Korrigerad: Undervolta 3070 med EVGA Precision X1..?

Permalänk
Medlem

Korrigerad: Undervolta 3070 med EVGA Precision X1..?

Hallå, tack för att du klickade på tråden!

Jag fick mitt EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA igår och vill undervolta det då jag läser här och där att folk gör det med bra resultat. Mest för att sänka temperatur utan att sänka prestanda.

Sökte lite på nätet men inte hittat något om just EVGA Precision-mjukvaran. Jag törs inte dra i spakarna där utan någon guide eller förklaring hur man gör det säkert. Jag vill inte använda MSI Afterburner.

Stort tack om du kan hjälpa! Tack, mvh / hypermode

Redigerat: Menade undervolta, inte underclocka.

Permalänk
Medlem

Om du hittar en MSI afterburner guide, så kan du i stort sett följa den i precision x då det är olika overlays. (var så förut iallafall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Om du hittar en MSI afterburner guide, så kan du i stort sett följa den i precision x då det är olika overlays. (var så förut iallafall)

Ok ska se om jag hittar något motsvarande där.

Är inte just bekant med överklocknimgsprogram.

Permalänk
Medlem

Äh, inget kommer gå sönder. Se bara till så att du inte har programmet och profilen på autostart av Windows, tills du känner dig trygg.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077