Permalänk

Acer Predator XB273U GX-ägare

Hallå allesammans,

Jag håller på att bli tokig vid val av skärm. Har spenderat otaliga timmar framför recensioner, men känns inte som att jag blivit särskilt mycket klokare för det.

Har en 144 hz TN-panel (BenQ XL2411T) från 2012. Då även min dator är från 2012 så har det blivit dags att uppgradera allting.
BenQ-skärmen är förövrigt en fantastisk skärm, men eftersom jag inte längre spelar lika "seriöst", som man en gång gjorde, så vill jag nu övergå till IPS.

Det är främst AW2721D-skärmen och Acer Predator XB273U GX-skärmen jag tittat mest på.
Det självklara valet såg länge ut att bli Acer-skärmen, då den verkar vara bättre på det mesta för ett liknande pris.
Men efter att ha läst och luskat i olika forumtrådar så verkar väldigt många ha problem med bland annat flickering och artefakter.

Så slutligen till min fråga: Finns det några ägare där ute som har lust att recensera sin skärm lite kort, så att jag kan skapa mig en ännu bättre uppfattning om vad jag kan vänta mig? Kvarstår/upplever ni några av problemen jag nämnt ovan?

Tack på förhand!

Permalänk

Jag hade innan en 34 tums UW och köpte AW2721D sen funderade jag på att lämna tillbaka den, men efter att ha använt den ett tag kunde jag inte det. Riktigt bra skärm måste jag säga och då har jag haft många skärmar hemma.

Väldigt bra färger även i 8 bit som jag använder den tillsammans med 240hz. Själv har jag haft tur och fått en perfekt panel utan pixelfel eller IPS glow. Spelar mest FPS spel och gillar läget MOBA/RTS mest dock med en lite justering i att sänka kontrast och ljusstyrka. Själv använder jag " Super Fast " läget när det kommer till pixelrespons och märker inga problem. Extreme läget behövde de inte ens lägga till för att den är helt oanvändbar tack vare alla artefakter man får med den.

När det kommer till HDR är det skit skulle jag säga om du frågar mig. Min gamla skärm hade bättre HDR trots 400 certifiering pga. av hur HDR fungerar i Alienware skärmen. Det är mer tryck i spel på AW skärmen när man använder HDR men så fort du kollar på n mörk bakgrund så är det så mycket blooming att det är bara skit och man kollar bara på det.

Om man skulle summera allt så är jag väldigt nöjd med skärmen och kan verkligen rekommendera den. Acer skärmen har jag inte testat så vet inte hur den är. Man kan dock använda 10 bit upp till 240hz med Acer skärmen, men det kan man inte med AW. Jag har själv testat 10 bit med 144hz med AW och jag märker ingen skillnad om jag ska vara ärlig mot 8 bit.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag hade innan en 34 tums UW och köpte AW2721D sen funderade jag på att lämna tillbaka den, men efter att ha använt den ett tag kunde jag inte det. Riktigt bra skärm måste jag säga och då har jag haft många skärmar hemma.

Väldigt bra färger även i 8 bit som jag använder den tillsammans med 240hz. Själv har jag haft tur och fått en perfekt panel utan pixelfel eller IPS glow. Spelar mest FPS spel och gillar läget MOBA/RTS mest dock med en lite justering i att sänka kontrast och ljusstyrka. Själv använder jag " Super Fast " läget när det kommer till pixelrespons och märker inga problem. Extreme läget behövde de inte ens lägga till för att den är helt oanvändbar tack vare alla artefakter man får med den.

När det kommer till HDR är det skit skulle jag säga om du frågar mig. Min gamla skärm hade bättre HDR trots 400 certifiering pga. av hur HDR fungerar i Alienware skärmen. Det är mer tryck i spel på AW skärmen när man använder HDR men så fort du kollar på n mörk bakgrund så är det så mycket blooming att det är bara skit och man kollar bara på det.

Om man skulle summera allt så är jag väldigt nöjd med skärmen och kan verkligen rekommendera den. Acer skärmen har jag inte testat så vet inte hur den är. Man kan dock använda 10 bit upp till 240hz med Acer skärmen, men det kan man inte med AW. Jag har själv testat 10 bit med 144hz med AW och jag märker ingen skillnad om jag ska vara ärlig mot 8 bit.

Tack för det utförliga svaret. Varken HDR eller 8/10-bit är en deal breaker för mig, så det kvittar lite.
Det är betydligt lättare att få tag på recensioner av AW-skärmen, och de flesta är ju positiva, även om nån här på sweclockers tidigare sa att den är "oacceptabel" i snabba fps. Det fick mig att haja till lite.

Tror jag nog slår till på AW-skärmen ändå. Beställde du den från Dell? Hur var leveranstiden i såna fall?

Permalänk
Medlem

Jag införskaffade mig Acer skärmen för några veckor sen, rejäl skillnad ifrån min gamla Acer Predator 165hz. Men som så många andra, det är fabrikationsfel på modellen. Jag fick samma problem som alla andra på reddit beskriver, har därför hävt mitt köp. Så jag föreslår du avvaktar lite tills dem löst problemen sen är skärmen ett förstahandsval. (du kan använda 10bit till 270hz på skärmen, du kan dock inte använda gsync i 270hz. bara upp till 240hz)

Permalänk
Skrivet av nillas85:

Jag införskaffade mig Acer skärmen för några veckor sen, rejäl skillnad ifrån min gamla Acer Predator 165hz. Men som så många andra, det är fabrikationsfel på modellen. Jag fick samma problem som alla andra på reddit beskriver, har därför hävt mitt köp. Så jag föreslår du avvaktar lite tills dem löst problemen sen är skärmen ett förstahandsval. (du kan använda 10bit till 270hz på skärmen, du kan dock inte använda gsync i 270hz. bara upp till 240hz)

Tråkigt att höra - skärmen verkar ju extremt bra enligt specsen.
Jo, tyvärr behöver jag nog en skärm rätt snart, då 3080-kortet kommer nästa vecka och känner inte att jag har lust att köra 60 Hz eller vad nu HDMI stödjer. Har som sagt endast DVI och HDMI på nuvarande skärm så är lite brådskande så att säga.

Tror inte jag märker någon skillnad på 240 eller 270 Hz, så det är lite av en icke-fråga för mig. Går som sagt från 144 hz.
Det känns väl dock som att fabrikationsfel är något som kan ta ett rätt bra tag att åtgärda och få rätt, med testning och allt?

Uppskattar svaren

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara en del pill med den, men verkar gå att få bort med vettiga inställningar -- sedan verkar resten gå att lösa med framtida firmware-uppdatering säger "de som kan": https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=8038

Tänker inte avbeställa min XB273U GX.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Skrivet av KroesusSork:

Verkar ju vara en del pill med den, men verkar gå att få bort med vettiga inställningar -- sedan verkar resten gå att lösa med framtida firmware-uppdatering säger "de som kan": https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=2&t=8038

Tänker inte avbeställa min XB273U GX.

"Verkar" gå att lösa med framtida firmware-uppdatering kanske är att ta i, när han säger "Hard to say at this moment. Hopefully.", på frågan om det kommer lösas. Men ja, om de skulle lösa problemen är ju Acern det självklara valet.
Men överlag känns ju Alienware-skärmen som den "bättre" skärmen rent kvalitetsmässigt. Jag vet ju att jag kommer ha skärmen jag köper i ~10 år, förutsatt att kvaliteten tillåter det.

Känns oerhört märkligt att de inte testar sånt här innan de skickas till återförsäljarna dock.

Uppskattar länken! Hade inte läst den tråden tidigare.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag aldrig lägga 8000++++ på en skärm där du inte ens kan använda alla specs samtidigt.
10-bit, 1440p, 240hz osv.

Så de som inte klarar detta faller bort direkt.
Sen är väl lägsta "godkända" HDR 600 om man nu bryr sig om det.
Många verkar bara köra hdr400 av dessa nya dock.

En annan sak att tänka på är om man vill ha native stöd för nvidia reflex osv.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-reflex-overw...

Några av de nya kommande i 27 1440p 240hz
Acer Predator XB273U NX - 27”, 240Hz, 1440p
AOC Agon Pro 27” G-SYNC Ultimate Gaming Monitor (AG274QG ) - 27”, 240Hz, 1440p
ASUS ROG Swift PGM279QM - 27”, 240Hz, 1440p

Sen en ny Viewsonic XG271QG men den finns inte med på nvidias lista ännu iaf tror jag. Och Viewsonic är lite svårt o köpa i Sverige för normalt pris.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Personligen skulle jag aldrig lägga 8000++++ på en skärm där du inte ens kan använda alla specs samtidigt.
10-bit, 1440p, 240hz osv.

Så de som inte klarar detta faller bort direkt.
Sen är väl lägsta "godkända" HDR 600 om man nu bryr sig om det.
Många verkar bara köra hdr400 av dessa nya dock.

En annan sak att tänka på är om man vill ha native stöd för nvidia reflex osv.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-reflex-overw...

Några av de nya kommande i 27 1440p 240hz
Acer Predator XB273U NX - 27”, 240Hz, 1440p
AOC Agon Pro 27” G-SYNC Ultimate Gaming Monitor (AG274QG ) - 27”, 240Hz, 1440p
ASUS ROG Swift PGM279QM - 27”, 240Hz, 1440p

Sen en ny Viewsonic XG271QG men den finns inte med på nvidias lista ännu iaf tror jag. Och Viewsonic är lite svårt o köpa i Sverige för normalt pris.

Jahopp, då ska man sätta sig in i det också
Tror dock inte det är något som kommer få mig att vänta flera månader - vill helst ha skärmen innan månadens slut.

Bryr mig inte riktigt om något annat än 240 hz, IPS, G-sync (vilket jag antar i stort sett alla skärmar på den här nivån har), 1440p, med så låg ms som möjligt. ULMB vore ju också trevligt. Kan man slinka undan billigare om man inte kräver HDR eller 10 bit, t ex?
Större risk för IPS glow och BLB om man köper en billigare variant med samma specs? Många frågor jag inte har svar på.

Ska undersöka lite skärmar i 5-6000-kronorsklassen; kanske finns något som passar mig där. Men har svårt att se att jag inte offrar prestanda om jag väljer en som kostar ~3000 kr mindre.

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Tack för det utförliga svaret. Varken HDR eller 8/10-bit är en deal breaker för mig, så det kvittar lite.
Det är betydligt lättare att få tag på recensioner av AW-skärmen, och de flesta är ju positiva, även om nån här på sweclockers tidigare sa att den är "oacceptabel" i snabba fps. Det fick mig att haja till lite.

Tror jag nog slår till på AW-skärmen ändå. Beställde du den från Dell? Hur var leveranstiden i såna fall?

Jag köpte från INET. Du kan alltid lämna tillbaka om du inte gillar den. På bilden ser du hur den ser ut med min setup:)

https://imgur.com/bbsbJbb
https://imgur.com/GLxYcfj

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag köpte från INET. Du kan alltid lämna tillbaka om du inte gillar den. På bilden ser du hur den ser ut med min setup:)

https://imgur.com/bbsbJbb
https://imgur.com/GLxYcfj

Den fanns i lager på Inet häromdagen, men slut nu. Så om jag beställer blir det från Dell.
Du har inte upplevt några problem med huvudvärk eller vad det är jag sett folk nämna, som verkar kunna drabba vissa? Tydligen nano ips-panelen som kan orsaka det.

Snygg setup och fin katt! Ingick den på köpet? Isf är ju valet givet!

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Den fanns i lager på Inet häromdagen, men slut nu. Så om jag beställer blir det från Dell.
Du har inte upplevt några problem med huvudvärk eller vad det är jag sett folk nämna, som verkar kunna drabba vissa? Tydligen nano ips-panelen som kan orsaka det.

Snygg setup och fin katt! Ingick den på köpet? Isf är ju valet givet!

Nope ingen huvudvärk alls som jag har känt av och då har jag skärmen på ganska hög ljusstyrka. Finns olika lägen där MOBA/RTS är det mest färg. Vill du ha lite mindre färg finns det t.ex "Standard" läget.

Katten är dyrare än skärmen så nej den ingick inte

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Nope ingen huvudvärk alls som jag har känt av och då har jag skärmen på ganska hög ljusstyrka. Finns olika lägen där MOBA/RTS är det mest färg. Vill du ha lite mindre färg finns det t.ex "Standard" läget.

Katten är dyrare än skärmen så nej den ingick inte

Verkar vara väldigt individuellt det där - det är bara att hoppas att man inte är en av dem som lider av det.

Beställde precis AW-skärmen. Har en kompis som jobbar på Dell som fixade ca 1800 i rabatt, så då blev valet enkelt.

Tack för era svar och hjälp! Ha det fint.

Permalänk
Medlem

Jag haft Alienwaren hemma nu några dagar och det är en sanslöst bra skärm! Jag betalade 7000 för min och för det är den skulle jag nog säga ett fynd. Allt flyter på som bara den och ingen ghosting vad jag kan se, inte ens i Doom eternal. MEN jag har tyvärr märkt att jag är en av de som har problem med nano-IPS då jag börjar bli trött i ögonen efter ca 30min. Jäkligt surt för jag kommer inte hitta en bättre skärm för den här pengen... Får se om det blir bättre då jag inbillar mig att det känns lite bättre nu än tidigare. Var inne på att ev. byta till Acern men känns inte som man vågar det förens en fix kommer...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Jag haft Alienwaren hemma nu några dagar och det är en sanslöst bra skärm! Jag betalade 7000 för min och för det är den skulle jag nog säga ett fynd. Allt flyter på som bara den och ingen ghosting vad jag kan se, inte ens i Doom eternal. MEN jag har tyvärr märkt att jag är en av de som har problem med nano-IPS då jag börjar bli trött i ögonen efter ca 30min. Jäkligt surt för jag kommer inte hitta en bättre skärm för den här pengen... Får se om det blir bättre då jag inbillar mig att det känns lite bättre nu än tidigare. Var inne på att ev. byta till Acern men känns inte som man vågar det förens en fix kommer...

Kolla om du kan sänka ljus/kontrast ev. flytta skärmen lite ifrån dig. Jag spelar på den och jobbar typ hemma nu. Känner inga problem alls.
Kan verkligen instämma sjukt bra skärm. Jag spelar väldigt mycket fps spel men känner ingen ghosting alls däremot extreme läget känner man overshoot eller vad det kallas, men det är från spel till spel. I BF5 känner jag av det i COD Cold War känns det inte av t.ex.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Kolla om du kan sänka ljus/kontrast ev. flytta skärmen lite ifrån dig. Jag spelar på den och jobbar typ hemma nu. Känner inga problem alls.
Kan verkligen instämma sjukt bra skärm. Jag spelar väldigt mycket fps spel men känner ingen ghosting alls däremot extreme läget känner man overshoot eller vad det kallas, men det är från spel till spel. I BF5 känner jag av det i COD Cold War känns det inte av t.ex.

Stort tack för tipset att flytta skärmen längre bak och sänka kontrasten. Nu har jag suttit hela dagen och jobbat framför skärmen och känner knappt någonting längre i ögonen! Dock endast med 60Hz då jobbdatorn inte stöder mer via HDMI men ska väl inte påverka eller?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk

Tack för tipsen. Hoppas bara att man inte råkar vara en av de olyckliga att råka ut för något liknande.
Men känns samtidigt lite suspekt att vissa kan få såna symtom, medan andra inte får det.

Det känns som att det skulle kunna påverka även dem som inte känner av det, men utan att det kanske ger lika tydliga symtom.

Återrapporterar när jag använt skärmen ett tag. Den borde komma i slutet av veckan.

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Stort tack för tipset att flytta skärmen längre bak och sänka kontrasten. Nu har jag suttit hela dagen och jobbat framför skärmen och känner knappt någonting längre i ögonen! Dock endast med 60Hz då jobbdatorn inte stöder mer via HDMI men ska väl inte påverka eller?

Det ska det inte, det borde tvärtom vara bättre då ögonen mår bättre av högre hz. Tror man bara behöver hitta rätt balans för att den här skärmen är verkligen ljus så blir lätt att man får ont i huvudet/ögonen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det ska det inte, det borde tvärtom vara bättre då ögonen mår bättre av högre hz. Tror man bara behöver hitta rätt balans för att den här skärmen är verkligen ljus så blir lätt att man får ont i huvudet/ögonen.

Har du lust att dela med dig av dina skärminställningar?

Det är ju så klart individuellt och något jag kommer ställa in själv, men kan vara bra att ha något som referens.

Permalänk

Jag sitter i ett rum med mycket ljus och framförallt en stor lampa bakom mig. Ni kan testa mina inställningar, men om ni sitter i mörkret skulle jag sänka ännu mer.

Standard/Jobb

Ljus 35
Kontrast 70

Spela
Moba/RTS

Ljus 58
Kontrast 80 , här brukar det pendla mellan 75-80 beroende på spel. Om för ljust testa 50 ljus och 70 kontrast.

Skärmen har också en så kallad Comfortview om man är känslig för blåljus, den ligger på andra sidan om man bläddrar bland de olika lägen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag sitter i ett rum med mycket ljus och framförallt en stor lampa bakom mig. Ni kan testa mina inställningar, men om ni sitter i mörkret skulle jag sänka ännu mer.

Standard/Jobb

Ljus 35
Kontrast 70

Spela
Moba/RTS

Ljus 58
Kontrast 80 , här brukar det pendla mellan 75-80 beroende på spel. Om för ljust testa 50 ljus och 70 kontrast.

Tackar! Sitter alltid med några lampor tända. Inget fan av att sitta i totalt mörker.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att det har stor betydekse för mig om jag får in dagsljus i rummet - då känner jag ingenting i ögonen.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk

Grattis till kortet! Mitt 3080 anländer imorgon och skärmen på fredag

Permalänk

För övrigt tycker jag det är dags att Photek släpper något nytt snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Grattis till kortet! Mitt 3080 anländer imorgon och skärmen på fredag

Tack, jo riktigt nöjd med kortet! Ett av de finare 3080 man kan få tag i enligt mig.

Spännande! Hoppas du blir nöd med prylarna!:)

Skrivet av köttfrukt:

För övrigt tycker jag det är dags att Photek släpper något nytt snart

Vad är det jag ska släppa?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Grattis till kortet! Mitt 3080 anländer imorgon och skärmen på fredag

Helt missat den här tråden, det var jag som ansåg att AW skärmen var oacceptabelt seg i FPS på alla inställningar och jag står kvar vid den åsikten. Acer skärmen är så överlägsen att det inte ens är en match med sin strobing.

Inga problem alls med min skärm, kör den både med ett 5700XT och ett laptop 2060 via USB-C. AW skärmen lyckades jag inte heller helt slå av belysningen på och jag kunde höra fläkten så småsaker utanför prestanda som störde mig.
Jag misstänker dock att foten på AW skärmen var stabilare men då jag monterar mina skärmar på armar direkt så packade jag inte ens upp foten.

Inte sett någon burnin ännu och jag har haft skärmen sen innan jul.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Helt missat den här tråden, det var jag som ansåg att AW skärmen var oacceptabelt seg i FPS på alla inställningar och jag står kvar vid den åsikten. Acer skärmen är så överlägsen att det inte ens är en match med sin strobing.

Inga problem alls med min skärm, kör den både med ett 5700XT och ett laptop 2060 via USB-C. AW skärmen lyckades jag inte heller helt slå av belysningen på och jag kunde höra fläkten så småsaker utanför prestanda som störde mig.
Jag misstänker dock att foten på AW skärmen var stabilare men då jag monterar mina skärmar på armar direkt så packade jag inte ens upp foten.

Inte sett någon burnin ännu och jag har haft skärmen sen innan jul.

Uppskattar din input. Men jag börjar misstänka att du kanske drabbades av det som många verkar ha gjort när det kommer till nano-ips?

Jag tror självklart på det du säger, men jag har läst så mycket om skärmen och den absoluta majoriteten är ju positivt inställda till den. När jag däremot läste om Acer-skärmen så verkar den absoluta majoriteten ha problem med den, och många som lämnat tillbaka den.

Acer-skärmen är utan tvekan bättre på papper, och om jag visste att båda fungerade perfekt hade valet varit enkelt.
Sen skadar det inte att jag fick AW-skärmen för 3k mindre än Acern.

Men, om jag inte är nöjd med den kommer jag så klart lämna tillbaka den och kanske prova Acern.

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Tack, jo riktigt nöjd med kortet! Ett av de finare 3080 man kan få tag i enligt mig.

Spännande! Hoppas du blir nöd med prylarna!:)

Vad är det jag ska släppa?

Ny platta så klart! Jo, nu är allt på plats förutom skärmen. Återkommer med åsikter senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Ny platta så klart! Jo, nu är allt på plats förutom skärmen. Återkommer med åsikter senare.

Haha, så du lyssnar också på Photek - nice!

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Uppskattar din input. Men jag börjar misstänka att du kanske drabbades av det som många verkar ha gjort när det kommer till nano-ips?

Vad drabbas många av med nano ips? Förutom det faktum att strobing är omöjligt.
För mig blev det också runt 2000 mer för acern men det kändes klart värt det efter man spelat ett 10tal dagar på båda.

Det beror lite på ens krav, är man inte jättebrydd om blur är aw skärmen helt okej, prisvärd efter alla rabatter.

Bilden i den här videon talar dock sitt tydliga språk.
https://youtu.be/NvoLrhSbdHY