super problem med google konto

Permalänk
Medlem

super problem med google konto

försöker logga in med ett yahoo konto som är anslutet till google och när jag skriver in rätt lösenord och mail adress får jag detta

https://imgur.com/a/R6MKLam

fast att jag skriver rätt så bara laddas sidan om och jag får göra det igen kommer alltså inte förbi.

problemet är att jag måste komma in då denna adress är knuten till en telefon som återställts och är nu i FRP läge.

uppskattar all hjälp har hållit på i 6h nu

Permalänk
Skrivet av Ca1P3:

försöker logga in med ett yahoo konto som är anslutet till google och när jag skriver in rätt lösenord och mail adress får jag detta

https://imgur.com/a/R6MKLam

fast att jag skriver rätt så bara laddas sidan om och jag får göra det igen kommer alltså inte förbi.

problemet är att jag måste komma in då denna adress är knuten till en telefon som återställts och är nu i FRP läge.

uppskattar all hjälp har hållit på i 6h nu

Varför loggar du inte in direkt på Google utan försöker gå via Yahoo? Eller missuppfattar jag det?
Minns du inte lösenordet så får du återställa det, finns olika sätt att göra det på, men har du inte angivit någon återställningsadress eller telnr?
När du skapade kontot skulle man fylla i några kontrollfrågor typ vad hette din favotitlärare och liknande. Har för mig att det var ca 4st sådana frågor som man kan andvända om du minns svaren när du ser frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Varför loggar du inte in direkt på Google utan försöker gå via Yahoo? Eller missuppfattar jag det?
Minns du inte lösenordet så får du återställa det, finns olika sätt att göra det på, men har du inte angivit någon återställningsadress eller telnr?
När du skapade kontot skulle man fylla i några kontrollfrågor typ vad hette din favotitlärare och liknande. Har för mig att det var ca 4st sådana frågor som man kan andvända om du minns svaren när du ser frågan.

nä jag går via google och det är rätt lösenord och mail det den säger är att texten är fel vilket den inte är
har försökt återställa problemet är att telefonnumret är inte aktivt längre och återställningsadressen är inte heller aktiv och säkerhetsfrågan kan ingen detta är till en kompis vars pappa råkat ut för en olycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Varför loggar du inte in direkt på Google utan försöker gå via Yahoo? Eller missuppfattar jag det?
Minns du inte lösenordet så får du återställa det, finns olika sätt att göra det på, men har du inte angivit någon återställningsadress eller telnr?
När du skapade kontot skulle man fylla i några kontrollfrågor typ vad hette din favotitlärare och liknande. Har för mig att det var ca 4st sådana frågor som man kan andvända om du minns svaren när du ser frågan.

Är det "via Yahoo" verkligen? Är det inte ett Google-konto utan Gmail-adress, vilket man kan välja att skapa istället för en med Gmail, om man vill.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Är det "via Yahoo" verkligen? Är det inte ett Google-konto utan Gmail-adress, vilket man kan välja att skapa istället för en med Gmail, om man vill.

Det var nog inte mig du skulle citera men skulle tro att det ända att göra är att kontakta goggle supporten.
Jag antar att TS har testat olika webbläsare kanske tom kan vara värt att testa från en annan dator, problemet är att Google låser kontot efter X antal misslyckade försök.
Kan vara det som redan hänt, men vet för lite om problemet för att uttala mig.
Jag har själv fått mitt konto låst 2ggr och varit tvungen att gå via supporten, men har ni rätt lösenord ska det inte vara något problem, speciellt inte om ni kan både telnr och återställningsadressen även om dom inte längre är aktiva. Mvh

Permalänk
Medlem

jag lyckades till slut fick gå runt FRP låset med en massa olika tricks men efter många timmars försökande lyckades jag om någon annan stöter på problem med FRP inloggning så har jag lösningen iaf

Permalänk
Medlem

Skriv gärna ut lösningen, fallifall någon stackare skulle snubbla över tråden om om 4 år eller liknande Finns inget som gör en mer uppgiven än att hitta en tråd från 2008 med någon som har exakt samma problem som en själv, bara för att upptäcka att ts har avslutat tråden med "nvm I solved it"

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Är det "via Yahoo" verkligen? Är det inte ett Google-konto utan Gmail-adress, vilket man kan välja att skapa istället för en med Gmail, om man vill.

Innan Google köpte upp Youtube, så kunde man ha vilket konto som helst, så om man har ett gammalt konto så kan man logga in på youtube.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Innan Google köpte upp Youtube, så kunde man ha vilket konto som helst, så om man har ett gammalt konto så kan man logga in på youtube.

Det tror jag inte. Antingen så är kanalen länkad till ett Google-konto för att man loggat in eller så är det herrelöst och måste länkas:
https://support.google.com/youtube/answer/55757?hl=en

Men som sagt, man kan skapa Google-konton som inte har Gmail och då är länkade till vilken e-postadress som helst man har tillgång till. Det är inget som har upphört, utan det går utmärkt att göra nu. Man klickar bara fram att man vill använda en befintlig adress, eller vad det nu står.

Permalänk
Medlem

gör en ny tråd med lösningen