Battlefront 2 Gratis "köp" fram till 21 Jan

Permalänk
Medlem

Battlefront 2 Gratis "köp" fram till 21 Jan

Man kan ladda hem spelet gratis för alltid fram till 21 januari på Epic games. Spelet förtjänar inte det låga betyg det har, tvärtom är det riktigt välgjort med snygg miljö och animationer. Tror det är baserat på vad spelet var för 3 år sedan då det tidigare fanns loot boxes.
Det är ett snabbt spel med mycket action där man även kan utveckla snits i att röra sig bra vilket de flesta moderna fps-spel saknar men det är svårt och väldigt mycket att lära sig innan man behärskar spelet och når stor framgång fast just nu är det otroligt många nybörjare pga att det är gratis och då har ni en bra chans. Eftersom Jedi och tex Vader finns med mycket powers kan det vara frustrerande och svårt att besegra dem med en lägre klass som assault eller officer tex. Du måste vara smart och veta din omgivning och distans, hålla koll på minikartan (radar) men även acceptera att vissa situationer kan du inte vinna duellen.
De flesta spelar Galactic Assault med upp till 40 spelare. Olika kartor har olika mål men även Heroes and Villains finns där man enbart spelar huvudrollsfigurerna i Star wars som Han Solo, Luke, Leia, Vader, Iden, Kejsaren etc.. i 4 mot 4. Alla karaktärer har olika egenskaper som man måste lära sig och bemästra men det är något man gör fast det är svårt i början. De flesta kommer nog tycka det är fel på spelet eller att karaktären är skit när man förlorar
Det går även att spela Iden Versio i singelplayer. En karaktär som kommer att dyka upp i the Mandalorian. https://starwars.fandom.com/wiki/Iden_Versio

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/star-wars-battl...

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Blir perfekt tills mitt nya bygge är klart nästa vecka. Jag har ju inte haft en stationär dator sedan 2011 så det finns mycket att spela nu 😁

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Blir perfekt tills mitt nya bygge är klart nästa vecka. Jag har ju inte haft en stationär dator sedan 2011 så det finns mycket att spela nu 😁

Ja, verkligen. Jag började kolla på spel igen när Battle royalspelen dök upp. Intressant men stora ytor och mycket letande i lådor och annat lockar mig inte då jag vill ha ett mer intensivt spel. Hade själv inte spelat på väldigt många år innan jag började spela Battlefront 2.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Man kan ladda hem spelet gratis för alltid fram till 21 januari på Epic games. Spelet förtjänar inte det låga betyg det har, tvärtom är det riktigt välgjort med snygg miljö och animationer. Tror det är baserat på vad spelet var för 3 år sedan då det tidigare fanns loot boxes.
Det är ett snabbt spel med mycket action där man även kan utveckla snits i att röra sig bra vilket de flesta moderna fps-spel saknar men det är svårt och väldigt mycket att lära sig innan man behärskar spelet och når stor framgång fast just nu är det otroligt många nybörjare pga att det är gratis och då har ni en bra chans. Eftersom Jedi och tex Vader finns med mycket powers kan det vara frustrerande och svårt att besegra dem med en lägre klass som assault eller officer tex. Du måste vara smart och veta din omgivning och distans, hålla koll på minikartan (radar) men även acceptera att vissa situationer kan du inte vinna duellen.
De flesta spelar Galactic Assault med upp till 40 spelare. Olika kartor har olika objektiv men även Heroes and Villains finns där man enbart spelar huvudrollsfigurerna i Star wars som Han Solo, Luke, Leia, Vader, Iden, Kejsaren etc.. i 4 mot 4. Alla karaktärer har olika egenskaper som man måste lära sig och bemästra men det är något man gör fast det är svårt i början. De flesta kommer nog tycka det är fel på spelet eller att karaktären är skit när man förlorar
Det går även att spela Iden Versio i singelplayer. En karaktär som kommer att dyka upp i the Mandalorian. https://starwars.fandom.com/wiki/Iden_Versio

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/star-wars-battl...

Finns en hel tråd med denna typ av inlägg. Battle front 2 har nämnts där.
#18870233

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Finns en hel tråd med denna typ av inlägg. Battle front 2 har nämnts där.
"Digitala spelfynd"

Aha, jag sökte på Battlefront 2 innan och hittade inga färska trådar

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Aha, jag sökte på Battlefront 2 innan och hittade inga färska trådar

Se till att följa tråden, kommer upp väldigt mycket bra gratisspel där. Framför allt på den snabbt växande Epic games store

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Battlefront 2. Kan man spela online gratis då. Full version

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Se till att följa tråden, kommer upp väldigt mycket bra gratisspel där. Framför allt på den snabbt växande Epic games store

Har missat, jag får spana in tråden! 👍🏻

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Battlefront 2. Kan man spela online gratis då. Full version

Ja, helt gratis och du får hela spelet, tom celebration edition istället för standard.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Gah, ännu en launcher.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Jag hade kanske inte sett den annars då jag inte har Epic Games Launcher eller den tråden öppen särskilt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Gah, ännu en launcher.

Det konstiga är att jag tror Epic Games öppnar Origin vid installation.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Det konstiga är att jag tror Epic Games öppnar Origin vid installation.

Var det jag syftade på.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2