Få tag på 3000series i sverige

Permalänk

Få tag på 3000series i sverige

Har försökt få tag på ett 3060ti/3070 i Sverige men har inte lyckats. Dom billigare varianterna på båda korten är dom som lockar mest så som 3070 Asus Dual eller 3060ti eagle.
Min fråga är egentligen var borde man köpa ett ifrån webbhallen inet netonnet osv. Är det någon variant av kort som är lättare att få tag i? borde man beställa även ifall dom inte finns just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbe_Eklund:

Har försökt få tag på ett 3060ti/3070 i Sverige men har inte lyckats. Dom billigare varianterna på båda korten är dom som lockar mest så som 3070 Asus Dual eller 3060ti eagle.
Min fråga är egentligen var borde man köpa ett ifrån webbhallen inet netonnet osv. Är det någon variant av kort som är lättare att få tag i? borde man beställa även ifall dom inte finns just nu?

Brist i hela världen. Men om du känner att du "måste ha ett" är mitt tips att du beställer ett från Inet, OCH Webbhallen OCH Dustin. Fuckar upp deras ordersystem, men du har alltid ångerrätt om affärerna inte levererar, och så gör du helst detta med kontokort. Kan liknas med gamla Stryktipset att "helgardera en match med 1X2".

Möjligen "får" du ett kort i april.
Själv lyssnade jag på LTT när "corona drog igång" att det var nu att köpa/bygga ny dator. Följde Linus tips. Dock snålade jag på grafikkortet till ett GTX1660S. Eftersom jag visste att nya skulle komma så att säga "snart".

Mina egenupplevda tips för att fixa "ny burk" under 2020.
Här är länken till LTT/Linus, jag följde Linus råd förresten.. Väntar bara på att få tag på ett 3060 till bra pris..

Jag antar starkt att jag får "leva med" mitt 1660S ett bra tag. Å andra sidan lirar det på bra.

Permalänk
Medlem

Inte ens tradera är värt. Någon vid namn it-shoppen har köpt de senaste 4 stycken TUF 3080 korten, undrar vad han ska göra med alla korten. Inte direkt som att han kan tjäna pengar på ett kort köpt för 12 tusen

Permalänk
Medlem

Måste man ha ett, så håll koll på de större aktörernas fyndsidor.
Folk som bokat ett/flera kort och får dom, eller gått på 3090 eller AMD i stället för 3070/3080 returnerar sina kort. Dom korten hamnar på fyndsidorna.

Fått tag på både ett 3070 och 3090 under November och December den vägen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så att jag höll koll på de modeller jag ville ha och kollade när de "snart" skulle komma in i lager enligt lagerstatusen på typ komplett.se, netonnet.se och inet.se och la order då. Fick tag i ett 3070 och 3060 ti på detta sätt på några veckor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk

Just nu finns det 50+ rtx 3060ti evga xc på inet. Känns ju som det borde finnas ngn kö på det korten men jag har beställt ett och det ska komma till butiken som jag ska hämta upp det vid på måndag står det, man får ju att det stämmer.
https://www.inet.se/produkt/5411927/evga-geforce-rtx-3060-ti-...

Permalänk

Jag beställde också ett EVGA 3060ti XC från Inet, har packats och ska levereras i början av nästa vecka. Äntligen!