifikt för en TV i ett hem? Känns som ett problem på jakt efter en lösning för mig. Enda fördelen för mig verkar vara att det verkar coolt vid en första anblick.

Då ser jag mycket hellre att den där hoprullbara TV:n som LG visade för ett tag sedan (den där som rullar ut sig själv som man har i fotändan, och bara kommer ut när man slår på den) blir en verklighet till ett pris vanliga dödliga har råd med.

Jo precis. Min kusin hade för länge sedan en Game & Watch med transparent skärm och det var ett helvete att se något på den om man inte hade typ ett vitt papper bakom. Dock är väl en OLED lite mer ljusstark än dåtidens LCD-skärmar förstås, men fortfarande ser jag ingen nytta alls med det och bara en massa problem. Coolt dock, men knappast en bra produkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ibland är konceptet och att något ens går att tillverka mycket viktigare än användbarheten

Den här nyheten innehåller ju ett par klockrena exempel på detta.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Enligt det jag kunde googla fram så har ca 38% av vuxna en TV i sovrummet och 27% av barn har en TV i sitt sovrum.

EDIT: Källa på det?

Skrivet av Printscreen:

Det handlar ju inte om att man ska flytta TVn, utan att man har en till TV i sovrummet. Det är rätt vanligt att ha TV i sovrummet, inget nytt alls ju

Oj men herregud. Varför har man det? I sovrummet har man ju vuxen-kul och sover. Titta på TV innan man går o lägger sig (dessutom direkt från sängen) stör ju sömnen och sömncykler något enormt?
Att barn/tonåringar har en TV i sovrummet kan jag fatta, för att kunna dra hem polare o lira spel typ. Det hade jag också, men inte som vuxen?
Vad är syftet menar jag? Om man vill titta på TV så gör man väl det i vardagsrummet?

Permalänk
Medlem

Kul,men den där kommer man ju sparka sönder inom ett år har gått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

42" OLED till datorn hade inte suttit fel
Synd att man kommer behöva vänta tills tidigast black friday för ett rimligt pris bara

börja ju bli rätt storlek nu. sätta fast den på väggen ha skrivbordet en bit ifrån kan gå

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

"TV:n kan analysera användarens sömnmönster och föreslå åtgärder baserat på analysen."
Är det bara jag som drar ögonen åt mig när jag läser detta?
Eftersom man kan lära sig spanska genom att lyssna på det när man sover, gissa vad man kan lära sig med en TV när man sover då? Men visst om den funktionen har en fysisk avstängningsknapp kanske det är okej.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Oj men herregud. Varför man det? I sovrummet har man ju vuxen-kul och sover. Titta på TV innan man går o lägger sig (dessutom direkt från sängen) stör ju sömnen och sömncykler något enormt?
Att barn/tonåringar har en TV i sovrummet kan jag fatta, för att kunna dra hem polare o lira spel typ. Det hade jag också, men inte som vuxen?
Vad är syftet menar jag? Om man vill titta på TV så gör man väl det i vardagsrummet?

Varför ska allt vara så begränsat? Om någon av föräldrarna vill kolla på sport eller en långdragen thriller medans kidsen kollar på sitt vid TVn i vardagsrummet så funkar det väl utmärkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonCarlzon:

Varför ska allt vara så begränsat? Om någon av föräldrarna vill kolla på sport eller en långdragen thriller medans kidsen kollar på sitt vid TVn i vardagsrummet så funkar det väl utmärkt?

Folk är väl bekymrade för hälsan, så tycker det är en rätt så vettig kommentar. Rent objektivt sett är det väl inte bra för sömnhälsan att ha en TV på sovrummet, men det är nog mycket bättre än att ta med sig mobilen och doomscrolla sig till sömns, vilket majoriteten säkert gör nu för tiden.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

42" OLED alltså...Intressant!

Hade siktet inställt på en 48" CX till datorn. Men min enda reservation är storleken som gör mig lite tveksam faktiskt. Så jag har bestämt mig för att avvakta och se vad de har i görningen 2021 och det är jag glad att jag gjorde! 😁

De är helt enkelt lite trångt i sovrummet där jag har datorn och med en 48" är jag orolig att det blir svårt att sitta på ett lagom avstånd från den. 42" däremot blir ju lite mer hanterbart

30" kanske?

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

- "The company is set to strengthen its lineup by producing 83-inch and 42-inch OLED TV displays starting this year, adding to the existing 88-inch, 77-inch, 65-inch, 55-inch, and 48-inch OLED TV displays. It also plans to significantly expand its mid-range TV display lineup down to the 20-30-inch range, enhancing not only TV, but also gaming, mobility, and personal display options,"

Skrivet av Kyraal:

Folk är väl bekymrade för hälsan, så tycker det är en rätt så vettig kommentar. Rent objektivt sett är det väl inte bra för sömnhälsan att ha en TV på sovrummet, men det är nog mycket bättre än att ta med sig mobilen och doomscrolla sig till sömns, vilket majoriteten säkert gör nu för tiden.

"Doomscrolla", haha.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonCarlzon:

Varför ska allt vara så begränsat? Om någon av föräldrarna vill kolla på sport eller en långdragen thriller medans kidsen kollar på sitt vid TVn i vardagsrummet så funkar det väl utmärkt?

Trots den teknik-nörd som jag endå är, så är jag rätt negativt iställd till skärm-tid överlag. Däremot förstår jag om du vill ha egen-tid från frugan och ungarna och knäcka en bärs framför fotbollen då o då Men hade aldrig i livet satt in en TV i sovrummet ändå, mer för att det är lätt att det kan bli en vana att slå på TVn då. Men det är ju min personliga åsikt också.

Utan att dömma så antar att det är hur man är som familj, vilka intressen och värderingar man har. Själv är jag uppvuxen med en TV och en dator i hemmet, alla delade på det. Min sambo är uppvuxen med en projektor i "film-rummet", där man tittade på film kanske en gång på helgen. Resten av tiden var duken uppfälld i taket och man umgicks fysiskt istället Boll sparkade man utomhus istället för att titta på TVn. Hennes syrra har nu ingen TV eller datori hemmet ens, och då har de 5st barn i åldrarna 0-10 år. De har bara valt att inte ha någon TV helt enkelt, de vill hellre umgås tillsammans och hitta på saker med sina barn. Datorerna (som de äldsta får från skolan) används bara när ungarna ska göra sina läxor.

Kan tillägga att jag är i 30års åldern och inte född på 40-talet

Dold text

Jag är definitivt inte bättre än någon annan, men har andra intressen antar jag. Kanske därför jag har svårt att förstå vad en TV gör i sovrummet

Permalänk
Musikälskare

Futuristiskt värre! Riktigt coolt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Flugor vi som vi användare kommer se tillbaka på och skratta åt...
Rundade kanter på telefonerna
Böjbara skärmar på telefoner
Transparenta TV-apparater

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Avstängd

Ja alltså som min terapeut sa: i sovrummet/sängen är det sova och verkstad som gäller. Man lär hjärnan nya beteenden otroligt snabbt, och ju fler saker annat än sova man gör i sängen desto mindre associerad med sömn blir den och sömnen blir lidande. Och sömn är så fruktansvärt viktigt. En passus är att det är bra att fler och fler inser det och att det inte alls är likavanligt att man skryter över hur lite man sover.

Tekniken i sig låter rätt cool dock.