Ubisoft gör Star Wars open world-spel. Förväntningar och förhoppningar

Permalänk
Medlem

Ubisoft gör Star Wars open world-spel. Förväntningar och förhoppningar

Jag fick nyss veta att Ubisoft håller på att utveckla ett Star Wars open world-spel och jag är helt lyrisk som stort fan av både Star Wars och Ubisoft.

Tydligen är det samma studio som gjort The Division som utbecklar spelet. Just The Division 1 och 2 är inte mina favoritspel från Ubisoft.

https://www.pcgamer.com/what-do-we-want-from-ubisofts-open-wo...

Vad har Sweclockers för förväntningar och förhoppningar angående detta spel? Vilken tid och plats tror ni det utspelas i? Old Republic, High Republic eller New Republic? Jedi eller Sith? Rebell eller Emire? Bountyhunter eller Gunslinger? Mando?

Jag hoppas på antingen få spela som Sith i Old Republic-eran eller en Imperial agent som smyger runt och headshottar jedis i stadsmiljöer. Vill helst inte se ett enda sandkorn i spelet.

https://news.ubisoft.com/en-au/article/1NuKtLdz0qhUg3zgvpLqhL...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Det enda Ubisoftspelet som jag har lagt ner tid på är rainbow six siege resten av deras spel känns det som dom utvecklar för en typiskt "tonårs gamer" för mycket hålla handen genom onödigt UI som blickar och säger åt dig vad du ska göra hela tiden.

Har alltså inga höga förväntningar på att Ubisoft kommer göra ett bra star wars spel.

Permalänk
Medlem

Om det blir förstapersonsperspektiv samt single player och helt offline, så blir det intressant för mig. Och helst utan Ubisofts besatthet av "uppdrag" som går ut på att man ska klättra på avsatser, repbroar, torn och annat som är skitjobbigt om man är höjdrädd.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Om det blir förstapersonsperspektiv samt single player och helt offline, så blir det intressant för mig. Och helst utan Ubisofts besatthet av "uppdrag" som går ut på att man ska klättra på avsatser, repbroar, torn och annat som är skitjobbigt om man är höjdrädd.

Haha jag hoppas på det motsatta. Vill ha tredjepersonsperspektiv, massor av uppdrag så man kan spela i hundratals timmar, klättra i höga byggnader och i grottor för att utforska.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Haha jag hoppas på det motsatta. Vill ha tredjepersonsperspektiv, massor av uppdrag så man kan spela i hundratals timmar, klättra i höga byggnader och i grottor för att utforska.

Låt mig gissa - du spelar på konsol med handkontroll, va? Jag vet inte varför folk tycker om tredjepersonsperspektiv. För mig är det oerhört begränsande. Man måste styra gubben separat från hur man tittar, och rörelserna är alltid klumpiga och oprecisa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Låt mig gissa - du spelar på konsol med handkontroll, va? Jag vet inte varför folk tycker om tredjepersonsperspektiv. För mig är det oerhört begränsande. Man måste styra gubben separat från hur man tittar, och rörelserna är alltid klumpiga och oprecisa.

Faktiskt inte. Jag spelar endast på PC med mus och tangentbord. Och eye-tracker. Har aldrig varit något fan av fps-spel. Vissa kan vara bra men föredrar helt klart tredjeperson. Varför? När det är ett äventyrsspel/rollspel vill jag se karaktären. Jag vill se när utrustning byts ut. Jag tycker inte om hur ryckiga och onaturliga rörelserna blir i fps-spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |