Apple MacBook Pro 15-Inch "Core i7" 2.3 Retina 2012 *faulty*

Permalänk

Apple MacBook Pro 15-Inch "Core i7" 2.3 Retina 2012 *faulty*

Tjena!

(Snälla läs hela så slipper du bli missnöjd)
Har tyvärr råkat ut för den klassiska mappen med frågetecknet... Har ingen idé vad som orsakade det då den en dag bara gav upp. Jag har öppnat upp för att se om jag kunde upptäcka nåt simpelt fel men till stor besvikelse ligger nog problemet på för djupt vatten för mina kunskaper om reparation. Kort sagt, något för den mer fixige. Jag prata med en butik som ville ha några tusenlappar för att titta på den, har inte kapitalet för den chansningen. Ominstallera/reboota har inte fungerat (har även testat stänga av sätta på så misstänker att det är något fel på hårddisken (men som sagt, jag har inte mer kunskap än några timmars googlande så kan mycket väl vara något annat).

Säljer den då som reparationsobjekt! Resten av delarna fungerar ju fin och det finns inga repor eller sprickor!

Jag plockar ut hårddisken så den ingår EJ, ingen laddare medföljer heller.

(everymac.com)
Retina Mid-2012
MacBookPro10,1
RAM 8 GB
VRAM 1 GB*
Storage -
This model is powered by a 22 nm, 64-bit Intel Mobile Core i7 "Ivy Bridge" (I7-3615QM) processor which includes four independent processors "cores"

Kan skicka den på posten om man vill, men köparen står för frankten. Tar inte tillbaka den om man skulle "ångra" sig tyvärr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns det något kvitto, inköpshistorik etc? Varför tar du bort hårddisken? Det låter som att det är stöldgods

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

800 inkl frakt bjuder jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Finns det något kvitto, inköpshistorik etc? Varför tar du bort hårddisken? Det låter som att det är stöldgods

Brukar själv aldrig sälja datorer med hårddiskar som kan ha personligt data. Säljaren har kanske bankuppgifter osv. som hen kan inte radera?

Permalänk
Medlem

Om datorn fungerar bra i övrigt så lär ett hårddiskbyte lösa problemet och det är relativt enkelt att göra!

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Om datorn fungerar bra i övrigt så lär ett hårddiskbyte lösa problemet och det är relativt enkelt att göra!

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+...

Nej, fel model! Det är Retina vilket har en "egen" anslutning:

https://www.ifixit.com/Device/MacBook_Pro_15%22_Retina_Displa...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Aj fan, tack för rättning! 🥰

Ja, går iaf att köpa dessa men måste vara specifik modell, till exempel via OWC.
https://eshop.macsales.com/shop/ssd/owc/macbook-pro-retina-di...

Permalänk
Medlem

@BellmanJr Vet du hur många cykler batteriet har gått? Eller kan du beskriva batteritiden på maskinen innan den sade kaputt?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

900 kan hämta

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Skrivet av iknight:

Brukar själv aldrig sälja datorer med hårddiskar som kan ha personligt data. Säljaren har kanske bankuppgifter osv. som hen kan inte radera?

Precis, vet ej att det är hårddisken det är fel på (ligger en del jobb där..). Kvitto ska jag se om jag kan få fram, det var ett tag sen!

Permalänk
Skrivet av XFTality:

@BellmanJr Vet du hur många cykler batteriet har gått? Eller kan du beskriva batteritiden på maskinen innan den sade kaputt?

Tyvärr vet ej. Den var dagligen (med laddaren i) använd i ca 3-4 år om det hjälper Märkte aldrig av någon fara med batteriet

Permalänk

Exakt, en djevla djungel med olika ssd, men den du skickar stämmer. Borde kanske nämnt i beskrivningen, tack!

Permalänk
Skrivet av henkrik92:

900 kan hämta

Du får den för 1300 om du kan hämta imorn

Permalänk
Medlem

1500 plus frakt!

Permalänk
Skrivet av karhart:

1500 plus frakt!

Såld!