Permalänk
Medlem

Streama Cmore på LG Oled

Hej!

Det har nyligen visat sig att vi inte kan få Cmore appen till våran nyinköpta LG CX77 (hurra) 😅

Finns de annat sätt att få det? Alternativ är ju att streama från telefonen till TVn. Men de är ju lite meckigt...

Läste att Apple TV och Chromecast kan de gå med. Men i ärlighetens namn har jag noll koll på de båda. Hur funkar dom?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Jag bumpar denna. Är det Chromecast/Apple TV (eller annan extern enhet) som gäller?

Permalänk
Jubileumsmästare

Chromecast kräver väl en enhet att "Casta" i från, typ telefon/platta? Jag har en Apple TV och kör Cmore som app och det funkar utmärkt måste jag säga! Sen finns ju majoriteten av de andra streamingtjänsterna som appar också, så inget behov av telefon/platta

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Avstängd

Chromecast finns i princip inbyggt i tevens OS. Går att casta till den från telefon.

Ska du ha separat är det not Apple TV som gäller om appen finns där.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Den nya (eller, kanske inte så ny längre...) Apple TV är kanon då man kan dra hem alla streamingappar från appstoren.

Chromecast fungerar ju också om man har en telefon ledig, men tycker själv att det är nice med en ’fjärr’ som man får till Apple TV 😀 Och så kan man lämna telefonen i hallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Chromecast finns i princip inbyggt i tevens OS. Går att casta till den från telefon.

Var hittar man den funktionen? Jag laddade ner en app som hette Video & TV Cast LG Smart TV, kändes väldigt B och fick det inte till att fungera. Har några avsnitt av The Office kvar som jag vill njuta av på min 55CX

Permalänk
Medlem

Chromecast är nog det enklaste.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av µiCro:

Var hittar man den funktionen? Jag laddade ner en app som hette Video & TV Cast LG Smart TV, kändes väldigt B och fick det inte till att fungera. Har några avsnitt av The Office kvar som jag vill njuta av på min 55CX

Om jag tar Cast i till exempel youtube så ser jag min TV där. [LG] webOS TV OLED65C8PLA

Krävs inga andra appar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Om jag tar Cast i till exempel youtube så ser jag min TV där. [LG] webOS TV OLED65C8PLA

Krävs inga andra appar.

Men det är väl för att du har Youtube på TVn? Du har ju inte fullskalig Chromecast, eller?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

Men det är väl för att du har Youtube på TVn? Du har ju inte fullskalig Chromecast, eller?

Så var det tydligen ja, fick jag lära mig något nytt också

Jag har en chromecast så använder aldrig TVn inbyggda, men jag trodde det var samma funktion i princip. Men icke!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/295489-Xiaomi-Mi-Box-S-4...
Enklaste vore väl bara att köpa en sådan och dra ner appen? För den finns väl i playstore. Jag köpte en sådan för det inte går att casta den tv tjänsten jag har, men appen fanns på google store. Denna jag länkar ovan är bättre än en chromecast då den även har det inbyggt och dessutom möjlighet att köra appar direkt. Annars är Nvidia shield det bästa du kan ha, funkar najs om du kopplar in en nas också. Apple tv är bara crap jämfört med nvidia shield.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Har problem att casta cmore från mobilen till tv. Youtube,Netflix hittar tv men inte cmore. Vad kan det beror på ?`
Har en LG Oled55cx

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

@e@s

Se ovan kommentarer, WebOS har inte CMore-app, du behöver koppla en Apple TV/Chromecast eller motsvarande och casta till TVn via det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

@e@s

Se ovan kommentarer, WebOS har inte CMore-app, du behöver koppla en Apple TV/Chromecast eller motsvarande och casta till TVn via det.

Aha trodde de va inbyggd cromecast. Hade samsung tv innan den kunde man casta allt till. Fast samsung kanske ha nått annat. Har noll koll haha

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Aha trodde de va inbyggd cromecast. Hade samsung tv innan den kunde man casta allt till. Fast samsung kanske ha nått annat. Har noll koll haha

På min lg tv är det airplay som gäller för "casting". Och det fungerar super dåligt från min Ipad, appar som inte finns inbyggt i tvns system kör jag via xbox eller dator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

På min lg tv är det airplay som gäller för "casting". Och det fungerar super dåligt från min Ipad, appar som inte finns inbyggt i tvns system kör jag via xbox eller dator.

Okey ska prova AirPlay annars få ja testa genom ps5an eller om de ej går få ja väl köpa en cromecast

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.webhallen.com/se/product/295489-Xiaomi-Mi-Box-S-4...
Enklaste vore väl bara att köpa en sådan och dra ner appen? För den finns väl i playstore. Jag köpte en sådan för det inte går att casta den tv tjänsten jag har, men appen fanns på google store. Denna jag länkar ovan är bättre än en chromecast då den även har det inbyggt och dessutom möjlighet att köra appar direkt. Annars är Nvidia shield det bästa du kan ha, funkar najs om du kopplar in en nas också. Apple tv är bara crap jämfört med nvidia shield.

Mi Box kör Android TV. Utbudet är något bättre än WebOS, men det finns massor med tjänster som inte stödjer Android TV, tex Telia, Comhem, Telenor med flera. Då blir Mi Box en Chrome Cast med lite mer funktioner. AppleTV har mycket bättre utbud.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Även jag föreslår Chromecast. En mycket smidig produkt som dessutom är billig. Jag har själv kompletterat min LG Oled med en Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Även jag föreslår Chromecast. En mycket smidig produkt som dessutom är billig. Jag har själv kompletterat min LG Oled med en Chromecast.

Är det värt 800kr för en cromecast 4k ultra ? finns det mycket som är i 4k att streama ? Annars blir det en vanligt för 400kr relativt billigt

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Chromecast TV rekomenderar jag. Bytte till denna och den har typ alla appar som finns till Android TV. Även Cmore.
Den medföljande fjärren är superbra. Funkar som AppleTV men bra mycket billigare..och bättre
https://cdon.se/hemelektronik/google-x1-ansluten-hogtalare-ro...
Kör LG OLED jag med

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Är det värt 800kr för en cromecast 4k ultra ? finns det mycket som är i 4k att streama ? Annars blir det en vanligt för 400kr relativt billigt

Jag köpte en Chromecast Ultra, men jag streamar ytterst sällan så högkvalitativa grejer via Chromecasten då Netflix, Prime osv har bra inbyggda appar i WebOS. C-More, Discovery+, Telenors app för linjär-TV och annat som inte finns på WebOS som det är idag har inte UHD-content.

Det enda som blir bättre med en Ultra är om du vill casta bild och film från din mobil osv, men det är marginellt. Jag hade klarat mig med en vanlig Chromecast.

Edit: Ovanstående förslag från @KingCobra är ett bra förslag. Trodde inte produkten var släppt i Sverige än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag köpte en Chromecast Ultra, men jag streamar ytterst sällan så högkvalitativa grejer via Chromecasten då Netflix, Prime osv har bra inbyggda appar i WebOS. C-More, Discovery+, Telenors app för linjär-TV och annat som inte finns på WebOS som det är idag inte har UHD-content.

Det enda som blir bättre med en Ultra är om du vill casta bild och film från din mobil osv, men det är marginellt. Jag hade klarat mig med en vanlig Chromecast.

Edit: Ovanstående förslag från @KingCobra är ett bra förslag. Trodde inte produkten var släppt i Sverige än.

Det är den inte. Inet sålde den ett tag, spansk version, man fick välja Svenska i menyn bara så funkar den perfekt. Den går att beställa här https://www.sweclockers.com/forum/trad/1609407-chromecast-wit... som sagt, bara ändra språk så funkar den perfekt

EDIT: det var forumtråden jag läkade, här kan man beställa den https://www.elcorteingles.es/electronica/A37319095-reproducto...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Chromecast kräver väl en enhet att "Casta" i från, typ telefon/platta? Jag har en Apple TV och kör Cmore som app och det funkar utmärkt måste jag säga! Sen finns ju majoriteten av de andra streamingtjänsterna som appar också, så inget behov av telefon/platta

Skrivet av lindespang:

Den nya (eller, kanske inte så ny längre...) Apple TV är kanon då man kan dra hem alla streamingappar från appstoren.

Chromecast fungerar ju också om man har en telefon ledig, men tycker själv att det är nice med en ’fjärr’ som man får till Apple TV 😀 Och så kan man lämna telefonen i hallen

Chromecast TV löser detta har haft den ett tag och är riktigt nöjd

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

@KingCobra, det är ju otroligt vad Gooogle har svårt att lansera grejer i norden numera.

Ser att vi kan beställa den för ca 1000kr i Sverige medan den kostar $50 i USA. Släng på moms så borde det bli ca 550:-. Tråkigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KingCobra:

Chromecast TV rekomenderar jag. Bytte till denna och den har typ alla appar som finns till Android TV. Även Cmore.
Den medföljande fjärren är superbra. Funkar som AppleTV men bra mycket billigare..och bättre
https://cdon.se/hemelektronik/google-x1-ansluten-hogtalare-ro...
Kör LG OLED jag med

På vilket sätt är denna bättre än en Apple TV? Jag har både en TV som kör Android och en lös Android TV box kopplad till en annan TV plus att jag har en Apple TV. Inget är bättre med Androidenheterna.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vi använder numera en Chromecast ultra. Allting funkar att streama jättebra, men på just Cmore så typ tappar den kontakten och man måste starta om appen. Dock bara när man streamar Robinson och Farmen. Fler som upplevt detta?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Vi använder numera en Chromecast ultra. Allting funkar att streama jättebra, men på just Cmore så typ tappar den kontakten och man måste starta om appen. Dock bara när man streamar Robinson och Farmen. Fler som upplevt detta?

Det kanske har mer att göra med mobilen än det har med appen och Chromecasten?

Jag är på väg att skaffa en Ultra, har du (eller andra som läser) nytta av 4K HDR som Ultra ger, eller klarar man sig med vanlig Chromecast? Hur många appar (som inte LG har) drar nytta av 4K HDR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Det kanske har mer att göra med mobilen än det har med appen och Chromecasten?

Jag är på väg att skaffa en Ultra, har du (eller andra som läser) nytta av 4K HDR som Ultra ger, eller klarar man sig med vanlig Chromecast? Hur många appar (som inte LG har) drar nytta av 4K HDR?

Vi har provat streama till chromecasten via datorn också, och det blir samma fel. Men det är endast via typ Farmen och Robinsson. Allt annat fungerar klockrent. Man kan nog klara sig rätt bra med en vanlig. Men om jag har en LG Oled CX77 så vill jag gärna kunna nyttja 4k hdr från casten ändå Man vet aldrig när de kommer något man vill se

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite, hoppas det är ok!
Jag sitter och funderar på att införskaffa cmore premium plus under playoffs i fotbollsem.

Har någon erfarenhet av detta?
Kvaliteten framför allt.

Kör nu via parabol, och jag undrar om 4k streamat är såpass mycket bättre än vanlig hd-sändning via parabol

Permalänk

Gammal tråd men tar upp precis vad jag tänkte fråga om.

Har en LG CX sen i somras som jag är extremt nöjd med. Skaffade häromdan C More för att kunna kolla de senaste Beck-filmerna men upptäckte snabbt att jag inte har någon inbyggd C More-app i min LG TV.

Efter att ha ögnat igenom den här tråden förstår jag att den lösning de flesta kör med är ChromeCast eller någon annan extern lösning. Såg att jag har C More som app via min Tele2 TV-hub men förstår inte varför C More inte har en inbyggd app direkt i TVn.

Är det C More eller LG man ska vara sur på?