Permalänk

Datorköp råd

Halloj! Jag funderar på att köpa en speldator eller eventuellt bygga en själv. Är konsol spelare i grunden, men känner att det är dags att gå över till PC sidan, jag behöver egentligen inte någon värsting med ultra grafik men fint vill man ha! Lär vara den första riktiga speldator så man vill gärna göra rätt höhö. Dom spelen jag skulle spela mest är Arma 3, Warzone, GTA5 och Red Dead 2. Jag skulle säga att min budget är mellan 7 till 13 tusen. Vad hade ni rekommenderat? Är själv helt clueless när det kommer till datorer.
Tack på förhand

Visa signatur

Ska du ha en stänkare?

Permalänk
Medlem

Prisvärd, kanske inte går att uppgradera.

Lenovo T5

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Nu framgick det inte om du hade skärm och övrig kringutrustning och om det skulle vara inräknat.

Men här jag satt ihop en build som hamnar strax under 13tkr och som jag anser är ganska vettigt. Man kan spara in en del pengar på att byta GPUn till något billigare alternativt välja ett 30xx kort (dock finns inte som alternativ hos komponentkoll).

https://komponentkoll.se/bygg/DuFFG

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25