3070 för 2700 kr - årets klipp eller är jag blåst?

Permalänk
Medlem

Nu har han sålt ännu fler -- verkar ha gott om 3070-kort!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Inaktiv

själklart är det bluff, det förstår ju de flesta.

Permalänk
Avstängd

Som en vis man sa: "Nu är du körd, nörd." Tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Han lägga ett i varukorgen, ,men det blev sålt innan jag han trycka betala, nu hade jag inte tänkt betala, var mer för att någon annan inet skulle bli blåst.

Permalänk

Ska bli spännande att se hur Ebay/Paypal hanterar detta. Det mest otroliga är om du får kortet.

Permalänk
Inaktiv

Ja,det är bara att handla kommer nya hela tiden, köpte ett nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Ja,det är bara att handla kommer nya hela tiden, köpte ett nyss

Varför?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv

Så någon annan skulle slippa bli blåst, men det läggs ju bara upp nya hela tiden verkar det som. jag lyckas inte heller slutföra betalningen, det ligger kvar i min varukorg, men det gick inte att slutföra betalningen.

Jag har ett kortnummer sparat på ebay som har gått ut för flera år sedan, jag ändrade bara på giltighetsdatum och säkerhetskod så kommer man vidare till betalning, men numera krävs ju verifiering med bankid, och där blev det stopp såklart.

Jag hade aldrig tänkt köpa det, ville bara förhindra att någon annan blev blåst, men det verkar nog vara försent iaf , det läggs upp nya hela tiden.

http://www.bilddump.se/bilder/20210116071630-85.11.18.234.png

Permalänk
Avstängd

Har varit med om hackade Ebay konton också. Någon sålde hårddiskar för riktigt bra pris, i det fallet så avbröts köpet och betalning kom tillbaka.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Så någon annan skulle slippa bli blåst, men det läggs ju bara upp nya hela tiden verkar det som. jag lyckas inte heller slutföra betalningen, det ligger kvar i min varukorg, men det gick inte att slutföra betalningen.

Jag har ett kortnummer sparat på ebay som har gått ut för flera år sedan, jag ändrade bara på giltighetsdatum och säkerhetskod så kommer man vidare till betalning, men numera krävs ju verifiering med bankid, och där blev det stopp såklart.

Jag hade aldrig tänkt köpa det, ville bara förhindra att någon annan blev blåst, men det verkar nog vara försent iaf , det läggs upp nya hela tiden.

http://www.bilddump.se/bilder/20210116071630-85.11.18.234.png

Så du trodde att ditt köp skulle gå igenom med oriktiga kortuppgifter och på så sätt "sabba" för denna scammer?
Rimligen borde samma sak då fungera mot "riktiga" säljare, att handla med ett ej fungerande kort. Låter det rimligt?

Permalänk
Inaktiv

Nä, såklart inte,jag tänkte mer att varan kanske försvan från auktionen,el vad jag nu tänkte. Provade med en kortnummergenerator nyss och kom till betalningen, sedan blir det bara en loop när bet ska avslutas, jaja, strunt samma, när folk märker att de inte får några varor lär väl annonserna tas bort av Ebay

Bättre när det är auktioner då kan man ju bara bjuda högst hela tiden, det har jag kört på Tradera några gånger då det varit uppenbarliga scammare. Men folk får väl kanske skylla sig själv, i det här fallet är det ju uppenbart, men det är väl den där lilla, lilla gnuttan av kaaaanske som får folk att hoppa på tåget, jag vet inte

Permalänk
Medlem

Update:

Jag har fått nedanstående meddelande från Ebay. Jag tolkar det som att de vet att det är en bluff, men att jag fortfarande bör vänta på ett paket, och sedan göra anspråk på pengarna tillbaka när jag inte fått det efter sista leveransdatum, vilket jag nu räknar med att få. Även om meningarna "We had to cancel your recent order." och "This won't interrupt your order." är svåra att tolka ihop.

------------------------
An issue with your recent eBay order

Hello [användarnamn],

We had to cancel your recent order.

Unfortunately, due to concerns, the item listed below has been removed from the site.
This won’t interrupt your order. But if you have any problems, you’re covered by eBay’s Money Back Guarantee and can request a refund.

For more information, see:
https://www.ebay.com/help/buying/returns-refunds/get-help-ite...

Order number:

Item details: 373429251315 - NEU/OVP - MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC mit Rechnung und Garantie

Thanks,
eBay
-----------------------

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av edson:

Följer 😎

Vänligen använd "Följ tråd" knappen istället för att skriva i tråden. Denna finner du under det nedersta inlägget i tråden.
Se §1.6 varför du inte ska skriva i tråden för att följa.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

du kommer få ett 1060ti med flashad bios så det rapporterar som ett 3070rtx

Permalänk
Viking
Skrivet av dakke:

du kommer få ett 1060ti med flashad bios så det rapporterar som ett 3070rtx

1060 Ti?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv

verkar ju finnas gott om konstiga annonser på ebay

https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-RTX-3070-FOUNDER-EDITION-PRIN...

är folk verkligen såhär lättlurade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

verkar ju finnas gott om konstiga annonser på ebay

https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-RTX-3070-FOUNDER-EDITION-PRIN...

är folk verkligen såhär lättlurade?

I början sades det vara för att lura bottarna.

Permalänk
Skrivet av anon910:

verkar ju finnas gott om konstiga annonser på ebay

https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-RTX-3070-FOUNDER-EDITION-PRIN...

är folk verkligen såhär lättlurade?

Jag funderar på att köpa denna: Jag tror inte alls att det är fejk utan att man får ett riktigt grafikkort att stoppa i datorn: https://www.ebay.com/itm/ASUS-TUF-Gaming-GeForce-RTX-3060-Ti-...
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti OC Edition Graphics Card picture. SHIPS NOW 🚚💨. Condition is "New". Shipped with USPS Priority This listing is for a picture of a 3060 Ti only, you will not receive the actual graphics card. This listing is not for the actual graphics card. In the mail you will receive a picture of the graphics card. Shipped with USPS Priority Mail. No returns no refunds.

This is NOT for an actual graphics cards, it’s only for a picture of one.

This listing is only for a picture of the graphics card all the bots are buying up. You will not receive a graphics card. You will receive a picture of one.

Bots beware. READ DESCRIPTION! Know what you’re bidding on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

verkar ju finnas gott om konstiga annonser på ebay

https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-RTX-3070-FOUNDER-EDITION-PRIN...

är folk verkligen såhär lättlurade?

https://www.eurogamer.net/articles/2020-11-28-ebay-issues-war...

Tillräckligt många för att ebay ska gå ut med en varning mot "bedrägligt beteende"?

Permalänk
Medlem

köpte precis en m4 2021 för 30 000 kr på ebay, väntar med spänning. sommaren kommer äga så fett

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blackcoffee:

I början sades det vara för att lura bottarna.

ok, jag tänkte väl.

Permalänk
Medlem

Jag älskar hur de flesta inlägg här skriver att det troligtvis är en bluff men här och var så är det några som skriver att de beställt eller försöker beställa. Det är som "tant råbiff" sketchen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanandersson:

Jag älskar hur de flesta inlägg här skriver att det troligtvis är en bluff men här och var så är det några som skriver att de beställt eller försöker beställa. Det är som "tant råbiff" sketchen.

om du läser noga så ser du att jag skriver att jag ville sabba för säljaren. jag är inte så dum att jag tror att någon vill sälja något för en tredjedel av priset som dessutom inte går att uppbringa. läs hela inläggen nästa gång.

Permalänk
Medlem

Update:

Inget kort kom (NÄHÄ?), och jag har fått alla mina pengar tillbaka av Ebay. Efter att sista datum för planerad leverans hade passerat öppnade jag ett ärende om att jag inte fått något kort. 20 minuter senare fick jag ett meddelande från Ebay att de uppmärksammat "irregular activity" på vanlig intetsägande amerikanska, och att de återbetalat hela beloppet till mig. Pengarna kom in på kontot idag. Som jag förstår det håller Ebay pengarna till dess att varan kommit fram om man betalat med Paypal, så Mr. Scammer borde inte ha fått några pengar, vilket ju känns skönt.

Så in alles många minuspoäng och skämskudde till mig och min (tillfälliga får jag ändå försöka mena, vetifan var det kom ifrån) bristande tankeverksamhet, och många plus till Ebay.

Permalänk
Medlem

När man säljer på Ebay så håller Ebay/paypal på pengarna i 1-2 månader innan man kan kan begära utbetalning. I alla fall om man är ny säljare. Ju mer man säljer och sköter sig ju snabbare kan man begära utbetalning. Så var det i alla fall för mig när jag sålde på Ebay för några år sedan. Antar att de gör så för att förhindra fakeauktioner.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42