Bajs- och kissanalyserande toalett för bättre välmående på CES 2021

Permalänk
Melding Plague

Bajs- och kissanalyserande toalett för bättre välmående på CES 2021

Wellness Toilet ska ge diet- och träningsråd i en app genom analys av mänskligt avfall. Något som är lättare sagt än gjort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken skitnyhet

Permalänk
Inaktiv

Äntligen!

Permalänk
Medlem

nu är Jacob i "farten" igen, kuklås, bajs och kiss!

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Kan jag få analysen att visas på min magic mirror i hallen? Finns det integration för HA än?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jacob går från klarhet till klarhet 2021!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

nu är Jacob i "farten" igen, kuklås, bajs och kiss!

Skrivet av Joppis:

Jacob går från klarhet till klarhet 2021!

Hahahaha, tänkte samma sak.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Vissa saker lever jag gårna ovetandes om 😊
Kan se youtubers testa dessa

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

inte svårare än att ställa in användare innan användning.

Känns som att det finns en väldans massa o"nödiga" skämt som jag missar att ta chansen till just nu

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Haha, ja, den dag man måste logga in i skithusappen innan man lägger en kabel är jag fan klar i den här jämmerdalen. Bara att avsluta misären typ

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Sensorer för att känna igen en användare känns ju som betydligt enklare att få till än sensorer som på ett vettigt sätt kan analysera avföring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Inga problem, du loggar bara in med qr-koden på dasset när du sätter dig. Sen kommer resultatet i telefonen med säkerligen fina diagram och export till excel så då kan få statistik på skiten också😀

Ännu en sak som elektroniken till GPU:er inte behöver användas till. Inte konstigt att vi har komponentbrist.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Moderator
Forumledare

Så det krävs fiber för att.....äh, dåligt skämt.
Klart det inte krävs någon uppkoppling till nätet för denna produkt....ja, kanske avloppsnätet dårå 🥁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ser framför mig rubrikerna:

"Nöden har ingen lag: Bengt kunde inte skita utan att betala hackarna 50 bitcoins motsvarande 50 000kr"

Permalänk
Medlem

- "Fan vad konstigt du går idag"
- "Ja det blev kortslutning i toaletten"

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Den skulle nog få både CTD & bluescreen efter jag besökt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Kan man ha FaceID så kan man man väll tweaka det lite till AssID också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Skrivet av Chibariku:

Sensorer för att känna igen en användare känns ju som betydligt enklare att få till än sensorer som på ett vettigt sätt kan analysera avföring.

Skrivet av Mr_Lazy:

Kan man ha FaceID så kan man man väll tweaka det lite till AssID också

"One group at Stanford University made headlines last year when they debuted a technology that gleaned health insights from a person's poop, with a camera that recognized an individual's butthole." – Mashable

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Detta är ju ett ämne som är upplagt för att driva med...

Men samtidigt så är det en relevant och bra idé om man kan få det att fungera! Det är inte helt enkelt att äta bra, och även om man gör det så finns det diverse sjukdomar som kan leda till att man får brist på näringsämnen och liknande. Om det här faktiskt fungerar smidigt och pålitligt så skulle det kunna hjälpa många människor att må bättre! (och skryta om sin nya tarmhälsa med automatiska poster på facebook direkt från toaletten... )

Permalänk
Medlem

Alltså... vafan @Jacob. Ta dig ur kiss och bajsåldern nu!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Två år senare så kommer DLC för bakfyllespyan och liknande.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

2022: "Wellness Toilet erkänner nu att de blivit hackade och att de 220 000 rövhål som lades ut på Dark webb i förrgår verkligen tillhör deras kunder..."

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt tänka mig en sådan, kan vara nyttigt speciellt om man blir allvarlig sjukt. Ja, det finns andra sätt också men om man slipper jaga läkare för vissa "ärenden" är det bara plus. Dock vet jag inte vad de kommer göra med informationen så jag avstår. Tack för nyheten Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Detta är ju ett ämne som är upplagt för att driva med...

Men samtidigt så är det en relevant och bra idé om man kan få det att fungera! Det är inte helt enkelt att äta bra, och även om man gör det så finns det diverse sjukdomar som kan leda till att man får brist på näringsämnen och liknande. Om det här faktiskt fungerar smidigt och pålitligt så skulle det kunna hjälpa många människor att må bättre! (och skryta om sin nya tarmhälsa med automatiska poster på facebook direkt från toaletten... )

Det är säkert tänkt som en skämtnyhet från redaktionens sida.

Skall man vara lite allvarligare så är denna produkt totalt pseudovetenskaplig produkt. Givetvis finns det medicinska analyser av avföring, bland annat bakteriella analyser och inflammationsmarkörer. Problemet är att seriös forskning i princip uteslutande görs för att utveckla analyser för att detektera/utesluta sjukdom i redan misstänkt sjuka individer. Dvs provtagningen skall vara riktad med rätt analys gjord på välgrundad misstanke annars får man på tok för många falsk-positiva resultat. Dessutom väger en läkare in en stor mängd parametrar som inte finns tillgänglig för "toaletten". Vidare krävs hela laboratorier med tillhörande personal för att göra dessa analyser.

TLDR: Typisk AI-tech-produkt med lite hälso-mumbo-jumbo som, pseudovetenskapligt, ger påhittade och utnyttjar folks oro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Kan man ha FaceID så kan man man väll tweaka det lite till AssID också

för många så är skillnaden "hårfin"

Permalänk
Hedersmedlem

Precis den jag tänkte på också!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

nu är Jacob i "farten" igen, kuklås, bajs och kiss!

Engelsk eller svensk fart?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Med risk för att strö länkar omkring mig så leds mina tankar in på Adult Swims reklamsketch "Smart Pipe":

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte gå på toa nu Pappa?

För att dassens firmware uppdateras till Dass V2.0 - Det kan dröja ett tag.