Vilket är det bästa pensionärsabonnemanget?

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa pensionärsabonnemanget?

Tja alla!!

Ska hjälpa en att välja ett bra abonnemang och hittade denna sidan: https://allamobilabonnemang.se/pensionarsabonnemang/

Verkar väldigt svartvitt, att det är självklart att dessa "virtuella operatörer" är bättre än dom traditionella (när man tar priset i hänsyn, såklart)

Stämmer det? Är det så solklart?

Permalänk
Medlem

Själv tittar jag mindre på priset/månad, utan mer på täckning...

Finns det täckning av ett visst abonnemang/operatör där personen bor/vistas, vid sommarstuga eller andra ställen där han/hon är ofta? Känns ju rätt onödigt att betala för ett abonnemang som inte fungerar där man är... även om det är billigt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Själv tittar jag mindre på priset/månad, utan mer på täckning...

Finns det täckning av ett visst abonnemang/operatör där personen bor/vistas, vid sommarstuga eller andra ställen där han/hon är ofta? Känns ju rätt onödigt att betala för ett abonnemang som inte fungerar där man är... även om det är billigt.

Sant, men många av dom mindre operatörerna (alla) använder en annan operatörs nät, säg t ex att Telia har täckning, då kan man använda Fello.

Permalänk
Medlem

e

Skrivet av Emgh:

Tja alla!!

Ska hjälpa en att välja ett bra abonnemang och hittade denna sidan: https://allamobilabonnemang.se/pensionarsabonnemang/

Verkar väldigt svartvitt, att det är självklart att dessa "virtuella operatörer" är bättre än dom traditionella (när man tar priset i hänsyn, såklart)

Stämmer det? Är det så solklart?

Tja!

Jag kör Vimla till min farmor där jag också tipsar folk och försöker göra det så billigt som möjligt för henne. Just nu betalar jag 70kr i månaden för 6gb och det passar henne perfekt

Kan starkt rekommendera det! PMa mig ifall du vill ha tipslänk för lite rabatt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Ja, Vimla är väl det klart billigaste och fungerar allt som oftast problemfritt även om de haft lite strul ett par gånger om året med att sms fastnar åt båda riktningarna. Dessutom 10 kronor i rabatt för varje som man tipsar om och som hänger på...

Permalänk
Medlem

Mottagningen är som sagt viktig, en annan sak att ta hänsyn till är ju support. Hallon har ju t ex endast chatt eller Facebook messenger. Är personen nog teknisk för detta? telefonsupport för äldre är inte att förakta, om man inte själv har tid och lust att hjälpa med diverse problem förstås.

Sambon kör Hallon och är dock nöjd med allt förutom mottagningen här uppe i norra änden på landen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Sant, men många av dom mindre operatörerna (alla) använder en annan operatörs nät, säg t ex att Telia har täckning, då kan man använda Fello.

Nja... inte riktigt så.

Telia, Halebop och Fello är samma företag och operatör. Enbart olika namn på produkterna de säljer.

Samma gäller Tele2, Comviq resp. Penny.
Samt även Telenor resp. Vimla.
Så även Tre resp. Hallon.

Fello torde vara det bästa alternativet med bra pris/funktion/nät-prestanda. Just nu har de dessutom erbjudande på dubbel surf.