Permalänk
Medlem

@FANTEN

T34an är fortfarande i vissa avseenden hyffsad sett till att det är lätt att göra en del skada utan att bekosta guld-ammo. Dock får du antagligen effektivare grind om du kör något som helt enkelt är mer meta, dvs där du kanske behöver skjuta mer guld, men också gör mer skada per runda eftersom nyare vagnar tenderar att vara bättre iom power creep.

T26E5 är fortfarande betraktad som hyffsad i det avseendet, personligen tycker jag dock den är lite överskattad även om den är ok. IS6 tycker folk i regel är rent utdaterad.

Personligen har jag, i ordning efter hur effektiva jag helt subjektivt känner att de är för credits: Lansen C, STG (Guard), T26E5 (Patriot), Emil 1951, T34 (B). Har också AMX M4, men inte riktigt spelat tillräckligt för att få en bra uppfattning.

Finns dock klart bättre alternativ enligt vad folk skriver. Proghetto 46 eller Bourasque är rätt givna nya mediums pga hur bra de är, lika så Skorpion (G) eller SU-152 PM på TD-sidan lätta att göra bra med skada i. För heavies (som du verkar mest intressad av) är nog Renegade den vagn man tenderar att se mest, vilken jag tror också ger bra klirr. Löwe betraktas förövrigt fortfarande som ett ok alternativ.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

T34 och Löwe håller absolut fortfarande upp hakan ovanför ytan. Löwe är ju på det hela riktigt najs att köra nuförtiden, känns pigg. Enda jag inte rört på år och dar är IS-6an, kanske för att man är redigt trött på tier 8 överlag, samt trött på att dinga silvret i underplåt. Ungefär lika trött på JT88, även om den printar krediter vart fjärde sekund. Jag ska testa den med turbo dock när jag får chansen, den ska då bli tillräckligt rolig köra har man hört.
T26E5 har man inte kört, men alla säger den är fullt duglig fortfarande samt kostar ingenting att köra. En och annan gammal klanare som kör den utan premiumskott eller premiumkonsumeringar alls, funkar.

TLDR; Vi håller helt med e1m1.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Upptäckte något jag missat med dagens uppdrag i nedre vänstra hörnet.
Ibland när det är något som kan vara lite segt typ gör skada på 7 olika motspelare i en match så kan man klicka på den och få något annat uppdrag istället.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@cb99 haha, jag har ändrat bort från just det uppdraget typ 4 dagar i rad nu

Hur går det med cred boosten? Jag kom inom range att börja använda antidups nu, har kört så jag har alla tier 3, samt matat tier fyra så att jag nu endast har en collection kvar, 6 behövs, 7 antidups kvar. 11 använda idag, så fixar det lätt imorgon.

Upptäckte att man inte kan köra full random, så mycket bättre att använda på lägre tiers om man har. Lite drygt att knappen ploppar av efter varje, skapade åtminstone en extra för en full tier >(

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Helvete vad alla spelar annorlunda när man kör med 279 (e). Helt dumt alltså. Det är som om sitt eget team "anpassar" sig och försöker få en att förlora. Skoj!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

.......Spekulation:
Iofs. så tror jag efter ett antal år att de trimmar mm för att få så korta matcher det går när det är läge för ökad handel, beroende på var man finns i skill-trädet blir man mer eller mindre påverkad då de har specialer. Kör i dessa perioder själv de tanks jag har störst chans att påverka något med och färre rundor, jag försöker spotta tidigt så att i bästa fall mitt lag kan ta ut de ofta mer aggressiva bra spelarna för att försöka vända så tidigt det går, fungerar ibland i alla fall men blir rätt tråkigt då jag har mer tanks som jag normalt skulle köra.

Min "jul-dipp",
(kör inga höga tiers längre, och svårare att hålla bra resultat i "roll-over")

https://images2.imgbox.com/32/e0/vW9zCMnf_o.jpg

Julen fortsätter och ger och ger.........
Eller rättare sagt, tar och tar.
Inte helt enkelt att göra bra när det är överkörningar.

Edit in,
Poängen är för mig att sammansättningen och resultatet av ovanligt många strider under deras event för mig är underligt svaga på ena sidan, dvs. mycket snabba ronder med ovanligt många överkörningar, givetvis min personliga uppfattning.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Tanks som väntar i tech tree kostar mig sammanlagt 2800 g och 66 Mc, så tänkte utnyttja även denna rea.
Införskaffade VK 45.02 B, satte vents och rammer på den men som tredje val smått osäker. Betala för turbo eller sätta på en hardening eller configuration man redan har liggandes?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Tanks som väntar i tech tree kostar mig sammanlagt 2800 g och 66 Mc, så tänkte utnyttja även denna rea.
Införskaffade VK 45.02 B, satte vents och rammer på den men som tredje val smått osäker. Betala för turbo eller sätta på en hardening eller configuration man redan har liggandes?

Stabs? Alternativt IRM, tror nog traverse gör mer än fler hästar i vilket fall.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

World of Tanks PC - Explaining mechanics - Visibility system: View range

Part 2: Explaining Mechanics - Everything About Concealment

Explaining Mechanics: Equipment 2.0

En del "skåpmat", men faktiskt mer matnyttigt i dessa för mig än jag trodde, måste ha glömt en del.
Chuck "rekryterad" idag , och idag "spelade det" som vanligt, hoppas det håller i sig, för jag har kört ned flera av mina bästa wr% tanks i botten för att försöka "få till det".

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Yeeesssss!!!!

Trogna gamla Jagdphanter II'an gjorde det, jag har inte så mycket kvar av "high tier" så trodde faktiskt att jag inte skulle fixa detta (3000dmg), sparade till på köpet med att ens försöka tills idag.

Svettades då jag var nära och matchen var nästan över då jag lyckades sätta ett "rövskott" i en scorpion som flydde, han tog eld och hade lyckligtvis ingen brandsläckare, så jag brann mig till sista Chucken

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Tyckte att det hände så lite på "bonds fronten" och började kika/leta lite, det visar sig att jag missat förändringen där de plockat bort möjligheten att få bonds på de lägre tiers'en till förmån för tier 10, dvs. nollkoll
Inte hela världen, men lite trist då jag numera sällan kör högre än tier 8.

Earn More Bonds!
30/07/2020
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/reworked-bond-me...

Citat:

............
Current Bond Mechanics

* The average player has to play a large number of battles to achieve this goal. At the same time, some of these battles won't award bonds at all because you’ll be matched with commanders in Tier VIII–IX vehicles.
* Single-tier battles don't always earn you bonds because you may not perform well enough to get at least 400 base XP. And if your team loses, you don't earn bonds at all.
* If Lady Luck is on your side, you may earn some bonds for getting an epic medal, which can be quite challenging.

Reworked Bond Mechanics

Under the new system, earning 50 bonds is much easier. On average, you should be able to do it in half the time. You will receive bonds for the majority of battles you play in a Tier X tank, no matter which vehicles are on the battlefield. You can earn bonds even if you lose. You just need to perform your best and help your team.

Edit in,
Bara därför fick jag nu 100 bonds för 45 missions, inte den bästa "lönen" men alltid något och gjorda i annat än tier 10

---

Nåväl,
"Fick ni" några kuliga tanks i lådorna om ni shoppade några?
Min favorit av de jag fick är just nu T78'an som känns om minnet inte sviket som tier 6 Hellcat'en på den gamla goda tiden, har dock inte kört den allt för mycket ännu.
Fick någon 8 också, men vet inte vad jag tycker ännu, hade hyfsad tur i år.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Stabs? Alternativt IRM, tror nog traverse gör mer än fler hästar i vilket fall.

Fler hästar plus maxhastighet är superbra för att komma i position innan andra heavies. Som sidskrapare är extra sekundrarna fördelaktiga i första konfrontationen. Men stabs kommer kanske betala av sig, testar det, så det blev en klassisk setup ändå. Har inte stora kanon ännu så svårt säga hur den känns.

Skrivet av cb99:

"Fick ni" några kuliga tanks i lådorna om ni shoppade några?
Fick någon 8 också, men vet inte vad jag tycker ännu, hade hyfsad tur i år.

Var ute efter guld men fick en Bourrasque, så nu kommer guldet inte räcka hela året och min batchat får en hygglig crew. Elva lådor. Kunde vara värre.
Hur quippar ni er Bourrasque? Som en bc eller som en lt? Har vents på första, funderar på maxa rörlighet med turbo, kanske kikare för eventuella buskar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Var ute efter guld men fick en Bourrasque, så nu kommer guldet inte räcka hela året och min batchat får en hygglig crew. Elva lådor. Kunde vara värre.
Hur quippar ni er Bourrasque? Som en bc eller som en lt? Har vents på första, funderar på maxa rörlighet med turbo, kanske kikare för eventuella buskar.

Gunhandlingen på Bourrasquen är ingen höjdare så jag hade nog funderat på V-stab istället för turbo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hur quippar ni er Bourrasque? Som en bc eller som en lt? Har vents på första, funderar på maxa rörlighet med turbo, kanske kikare för eventuella buskar.

Jag använder:

  • Improved Ventilation

  • Vertical Stabilizer

  • Coated Optics

Som sagt, det är Gun handling som är vagnens begränsning.

Jag har även provat med bl.a. Rotation Device - men känner att Coated Optics gav bättre "avkastning". (vagnen är ingen sniper - det som gäller är burst-damage på relativt korta håll...shoot-and-scoop...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Jag använder:

  • Improved Ventilation

  • Vertical Stabilizer

  • Coated Optics

Som sagt, det är Gun handling som är vagnens begränsning.

Jag har även provat med bl.a. Rotation Device - men känner att Coated Optics gav bättre "avkastning". (vagnen är ingen sniper - det som gäller är burst-damage på relativt korta håll...shoot-and-scoop...)

På något med riktigt dålig gun handling kan man ju faktiskt köra både stab+irm, speciellt då när det är en auto loader (så ingen rammer), samt att irm är extra nice när vagnen är väldigt trög att svänga med trots att den är snabb.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

På något med riktigt dålig gun handling kan man ju faktiskt köra både stab+irm, speciellt då när det är en auto loader (så ingen rammer), samt att irm är extra nice när vagnen är väldigt trög att svänga med trots att den är snabb.

Som jag skrev, har redan laborerat med att bl.a. ersätta Coated optics med Rotation device (eller IRM som du skriver) när Equipment 2.0 kom. Och givetvis blev både Gun handling och manöverförmåga bättre - men inte så bra att jag ville avstå Coated optics, så jag bytte tillbaka.

Men det är helt hur man vill spela vagnen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Som jag skrev, har redan laborerat med att bl.a. ersätta Coated optics med Rotation device (eller IRM som du skriver) när Equipment 2.0 kom. Och givetvis blev både Gun handling och manöverförmåga bättre - men inte så bra att jag ville avstå Coated optics, så jag bytte tillbaka.

Men det är helt hur man vill spela vagnen...

Jag tänker då främst att man droppar vents och kör CO/IRM/VS, då jag håller med om att CO i regel behövs på T8. Ber om ursäkt att jag var lite oklar.

Vents tenderar att alltid vara nice, men ändå ett tydligt steg under vad som känns som ett "must have" för en vagn. Så för min del iaf så är det något jag använder när jag inte känner att jag har 3 andra måsten. Har inte bbq-vagnen, så är inte helt säker men från vad jag läst/hört så känns det som den har dessa 3 måsten

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Finns det någon form av "recruit a friend" om man vill få en polare att börja spela spelet med lite "bonusar" osv?
Vet att WG hade något liknande förut men det är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Finns det någon form av "recruit a friend" om man vill få en polare att börja spela spelet med lite "bonusar" osv?
Vet att WG hade något liknande förut men det är borta.

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/referral-program...

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk klan som är trevlig och tar emot medlemmar? Jag och en polare kör lite då och då, inte superseriösa men just nu sitter vi i en polsk(!) klan och mja, man önskar att man förstod lite mer vad som sades..

Permalänk
Medlem

Var satte ni er Chuck?
Min ihop med besättnings damerna för 2020 åkte in i en om-köpt Hellcat som jag sålde för länge sedan när den nerfad'es som bäst.
Chuck tackade så mycket för sällskapet

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk

E100:an förstås, men han tycker att den är för mjuk.

Permalänk
Medlem

STB

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Finns det någon svensk klan som är trevlig och tar emot medlemmar? Jag och en polare kör lite då och då, inte superseriösa men just nu sitter vi i en polsk(!) klan och mja, man önskar att man förstod lite mer vad som sades..

Känner du till http://www.mooseclan.eu/

Allmänt trevlig klan med stort spann i både erfarenhet och ålder.

Permalänk
Medlem

Crew 2.0
Hade en känsla redan då jag hörde om det först att det som jag ser det inte verkade "lovande".
Då besättningen ändå finns i strid med knockouts osv. känns det mest som ett bygge för att håva in lite mer kosing av de som betalar och kanske få de som helt kör f2p att börja pynta.

Har kikat på videos och läst i wargamings forum synpunkter från många som har gigantiskt mycket mer erfarenhet av spelet än jag, och flertalet av deras synpunkter är verkligen inte uppmuntrande.

För tillfället så ser det ut som ett jobbigt fiasko i mina ögon, vad har ni kommit fram till om ni orkat kika?

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det, suttit en hel del på testservern och försökt sätta mig in i det. Å ena sidan tyckte jag inte det fanns något stort problem att rätta till från första början, visst det var lite meckigt att inte alla vagnar har samma antal besättningsmän, typ när man levlar upp till tier 9 eller 10 och behöver en ny loader men överlag funkade crewsetupen rätt bra. Å andra sidan blir det lättare för nya spelare, nu kommer det inte finnas 50% eller 75% crews, man får sixthsense automatiskt och man kan använda samma besättning i tre olika vagnar (+premiumvagnar) vilket kommer göra spelet mer nybörjarvänligt. Förhoppningsvis leder det till att fler nya spelare stannar kvar i spelet och inte lägger av nästan direkt efter att försökt spela sin stockvagn med kass besättning och blir uppägda.

Jag har mest testat min Cromwell B som nästan har 7 skills. Jag är inte jätteglad i det faktum att man maxar ut på motsvarande 5 skills i det nya systemet (man får en liten bonus för mer än 5 skills). Efter att ha konverterat besättningen och lagt till 4 instructors har jag en besättning som är bättre i vissa avseenden och sämre i andra. Med improved vents, low noise exhaust och binoculars + food får jag en besättning på 140,35% overall (är väl 135% på vanliga servern) med bättre viewrange (549 meter gentemot 528 meter) lite, lite bättre aimtime och lite, lite bättre DPM + olika situational skills (bättre aimtime när man står still) samt vissa saker som triggas vid vissa events, exempelvis när man spottar någon. Plus någon mycket märklig mekanik som innebär att vagnens overall stats förbättras när man spottat 75% av sin HP.

Camovärdet är lite sämre, och jag undrar om det är en bugg för det står att det inte fungerar om man inte har "concealment perk" trained... vilket jag har.

Jag har noll skills i firefighting till skillnad från den vanliga servern vilket inte är så lyckat om man vill använda food. Jag kan ju använda brandsläckare men då är jag nere på 130,35% för besättningen vilket är under vad jag har på den vanliga servern med food. Jag har mindre skillpoints i offroad driving i det nya systemet (har mindre betydelse) och inga i smooth ride (men andra mulipliers för att få ner aimtimen).

Så jag vet som sagt var inte vad jag skall tycka om det. Kan det göra spelet mer förlåtande för nya spelare är det väl bra. För egen del är det ju också bra att man kan använda samma besättning till flera vagnar. Men frågan är vad man skall göra med de besättningarna som nu blir över. Jag kommer ha flera uppsättningar av besättningsmän med 3, 4 eller 5 skills jag inte har någon användning för framöver och då har man lagt ner en massa tid och energi i onödan på dessa.

Liten miss
Permalänk

Om crew 2.0 I sin nuvarande form kommer in i spelet så avinstallerar jag.

Permalänk
Medlem

Såg att de låst 10-15 trådar på wargamings forum i ämnet, många som innehöll bra info/synpunkter så går väl inte riktigt du de tänkt sig.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/forum/35-gameplay/

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Exchange Blueprints for In-Game Goods

Citat:

From March 12 at 10:00 CET until March 22 at 06:00 CET (UTC+1), we are going to open a shop in-game that will allow you to exchange surplus blueprint fragments for valuable items.......more

Ser ju lite bra ut, vet att jag har en hög, får se vad de kan tänkas räcka till.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade tillbaka till WoT för typ 2 månader sen, känns som att trenden går åt rätt håll iallafall

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?