Permalänk
Medlem

Tips
Baconmacka:
Blanda
Hackad knaperstekt bacon
Hackad rödlök
Rohde Island sås:
Crème Fraiche
Chilisås
Citronpeppar

Ta en stor brödskiva typ Jättefranska
Lägg en klick av blandningen på.
Lägg en till brödskiva på.
Plasta in med Gladplast
Låt "Dra" ett par timmar...Bra till snabbfrukost...dagen efter...
Gör många för det är smaskens.
Man kan byta bacon mot tonfisk...men det är inte aktuellt i denna tråd...eller något vegetariskt...Hu!

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Sort? Spelar mindre roll. Hur man tillagar den däremot!

Det är ingen enorm skillnad på vakuumförpackad bacon för 15Kr förpackningen men ingen tillagningsmetod i världen kan få den i närheten av riktig kvalitetsbacon.

Permalänk
Medlem

Willys säljer större paket med lite tjockare skivor som slår mkt andra men tyckte också Stora Coop ojämna skivor på bacon direkt från charken var riktigt bra.

Idag använder jag mest bacon till fläskpannkaka & hamburgare så någon gång i månaden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Fast det gör det. Det är den vanligaste metoden tillochmed. Kostnadseffektivt med gas. Hitler håller med.

https://www.djurensratt.se/blogg/lat-grisar-slippa-gasas-med-...

Du kan även passa på att kolla uppdrag gransknings senaste avsnitt av kravbönderna för att se hur fint "kvalitetstämplat" är egentligen. För att sammanfatta så är det ett försäljningsknep som går ut på att lindra konsuments dåliga samvete.

OM man behandlar djur på detta sätt ska man själv avlivas. Och ja, jag är seriös. Vidrigt att se, sånt här får mig att välja veg, trots att jag älskar kött.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Tjock och alltid i ugnen. Har inte stekt bacon i stekpanna pa valdigt manga ar. Once you go....

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Då jag har turen att bo i Jämtland så har vi flera företag som gör riktigt bacon! dvs, du kan äta det direkt ur förpackningen!
Änge bacon, Ramsele bacon och Undersåkers bacon är utan tvekan det bästa människan kan uppbringa! Ni som tycker att tulip är bacon, testa riktigt bacon och ni vill fan inte testa något annat! runt 180-200kr/kg får man nog räkna med men vad fan, vi lever bara en gång!

Permalänk
Medlem

Jag tänker att jag vill lägga denna bilden här. Mm... bacon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Vi köper kött via gårdssällskapet (https://www.gardssallskapet.se/) och jag tycker deras Alspånsrökta bacon är enormt god.

Tack för tipset, såg ju ut att vara helt ok pris. Ska testas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

OM man behandlar djur på detta sätt ska man själv avlivas. Och ja, jag är seriös. Vidrigt att se, sånt här får mig att välja veg, trots att jag älskar kött.

Kommer dessvärre aldrig att sluta när det är en global industri i en så pass stor skala att det aldrig kommer att vara hållbart eller etiskt.

Permalänk

Gör allt bacon själv, av sida som jag köpt av en kompis som föder upp grisarna där de avlivas på gården i lugn och ro. Har ingen respekt för människor som köper från tveksamma ställen. Usch och fy för alla som köper billigt skitbacon och stöder den globala pissindustrin.

Permalänk
Medlem

Den bästa bacon jag någonsin ätit kommer från Gårdssällskapet
https://www.gardssallskapet.se/?gclid=CjwKCAiAuoqABhAsEiwAdSk...
Genuin smak, rökt på riktigt och inte smaksatt med rökämnen. Toppkvalitet på köttet, precis som på den malda högreven och kycklinglåren.

/ B

Permalänk
Medlem

Tulip alla dagar i veckan, vacuum förpackat kött kan butikerna få behålla. 😄

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Har alltid kört SCAN Bacon för att jag tycker smaken är bäst jämfört med andra. MEN! Nu har jag faktiskt köpt Coop Änglamark (ekologisk) bacon de tre senaste gångerna och tycker faktiskt den är bättre, för typ samma pris. Kommer fortsätta med Coop's framöver.

Permalänk
Medlem

Enebackens från Lidl. Riktigt gött. Köper dock mest för de närmast.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tulip alla dagar i veckan, vacuum förpackat kött kan butikerna få behålla. 😄

Köp inte Tulip det är danskt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Köp inte Tulip det är danskt.

Vad gör det då? Dansk gris smakar väl likadant som svensk gris. Är du grisrasist? 😆

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Siljans Chark är det bästa i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad gör det då? Dansk gris smakar väl likadant som svensk gris. Är du grisrasist? 😆

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Vad gör det då? Dansk gris smakar väl likadant som svensk gris. Är du grisrasist? 😆

Driver du med oss eller är du seriös? Gällande smaken alltså.

Permalänk
Medlem

Givetvis ska det alltid finnas moralkärringar som ska köra ner sina veggo- och antiköttbudskap i halsen på folk så fort tillfället ges. Håll era jävla fingrar borta från tangentbordet istället.

Jag brukar köpa Scans bacon och jägarbacon. Annars kan jag varmt rekommendera Grönby Chark som ligger i Trelleborg samt Övarps gårdsbutik som ligger strax utanför Klippan.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankmeister:

Driver du med oss eller är du seriös? Gällande smaken alltså.

Gällande smaken är jag seriös.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad gör det då? Dansk gris smakar väl likadant som svensk gris. Är du grisrasist? 😆

Exakt så. Dessutom så är det svenskt kött och inte danskt inte för att det hade gjort något.

Permalänk
Medlem

När man käkat Tulip: https://www.youtube.com/watch?v=rC2RxUwapxM

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Bacon runt dadlar är supergott! Men ICA, Tulip och SCAN är inte mycket till bacon. Köper alltid Andersson o Tillman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Haha, fan vad jag älskar Ernst Hugo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suuulan:

Givetvis ska det alltid finnas moralkärringar som ska köra ner sina veggo- och antiköttbudskap i halsen på folk så fort tillfället ges. Håll era jävla fingrar borta från tangentbordet istället.

Det finns dock inga som blir så kränkta som köttnissar som känner att deras julbord är hotat. Det är oftare åt det hållet, köttätare som vandrar in på vegorecept och gnäller "JaG bLiR FÖrViRrAD i AfFÄreN aV aTt VegO hEteR KOrV". Är varken vegetarian, vegan eller moralkärring men inte heller så pubertal och trotsig att jag skiter ner mig när Coop skickar ut en vegofokuserad receptsamling inför jul.

Det är också upp till var och en att ta till sig. Om någon känner sig så träffad av påpekandet att köttindustrin är rutten att den käkar lite mer vegetariskt så tycker jag det bara är bra.

Ont: Är inte lika frälst som många andra på just bacon. Har inte ätit det på flera år faktiskt, men tråden fick mig att köpa med ett paket Nyhlen Hugossons alspånsrökta när jag handlade, och ja det smakade ungefär som allt annat bacon jag testat. Inte bättre eller sämre. Kanske helt enkelt måste uppskatta bacon mer för att det ska göra någon skillnad.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Köp inte Tulip det är danskt.

Har för mig att det står på förpackningen att det innehåller svenskt kött iaf.

Sen för min del, är det viktigare att köttet inte är vacuumförpackat av flera aptitliga anledningar.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det finns dock inga som blir så kränkta som köttnissar som känner att deras julbord är hotat. Det är oftare åt det hållet, köttätare som vandrar in på vegorecept och gnäller "JaG bLiR FÖrViRrAD i AfFÄreN aV aTt VegO hEteR KOrV". Är varken vegetarian, vegan eller moralkärring men inte heller så pubertal och trotsig att jag skiter ner mig när Coop skickar ut en vegofokuserad receptsamling inför jul.

Det är också upp till var och en att ta till sig. Om någon känner sig så träffad av påpekandet att köttindustrin är rutten att den käkar lite mer vegetariskt så tycker jag det bara är bra.

Håller med dig till fullo. Vad folk äter eller när livsmedelsbutiker drar igång någon veggokampanj skiter jag fullkomligt i. Men när Captain Obvious börjar spy galla om djurens lidande och den usla djurhållningen i köttindustrin bara för att man glott på någon amerikansk dokumentär på Netflix så gör det mig riktigt irriterad.

Lägg upp ett veganskt alternativ, istället för att börja älta om andras levnadssätt. Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Gällande smaken är jag seriös.

Ok!

Permalänk
Medlem

"sorted food" på Youtube sa en väldigt bra sak angående "morotsbacon" som enligt en tiktok-video skulle smaka bacon..
Detta var hyvlad morot med liquid smoke och salt som grillas till krispigt i ugnen.

"it does taste Great, but its not bacon.. Call it for what it is, not what it isnt". Det speglar veganismen väldigt bra, det ser ut som originalet och det smakar nästan som originalet, men det är inte originalet.
Men nu är detta en tråd om bacon och inte om vegankost

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare