Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av nidas:

får hem ett par lcd-2c på måndag, blir smutt att få lyssna in sig på audezes prylar med

Föregångaren LCD-2.2 är en av mina all time favoriter och en av mina första finlurar. Hoppas du gillar ljudsignaturen. Har spelat mina LCD-2.2 med en massa förstärkare från O2, Spark, Atom, ifi mini idsd/micro idsd, Atoll HD100, rHead, Geek Out 1000, Mojo, Hugo, Cavalli Tube Hybrid/Liquid Carbon/Liquid Platinum, THX789, V200, 2-kanal från hgtl utgångarna mfl. Hittills har väl rörhybriderna varit trevligast.

Körde igenom Bioshock med Alo Pam Am och LCD-2.2. Närvaro och 3D var helt magisk, har aldrig varit så inne i ett spels ljudbild som då.

Lycka till med förstärkarjakten, det finns mycket att vinna där om du hittar rätt, och med rätt menar jag det som passar dig

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hittills har väl rörhybriderna varit trevligast.

Jag kör mina lcd2c från en Line Magnetic Mini84ia rörförstärkare. Tycker dessa funkar väldigt bra ihop

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Om du är vågad testa högtalarterminaler/extremt strömstarka hörlursförstärkare. Mina lcd 2.1 älskade power vet inte om 2.2c är effektivare. Rörförstärkaren var sämst men den fixar inte ens en halv watt skulle jag tro den lät så trött och ljudbilden sjönk ihop vilket brukar va tvärtom på den

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har ett par Audioquest Nighthawk med knastrande kabel, tror det började efter att ha rullat över kabel med stolshjulen.
Skulle behöva tips vart jag kan köpa kabel till dessa lurar. Har letat en hel del men hittar ingen som jag blir nöjd med. Skulle kunna köpa nya original men tycker den är för lång (2.4m)

Cable Specifications:
Length: 8' (2.4m)
Conductors: Solid Perfect-Surface Copper+ (PSC+)
Geometry: Symmetrical Star-Quad
Dielectric: Foamed-Polyethylene
NDS: Carbon-Based Noise-Dissipation System
Terminations: 3.5mm Stereo to Dual 2.5mm Mono, Direct-Silver Plated Pure Red Copper

EDIT:
Tanken är att jag gör en egen kabel alltså, kopplar in kontakterna och ev. löder

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av eFoppa:

Jag kör mina lcd2c från en Line Magnetic Mini84ia rörförstärkare. Tycker dessa funkar väldigt bra ihop

Nu blev jag intresserad.
Är det en riktig röris även på hörlursutgången? Eller har den transistorer på utgångssteget som rörhybriderna tro?

Och får du tillräckligt med bass-slam tycker du?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av cads:

Har ett par Audioquest Nighthawk med knastrande kabel, tror det började efter att ha rullat över kabel med stolshjulen.
Skulle behöva tips vart jag kan köpa kabel till dessa lurar. Har letat en hel del men hittar ingen som jag blir nöjd med. Skulle kunna köpa nya original men tycker den är för lång (2.4m)

Cable Specifications:
Length: 8' (2.4m)
Conductors: Solid Perfect-Surface Copper+ (PSC+)
Geometry: Symmetrical Star-Quad
Dielectric: Foamed-Polyethylene
NDS: Carbon-Based Noise-Dissipation System
Terminations: 3.5mm Stereo to Dual 2.5mm Mono, Direct-Silver Plated Pure Red Copper

EDIT:
Tanken är att jag gör en egen kabel alltså, kopplar in kontakterna och ev. löder

Jag har 2st av denna. Bör passa dina Nighthawk iom att det är 2.5mm mono. Tyvärr slut just nu på Monoprice.eu

Den är lätt att terminera om också, lödde 4-pin XLR på min ena.

https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-oxyge...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Om du är vågad testa högtalarterminaler/extremt strömstarka hörlursförstärkare. Mina lcd 2.1 älskade power vet inte om 2.2c är effektivare. Rörförstärkaren var sämst men den fixar inte ens en halv watt skulle jag tro den lät så trött och ljudbilden sjönk ihop vilket brukar va tvärtom på den

kollar speccarna på stärkarn, tror jag klarar mig men tackar för tipset

Output power per channel @ 600 / 300 / 50Ω 667mW / 1.33W / 8W

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Jag har 2st av denna. Bör passa dina Nighthawk iom att det är 2.5mm mono. Tyvärr slut just nu på Monoprice.eu

Den är lätt att terminera om också, lödde 4-pin XLR på min ena.

https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-oxyge...

Tack för tipset! Såg att det fanns på amazon, blir ju dyrare men jag tror det är värt det

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

kollar speccarna på stärkarn, tror jag klarar mig men tackar för tipset

Output power per channel @ 600 / 300 / 50Ω 667mW / 1.33W / 8W

8w i 50 ohm bör absolut räcka

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av nidas:

kollar speccarna på stärkarn, tror jag klarar mig men tackar för tipset

Output power per channel @ 600 / 300 / 50Ω 667mW / 1.33W / 8W

Audio GD ?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Audio GD ?

Simaudio moon 430ha

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Nu blev jag intresserad.
Är det en riktig röris även på hörlursutgången? Eller har den transistorer på utgångssteget som rörhybriderna tro?

Och får du tillräckligt med bass-slam tycker du?

Yes riktig röris.

https://www.line-magnetic.eu/en/products-line-magnetic-en/int...

Har inte börjat rulla rören ännu.
Men jodå tycker den trycker på bra. Mycket förstärkare för pengarna.
Verkar dock inte finnas jättemånga ÅF i Sverige. Jag provlyssnade den hos Akkelis i Gbg

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av nidas:

Simaudio moon 430ha

Aah den har jag suttit med någon timme och rullat hörlurar på. Minns den som väldigt neutral. Hoppas det blir bra med LCD-2 Classic? Eller är det Closed-Back du köpte?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Aah den har jag suttit med någon timme och rullat hörlurar på. Minns den som väldigt neutral. Hoppas det blir bra med LCD-2 Classic? Eller är det Closed-Back du köpte?

är classic jag köpte, det är en trevlig stärkare helt klart, hurvida den är neutral eller inte lämnar jag osagt då jag är notoriskt dålig på att beskriva ljud.
Dock gillar jag garanterat ljudet som kommer ur rackaren, och det får jag väl se som huvudsaken

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Fyndjägare

iFi släppte 4:e versionen av iDSD Micro häromdagen "Diablo".

iFi Micro iDSD (Silver) -> iFi Micro iDSD Black Label (Svart) -> iFi Micro iDSD Signature (Blå) -> iFi Micro iDSD Diablo (Röd)

Stora nyheten tycker jag är att den har balanserad line out också, det medföljer 4,4mm till 2xXLR adapter. Signature har endast balanserat på hörlursutgången. Modellerna före saknar balanserat.

Men dom har tagit bort en massa grejer, bla allt från undersidan/sidan.
- 3D och XBass, jag använder båda till och från beroende på hörlur.
- Digitalfiltren från tidigare modeller. Jag kör oftast "Standard" ändå.
- Ingen IEMatch för känsliga IEMS, så nu finns det bara 3 gain lägen jämfört med 5 på de äldre modellerna.
- Polarity switchen verkar borta också.
- Direct / preamp switchen ser jag inte heller så nu är det alltid full volym från lineout.
Men färre switchar och inställningar kanske ger kortare signalvägar och bättre ljud

Verkar landa på 999€

"The iDSD Diablo was designed as a streamlined purist product with sound quality as its top priority. All functionalities that didn’t contribute to this fundamental task were purposely omitted."

https://ifi-audio.com/products/idsd-diablo/

Ligger en Black Label här för 3500kr annars
https://www.blocket.se/annons/stockholm/ifi_micro_idsd_black_...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av cads:

Tack för tipset! Såg att det fanns på amazon, blir ju dyrare men jag tror det är värt det

Den kan ju komma in i lager hos Monoprice.eu igen om du kan vänta.
Finns ju Forza också men då är det 95€ + frakt.
https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Och du bör kunna hitta en del Kinakablar på tyska Amazon tex denna
https://www.amazon.de/-/en/Ketdirect-Replacement-Headphone-Hi...
En del bör även finnas på Svenska Amazon.

Dock kan Kinakablarna vara av varierande kvalitet, ev även ljudmässigt för dom som tycker kablar gör skillnad. En kompis köpte en likande 20€ Kinakabel som ovan och han tyckte den gjorde ljudet sämre än hans orginal Denonkabel.

Sen verkar Audioquest ha 2-pin mono 2.5mm stift på Höger/Vänster medans många 3:e parts kablar har 3-stift på höger/vänster. Men förhoppningsvis gör det ingen skillnad, det är ju ända bara 2 kablar in till kontakten.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Den kan ju komma in i lager hos Monoprice.eu igen om du kan vänta.
Finns ju Forza också men då är det 95€ + frakt.
https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=105

Och du bör kunna hitta en del Kinakablar på tyska Amazon tex denna
https://www.amazon.de/-/en/Ketdirect-Replacement-Headphone-Hi...
En del bör även finnas på Svenska Amazon.

Dock kan Kinakablarna vara av varierande kvalitet, ev även ljudmässigt för dom som tycker kablar gör skillnad. En kompis köpte en likande 20€ Kinakabel som ovan och han tyckte den gjorde ljudet sämre än hans orginal Denonkabel.

Sen verkar Audioquest ha 2-pin mono 2.5mm stift på Höger/Vänster medans många 3:e parts kablar har 3-stift på höger/vänster. Men förhoppningsvis gör det ingen skillnad, det är ju ända bara 2 kablar in till kontakten.

https://www.joeaudio.co.uk/pub/media/catalog/product/cache/74c1057f7991b4edb2bc7bdaa94de933/a/u/audioquest-cable-510x600.jpg

Slog till på dessa kablar borde vara samma som på monoprice.eu, ska landa i brevlådan om två veckor
Monolith Dual 2.5mm to 3.5mm Headphone Cable - 5 Feet - Pink with Oxygen Free Copper Braided Auxiliary Audio Cord
https://www.amazon.com/gp/product/B07BS4VY7Y/

Amazon med sina mega super namn ^^

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Funderar på en Topping dx3 pro. Avsikten är att ha mellan mobilen och penrose/bd custom one pro och i framtiden en bd 1990 eller audeze lcd (eller liknande).

Någon som kan reka toppings produkter?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Funderar på en Topping dx3 pro. Avsikten är att ha mellan mobilen och penrose/bd custom one pro och i framtiden en bd 1990 eller audeze lcd (eller liknande).

Någon som kan reka toppings produkter?

Du såg det här inlägget tidigare antar jag?
#18863300

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du såg det här inlägget tidigare antar jag?
#18863300

Nope! Men, bor i norge och den norska agenten för topping har redan gått ut med epost till alla som köpt och erbjudit ersättningsenhet trots att det ibte finns några rapporterade tillfällen i norge. En dålig batch kan ju alla råka ut för

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare

iFi Micro iDSD Black Label för 2799kr, kostar 7200kr på Prisjakt
Stockholm, Farsta
https://www.blocket.se/annons/stockholm/ifi_micro_idsd_black_...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Damn! Jag blir nästan sugen på att köpa en igen, fastän jag inte har något behov. Någon borde slå till på den där illa kvickt!
Kan det va signature som pressar ner priset?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Gjorde ett försök men den var redan bortlovad tyvärr. Nästan misstänksamt lågt pris dock. :I

Permalänk
Fyndjägare

Jo, rätt bra deal. Den är sjukt flexibel med alla funktioner. Kul grej att äga

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

iFi släppte 4:e versionen av iDSD Micro häromdagen "Diablo".

iFi kör hårt med 4.4mm Pentaconn standarden men i övrigt så är det få konkurrenter som gör det? Tex Schiit tror jag nobbar standarden helt. Topping har 4.4mm Pentaconn på tex A90, i övrigt är jag osäker. Från början är 4.4mm Pentaconn en Sony uppfinning om jag förstår det korrekt. Själv gillar jag standarden men det blir så klart misslyckat om enbart ett fåtal hoppar på den. Att 4.4mm Pentaconn bör vara praktiskt på mindre enheter är dock lätt att förstå.

Jag diggar att iFi envist fortsätter med Burr Brown chippen. För varje Burr Brown chip fäller Amir på Audiosciencereview en tår, skämt åsido, kul att han får något att gnälla över. Tidigare har de väl inte mätt så fantastiskt bra men vet inte om iFi börjar slipa på detta. Tydligen dubblerar iFi Burr Brown chippen på deras dyrare enheter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av makatech:

iFi kör hårt med 4.4mm Pentaconn standarden men i övrigt så är det få konkurrenter som gör det? Tex Schiit tror jag nobbar standarden helt. Topping har 4.4mm Pentaconn på tex A90, i övrigt är jag osäker. Från början är 4.4mm Pentaconn en Sony uppfinning om jag förstår det korrekt. Själv gillar jag standarden men det blir så klart misslyckat om enbart ett fåtal hoppar på den. Att 4.4mm Pentaconn bör vara praktiskt på mindre enheter är dock lätt att förstå.

Jag tänker att det finns ett behov av 4.4mm eftersom kontakten är mycket mindre, så det passar mindre enheter. Men visst 2.5mm 4-pin TRRS är ju ännu mindre så

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag diggar att iFi envist fortsätter med Burr Brown chippen. För varje Burr Brown chip fäller Amir på Audiosciencereview en tår, skämt åsido, kul att han får något att gnälla över. Tidigare har de väl inte mätt så fantastiskt bra men vet inte om iFi börjar slipa på detta. Tydligen dubblerar iFi Burr Brown chippen på deras dyrare enheter.

Allt jag gillar mäter kasst hos Amir. Har nog fel på min hörsel.
RME-Adi 2 dac är väl enda prylen jag ägt och gillat som också mätt bra

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Allt jag gillar mäter kasst hos Amir. Har nog fel på min hörsel.
RME-Adi 2 dac är väl enda prylen jag ägt och gillat som också mätt bra

Det är just det du skriver som gör att mätningar av denna typ i vissa fall blir lite "intressanta" och svårtolkade, att våra öron ändå inte kan uppfatta allt. Schiits grundare vet jag varit lite störd på denna typ av mätningar också. För det mesta tycker jag Amirs reviews är mycket givande ändå. Mitt bestämda intryck är dock att Amir ogillar Burr Brown chip rent generellt vilket möjligen retat mig en del... men just därför är det kul att iFi håller fast vid dem.

Permalänk
Medlem

Sennheisers lurar i högre skolan (HD800S/HD820) har väl en medföljande 4.4mm? Deras förstärkare har en sådan ingång också.

Och orka vara så butthurt över ASR, spelar roll om saker man gillar mäter dåligt. Jag tror att min stereo skulle få så mycket minuspoäng som det går om jag hade lagt upp den på ASR, men det är ju jag som lyssnar på den så varför bry sig om folk på internet tycker annorlunda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Sennheisers lurar i högre skolan (HD800S/HD820) har väl en medföljande 4.4mm? Deras förstärkare har en sådan ingång också.

Och orka vara så butthurt över ASR, spelar roll om saker man gillar mäter dåligt. Jag tror att min stereo skulle få så mycket minuspoäng som det går om jag hade lagt upp den på ASR, men det är ju jag som lyssnar på den så varför bry sig om folk på internet tycker annorlunda?

Ingen som är butthurt. Jag konstaterade bara att Amirs tester och min uppfattning av vad jag gillar ofta skiljer sig. Hans tester ÄR bra och intressanta. Om de är en bra vägledning för vad man själv ska köpa är upp till var och en.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5