Dator kraschar i spel men inte i benchmark

Permalänk
Medlem

Dator kraschar i spel men inte i benchmark

Hej.
Köpte dator för ca 2 år sen och den har funkat bra tills nu.
Tror det är mitt GeForce RTX™ 2080 Ti Phoenix som brakat ihop, Benchmark osv funkar men direkt jag kör igång ett spel stänger datorn av sig.
Kör vatten kylning osv var fin fina saker för 2 år sen.
Nu till min fråga..
Tycker butiken jag köpte datorn i har väldigt konstig inställning och vill inte ha med dom att göra mer.
Därför tänkte jag eftersom tillverkaren har garanti på 4 år på dessa kort, kan man inte skicka direkt till dom?
Är LÄSKIGT dålig på datorer men har surfat runt och finner inga tillverkar supports eller något sånt.
Så vad ska jag göra sitter i en rävsax och kommer inte ur
Kortet kosta liksom 16000 kr när det köptes och borde hålla mer än 2 år enligt mig.
Dessutom ni vet ju att fantasi världen bara dra i en varje kväll, men jag kan inte spela !
Och nya grafik kort finns ju inte allt är slut överallt
Hur skulle ni gjort ?
MvH
Dr Dralle

Rubrik förtydligad /mod
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vilka resterande delar sitter i datorn? Vilken temperatur processorn och grafikkortet på när du kör benchmark? Vilka benchmarks har du kört?

Jag är tveksam att grafikkortet är boven i dramat, skulle den inte klara av spel så hade den inte heller klarat av benchmarks.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owndee1:

mitt GeForce RTX™ 2080 Ti Phoenix
Kör vatten kylning
Är LÄSKIGT dålig på datorer

huh, does not compute.

Men för att svara på din fråga, har du någonsin avdammat din dator? Kanske massa damm som hindrar CPU-kylaren att göra sitt och datorn stänger av sig automatiskt när temperaturen blir för hög.

Vad kör du för benchmark?

Permalänk
Medlem

Ha Ha
Idag fick jag SmS om att daton gick att hämta ut på Inet.
Glider dit och får reda på att det är Windows på hårdisk 2 som är felet enligt dom ska den funka perfekt efter ominstallation.
Har inte testat än men är det så kan jag äntligen hoppa in och spela redan ikväll efter 3 veckors skit liv.
Frågan är ju ifall man på något sätt kan installera bättre .. tycker alltid det blir en jäkla röra på installationer om man kör steam och alla andra olika spel plattformar.
Är det möjligt att lägga allt i speciella kataloger så när problem uppstår eller att plats inte finns delitar man bara en som inte används?
Japp det är den nivån på mitt kunnande tyvärr, men jag är bra på att bygga baser i Rust eller njaa alla spel sen 1996