3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Lite off topic, men har någon som köpt via Amazon lyckas få tag på nedladdningskod för Cod Cold war?

Bara utvalda återförsäljare som erbjuder Cold War-koder. Som jag har förstått det så gör inte Amazon det.

Skrivet av AndreasRTX:

Någon som väntar eller fått ett MSI SUPRIM X 3080 från webbhallen? Kön på det kortet verkar inte super lång på webbhallen iallafall!

Sverige verkar inte få någon jättetilldelning vad gäller Surpim X... Tycker de korta köerna som har funnits på detta kort har nästan stått stilla då när jag har kikat.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Snackade med webhallen nyss och jag beställde ett strix 3080oc på nyårs och har plats 237. Enligt hon jag snackade med så skulle dom få in en leverans här i dagarnan dock inte så de täcker mig. Sen skulle dom få en i slutet av januari/början av februari och de skulle tänka min plats.

Skrivet av Hakaboga:
Skrivet av Hakaboga:

De var det. Har en order där som gått ut ur sortiment så ringde kundservice som hjälpte mig med det och sen frågade jag ang min andra order jag har där som är 3080strix oc. Så de svaren fick jag.

Skrivet av Hakaboga:

Orderdatum: 2020-12-31

WOHOOO. Jag beställde samma kort 2020-11-27, och då var det 500(?) i kö. Måste ju ha varit en hel del som droppat från kön (inte har det levererats så många kort?!) om du har plats 237 och jag beställde en månad innan dig! Blir fan hoppfull igen! U

Permalänk
Skrivet av bektil:

WOHOOO. Jag beställde samma kort 2020-11-27, och då var det 500(?) i kö. Måste ju ha varit en hel del som droppat från kön (inte har det levererats så många kort?!) om du har plats 237 och jag beställde en månad innan dig! Blir fan hoppfull igen! U

När jag läste det så tänkte jag: härligt.
Men om man läser på Webhallen så har 611bokat
Någon vecka efter 17 september stängde se bokningen för att öppna igen. vid december låg jag mellan 101-164. Idag ligger jag mellan 0-100. Så 611-237=374. Ja folk kan bokat efter nyåret. Men vet inte varför folk börjar boka precis efter nyår och speciellt så många. Bara att vänta och se. Sen har @webhallen vart tydliga med att inte ge ut kö plats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Börjar lite smått tvivla att på att man nånsin kommer får sitt 3080 Tuf icke OC från Elgiganten.. beställde 26/10. Nu när dom börjar plocka bort kort från hemsidan..

Såg nu att TUF 3070 OC är tillbaka på hemsidan för samma pris fortfarande och uppdaterat datum, 22 januari.

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bektil:

WOHOOO. Jag beställde samma kort 2020-11-27, och då var det 500(?) i kö. Måste ju ha varit en hel del som droppat från kön (inte har det levererats så många kort?!) om du har plats 237 och jag beställde en månad innan dig! Blir fan hoppfull igen! U

Tyvärr finner jag inget i det ovan som stämmer överens med våra system. Plats 237 har order i oktober.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Permalänk
Medlem

Borta!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Nu har Webhallen äntligen uppdaterat sidan på 3080 STRIX NON OC!!! Jag får förhoppningsvis mitt kort "redan" nästa vecka!

ÄNTLIGEN!!!!! tror jag också får mitt första leveransen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

När jag läste det så tänkte jag: härligt.
Men om man läser på Webhallen så har 611bokat
Någon vecka efter 17 september stängde se bokningen för att öppna igen. vid december låg jag mellan 101-164. Idag ligger jag mellan 0-100. Så 611-237=374. Ja folk kan bokat efter nyåret. Men vet inte varför folk börjar boka precis efter nyår och speciellt så många. Bara att vänta och se. Sen har @webhallen vart tydliga med att inte ge ut kö plats..

Många som bokar flera kort från flera ÅF (sett flera poster här i tråden gällande det) och tar det som kommer fram först så siffrorna är nog lite uppblåsta.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

@Webhallen Ser att en del har fått sina Asus TUF OC 3080 kort från den 18:E och 19:E September, Skulle du ha lust att uppdatera kölistan för det kortet?

Tänkte så man kan få nån uppdatering på vart man eventuellt bör ligga i kölistan när man lagt en beställning 15:e Oktober 13:54

Permalänk
Medlem

ingen som får in gainward kort eller?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr finner jag inget i det ovan som stämmer överens med våra system. Plats 237 har order i oktober.

/Patrik

Då ljög nån och mitt leende försvann.

Permalänk
Skrivet av Hakaboga:

Då ljög nån och mitt leende försvann.

Hände mig förra veckan. Någon sa i supporten att både chassit och nätaggregat jag beställt skulle komma in denna vecka.. som tur så kunde Patrik ge mig de rätta svaret.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Många som bokar flera kort från flera ÅF (sett flera poster här i tråden gällande det) och tar det som kommer fram först så siffrorna är nog lite uppblåsta.

Tänkte inte på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

WOHOOO. Jag beställde samma kort 2020-11-27, och då var det 500(?) i kö. Måste ju ha varit en hel del som droppat från kön (inte har det levererats så många kort?!) om du har plats 237 och jag beställde en månad innan dig! Blir fan hoppfull igen! U

Det där kan inte stämma om du kollar på hemsidan. Som Patrik tidigare skrev så stämmer inte hans angivna köplacering.

"Tyvärr finner jag inget i det ovan som stämmer överens med våra system. Plats 237 har order i oktober.

/Patrik"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Börjar lite smått tvivla att på att man nånsin kommer får sitt 3080 Tuf icke OC från Elgiganten.. beställde 26/10. Nu när dom börjar plocka bort kort från hemsidan..

Troligtvis har de tagit bort dem eftersom de inte vill gå back eller hålla på med arga kunder som får order annullerad nu när det är osäkerhet kring prishöjningar från ASUS och andra tillverkare. Webhallen har också stoppat möjligheten att beställa.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det där kan inte stämma om du kollar på hemsidan. Som Patrik tidigare skrev så stämmer inte hans angivna köplacering.

"Tyvärr finner jag inget i det ovan som stämmer överens med våra system. Plats 237 har order i oktober.

/Patrik"

Oktober. Då är de ju bara att avboka och leta sig nått annat 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Troligtvis har de tagit bort dem eftersom de inte vill gå back eller hålla på med arga kunder som får order annullerad nu när det är osäkerhet kring prishöjningar från ASUS och andra tillverkare. Webhallen har också stoppat möjligheten att beställa.

Webhallen skrev ett väldigt bra svar på detta som är helt förståeligt. I och med att det kan bli prishöjningar från Asus, frakt, dollarkurs etc. så är det pausat. Gissar att det gäller generellt för alla kedjor.

Ingen vill sälja en produkt med förlust.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

har Webhallen bara fryst för kunder att köpa eller har dom även fryst beställningar från leverantörer?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

har Webhallen bara fryst för kunder att köpa eller har dom även fryst beställningar från leverantörer?

Leveranser rullar på i den begränsade mängd det kommer in, men vi har Chinese New year strax för att hälla grädde på moset nu också.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Leveranser rullar på i den begränsade mängd det kommer in, men vi har Chinese New year strax för att hälla grädde på moset nu också.

/Patrik

Kommer 15:09 att bli klar med leverans den 22 januari (Asus Strix 3080 oc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Leveranser rullar på i den begränsade mängd det kommer in, men vi har Chinese New year strax för att hälla grädde på moset nu också.

/Patrik

Grädde på moset är en positiv sak, det antar jag att kinesiska nyåret inte blir för leveranserna? Kanske snarare lök på laxen?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Grädde på moset är en positiv sak, det antar jag att kinesiska nyåret inte blir för leveranserna? Kanske snarare lök på laxen?

Nu måste du ha varit ironisk va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr finner jag inget i det ovan som stämmer överens med våra system. Plats 237 har order i oktober.

/Patrik

Spirit, meet sledgehammer.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Hur ser det ut med Strix 3090 OC korten?
Har 1 bokat men det verkar gå trögt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

mitt EVGA ftw3 från Inet plockas också nu, beställt 2020-12-22 så de lär fått in ett lass i dagarna.

Permalänk
Medlem

Härligt att läsa att folk börjar sakta men säkert få sina kort. Få hoppas på att det släpper rejält i feb angående korten och processorerna så vi kan börja bygga!

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk

Precis chattat med Elgiganten ang min order från den 26 oktober på 3080 Tuf icke OC. De förväntas få de 11/3.. Men ja det kan ju komma i tidigare, men de vet man ju såklart inte. Ska fan vänta skiten ur de, just pga av att man lyckades få de för introduktionspris...

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Skrivet av PeoplesMC:

mitt EVGA ftw3 från Inet plockas också nu, beställt 2020-12-22 så de lär fått in ett lass i dagarna.

Mitt plockas också

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk

ELGIGANTEN och 3080 TUF OC
Var i kontakt med deras support via chatten på hemsidan, frågade frågor kring leveransen av Asus 3080 TUF OC kort:

"Okej, vi har tyvär haft en del problem med dessa grafikkort då de vi hade fått in var defekta. Vi får in nya nu under det första årskvartalet men jag har tyvärr inget exakt datum. De kommer skickas ut så fort vi får in dem."